1 Business marketing
2
3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás szerződés rendszervásárlás racionális döntés
4
5 szükséglet felismerése a probléma megfogalmazása információgyűjtés: potenciális források alternatívák: ajánlatkérés ajánlatok értékelése, szerződési feltételek meghatározása vásárlás: döntés, szerződéskötés rendelési-szállítási mechanizmus visszajelzés, értékelés
6 megbízhatóság, tartósság teljesítmény stílus komfort, kényelem szállítás, ütemezés belső tulajdonságok ÁR MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGEK FIZETÉSI FELTÉTELEK MARADVÁNYÉRTÉK ÉLETCIKLUSKÖLTSÉG
7
8
9 új feladat egyszerű újravásárlás módosított újravásárlás
10
11 just in time( időzített beszerzés) központosítás vissz marketing lízing(haszonbérlet) kapcsolatmenedzsment műszaki segítségnyújtás szaktanácsadás erőforrás kiegészítés szolgáltatás többlet vállalása kockázatcsökkentés döntéshozók személyes érdekeltsége hosszú távú keretszerződés emberi kapcsolatok
12
13 egyoldalú műszaki szemlélet piaci alkalmazkodás nehézségei rugalmatlanság a környezeti viszonyokhoz a vevővel való foglalkozás hiánya elavult szervezet & vezetési stílus információhiány piaci helyzet ismeretének hiánya nemzetközi verseny kényelmesség, kapkodás piaci partnerek változása
14