1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

Fogyasztói magatartás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Humán Erőforrás Menedzser Szak Bátor Attila
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Kvantitatív módszerek
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
IBM Global Financing © 2013 IBM Corporation Innovatív IT finanszírozás Dr. Kováts Dénes IBM Global Financing részlegvezető.
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
A piac Szakiskola.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Projektmenedzsment 2.. Egyszeri, komplex feladat tervezésére, kivitelezésére vonatkozó tervezet, kapcsolódó munkálatok sorozata, egyenként jellemző idő.
V. A készletezés logisztikája
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
A fogyasztói magatartás
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Alapfogalmak.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
DÖNTÉSELMÉLET A DÖNTÉS = VÁLASZTÁS A döntéshozatal feltételei:
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
SZEMÉLYZETI MARKETING
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
II. Logisztikai tervezés
Bauer András - Berács József:
Termelésmenedzsment Production Management
A haditechnikai K+F és a haderőfejlesztés Haditechnikai kutatás Ajánlatok Kül- és bel- politikai helyzet Védelmi (szövetségesi) követelmények Nemzet-
Közbeszerzés tapasztalatai a 2002/2003 évi területfejlesztési Phare programban Tóth Erzsébet Programmenedzser, VÁTI Kht. Operatív Program Végrehajtó Igazgatóság.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Kereskedelmi levelezés
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
PARTNERSÉG. Schwertner János Mi a partnerség? Különböző (magán, társadalmi, gazdasági) kapcsolatokban: Különböző (magán, társadalmi, gazdasági) kapcsolatokban:
SZAKMAI NAP AZ EGYETEMI KÖNYVTÁRBAN 2013 május 8. ELTE FOLYÓIRATRENDELÉS TUDNIVALÓK AZ ÚJ KÖZBESZERZÉSI ELJÁRÁSRÓL Pálfi Éva Folyóirat Csoport.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési feladat műszaki leírása
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Marketing alapok Kopcsay László.
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Közoktatás-fejlesztési törekvései
Szegmentáció & pozicionálás.
Minőségköltségek.
Vállalkozásmenedzsment I.
5. előadás: Szervezeti beszerzési magatartás
Fogyasztói magatartás
Beszerzések hatékonyság növelése
9. tétel.
Marketing I. 4. előadás Fogyasztói piac és vásárlói magatartás
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
VEZETŐI DÖNTÉSEK „Navigare necesse est” dönteni mindenkinek kell.
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
A vásárlási döntés folyamata
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

1 Business marketing

2

3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás szerződés rendszervásárlás racionális döntés

4

5 szükséglet felismerése a probléma megfogalmazása információgyűjtés: potenciális források alternatívák: ajánlatkérés ajánlatok értékelése, szerződési feltételek meghatározása vásárlás: döntés, szerződéskötés rendelési-szállítási mechanizmus visszajelzés, értékelés

6 megbízhatóság, tartósság teljesítmény stílus komfort, kényelem szállítás, ütemezés belső tulajdonságok ÁR MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGEK FIZETÉSI FELTÉTELEK MARADVÁNYÉRTÉK ÉLETCIKLUSKÖLTSÉG

7

8

9 új feladat egyszerű újravásárlás módosított újravásárlás

10

11 just in time( időzített beszerzés) központosítás vissz marketing lízing(haszonbérlet) kapcsolatmenedzsment műszaki segítségnyújtás szaktanácsadás erőforrás kiegészítés szolgáltatás többlet vállalása kockázatcsökkentés döntéshozók személyes érdekeltsége hosszú távú keretszerződés emberi kapcsolatok

12

13 egyoldalú műszaki szemlélet piaci alkalmazkodás nehézségei rugalmatlanság a környezeti viszonyokhoz a vevővel való foglalkozás hiánya elavult szervezet & vezetési stílus információhiány piaci helyzet ismeretének hiánya nemzetközi verseny kényelmesség, kapkodás piaci partnerek változása

14