Harsányi János Főiskola Levelező Tagozat III.évfolyam 2009.X.17.szombat Utazási irodák.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Advertisements

A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Turisztikai szuksegletek
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Regionális marketing egyeztetés. Stratégiai kampányok belföldön Belföld: •„Harmónia” – Észak-Alföld, Dél-Dunántúl, Budapest és környéke (december, január-február,
Turizmus gazdaságtan 12..
Korszerű interaktív alkalmazások Dynamic packaging Készítette: Mező Ildikó március 25.
To protect the confidential and proprietary information included in this material, it may not be disclosed or provided to any third parties without the.
Turisztikai szervező, értékesítő
II. A turizmus rendszere
A nemzetközi és a hazai turizmus területi folyamatai, piaci tendenciái a globalizáció korában Dr. Aubert Antal – Berki Mónika PTE TTK Turizmus Tanszék.
Turizmus gazdaságtan 2..
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Dr. Juhász László1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
Magyar Turizmus ZRt. Újvári Ágnes nemzetközi igazgató Zánka február 22.
Bevezetés az idegenforgalomba
A turizmus rendszer környezete
Az OTP Travel fő értékesítési stratégiái és csatornái
Idegenforgalmi statisztika
Dr. Juhász László1 kereskedelmis zálláshely Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus alanyai települések állami szervezetek.
TDM Szakmai Nap november 21.
A turizmus kutatási irányzatai - 1
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Dr. Csapó János Egyetemi tanársegéd PTE-TTK-FI Turizmus Tanszék
Turizmusstatisztika a KSH-ban Központi Statisztikai Hivatal
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
1458/18 tétel Kiutazási árualapjának közkedvelt desztinációjában váratlanul olyan politikai zavargások történtek, melyek lehetetlenné teszik további csoportok.
A turizmus alapfogalmai
Budapest turisztikai marketingje
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Görögország vonzerői Andalits Alexandra.
Budapest turisztikai Marketingje
Önkormányzatok turisztikai feladatai
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
Stratégia és valóság tapasztalatai a gödöllői kistérségben Karsai Árpád 2010.június. 21. Domonyvölgy Az előadás slide-jai csak vezérszavakat.
Gödöllő és környéke kulturális turisztikai programjainak bővítése Előadó Maka Marianna TTF Nonprofit Kft.
Köszöntjük a Kedves Résztvevőket !. Az OTP Travel bemutatása Alapítás éve: Fiókirodák száma: 15 6 budapesti fiókiroda6 budapesti fiókiroda 9 vidéki.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Balaton régió turizmusában
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A Nemzetközi Turizmus eredményei 2013-ben és kilátások 2014-ra UTAZÁS Fórum Budapest 2014 Február 27 Zoltán Somogyi Executive Director.
A kulturális turizmus trendjei és a
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Szakmai alaptréning 1. fejezet
VIDÉKI TURIZMUS, VÁLSÁG, KISTÉRSÉGI FEJLESZTÉS Borsodi-Mezőség – Tisza-tó Dr. Dávid Lóránt
a lakosság turisztikai keresletéről, utazási szokásairól
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
Miért a témaév?. Miért a témaév? A Magyar Turizmus Zrt óta minden évben egy-egy témára koncentrálja erőforrásait: 2006: Nagy Ízutazás 2007: Zöldút.
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
Tourinform Gödöllői Kistérség Irodája
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
Kovács Györgyi Budapest Kártya Divízió Vezető BFTK Nonprofit Kft.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
1. ábra: Vízparti úti célok - spontán asszociációk Forrás: saját szerkesztés 10% 4% 2% 1% Első helyen említettEmlítések összesen 30% 20% 10% 1% Passzív.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
A turisztikai termék Dr. Gonda Tibor 2017.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Tourinform Gödöllői Kistérség Irodája
A Nemzetközi Turizmus UTAZÁS Fórum Budapest 2015 Február 26
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
Előadás másolata:

Harsányi János Főiskola Levelező Tagozat III.évfolyam 2009.X.17.szombat Utazási irodák

Karsai Árpád Utazási irodai tapasztalat: Ibusz idegenvezető Utazási irodák referens, cégvezető Turizmusstratégiákat készítő tanácsadó cég cégvezető Végzettség: jogász Idegenforgalmi szaktanfolyam Idegenforgalmi minősítő vizsga

kísérlet 3,5 óra alatt átadni ! Idegenforg.földrajzi tudásfelmérő: Play now » Tripadvisor traveller IQPlay now »

A MAGYAR TURIZMUS HELYE A VILÁGBAN Hazánk 33. a Világgazdasági Fórum turisztikai versenyképességi rangsorában. A listán 130 ország szerepel. 1 év alatt 7 helyet javítottunk! Közvetlen versenytársaink közül csak Ausztria (2.) és Csehország előz meg minket. Mögöttünk végzett Horvátország (34.), Szlovénia (36.) és Szlovákia (38.).

Turizmusipar a 3.évezredben Az UNWTO prognózisa szerint A 2007 ben 600 milliárd Euro turisztikai bevétel 2020 ra eléri a 2000 milliárd Euro –t Európa részesedése bár csökken, vezető desztináció Magyarország turizmus bevétele 2007 ben 2,5 millárd Euro Multiplikátor hatás /termelési- beszállítói kapcsolatokon keresztül egységnyi kereslet a szálláshely- szolgáltatás,vendéglátás iránt 1.96 egységnyi bruttó termelést generál (élelmiszergazdaság, kereskedelem stb)/

Válság és prognózis A turizmusiparban a háborúk, terror,járványok, gazdasági katasztrófák hatása átmeneti UNWTO októberi jelentése: 1.Átmenetileg lassul a növekedés (2008 / %) 2.Hatás SARS-nál gyengébb lsz 3.Közeli desztinációk felértékelődnek 4.VFR 5.Tartózkodás hossza, kiadása csökken 6.Cégek költségérzékenysége 7.PPP –szakma –desztináció értékláncban (kritikusabb mint valaha)

Barometer 2009 The latest edition of the UNWTO World Tourism Barometer confirms the rapid slowdown of international tourism growth since mid 2008, reflecting the impact of rising oil prices at the beginning of the year and the deterioration of the economic situation as well as of consumer confidence in recent months. Overall growth for 2008 is though still projected at around 2%, building on the strong results of the first five months.

trend traffic to closer destinations, including domestic travel, is expected to be favoured as compared to long-haul travel; segment s such as visiting friends and relatives, repeat visitors, as well as special interest and independent travellers are expected to be more resilient; the decline in average length of stay as well as on expenditure is projected to be more pronounced than in the overall volume; destinations offering value for money and with favourable exchange rates have an advantage as price becomes a key issue; companies will and should concentrate on containment of cost in order to keep their competitive edge; more than ever it is necessary to closely work together in the tourism value chain, between public and private sector, and destinations with trade.

Prognózis 2009 utánra The Barometer stresses that the anticipated softening of international tourism growth in 2008, and further in 2009, follows four historically strong years. Between 2004 and 2007 international tourist arrivals grew at an extraordinary rate of 7% a year, well above the 4% long-term average.

Utazási iroda Turizmus alapfogalmak A turizmus,mint rendszer A turizmus rendszer résztvevői A turista

A turisztikai termék Megfoghatatlan Egyidejűséggel járó Veszendő Szezonhoz kötött

A termék(product) Alapja: Vonzerők(attractions) Szükséges még: szolgáltatások: közlekedési,szálláshelyi,vendéglátási,prog ram „Csomagolás”: csomaggá (package)gyúrás Utazásszervez ő utazási iroda

Vonzerők Épített örökség Természeti örökség Kulturális programok események Vonzásképesség hatóköre Helyi Regionális Országos nemzetközi

Mi is kell a turizmushoz ??? Loch Ness, ha nincs tényleges vonzerő

Magyaro.pozicionálása Az üzenet :Magyarország sokszínű mozaik: „Mediterrán tengerpart” és törökfürdők, Bugac és Forma 1, Lánchíd és MüPa, Margitsziget és Sziget Fesztivál, minaret és bazilika, puszta és az Alpok lába, Aquincum és Fertőd, wellness és halászlé stb. Jelentsük ki bátran, hogy ennyi különböző világ, ilyen közel egymáshoz – sehol sincs! Tehát annak, aki Magyarországra látogat, karnyújtásnyira egymástól, a legkülönbözőbb „világokban”, élményekben van része.

Brand képi megjelenítése

Brand üzenet,szlogen Szlogenünk Hungary : A love for life Az élet szeretete, illetve életreszóló szerelem Egy izgalmas, életvidám, színes világ vár, teli szenvedéllyel elemei

Termék létrehozásához,eladásához Intézményrendszer : Tourinform irodák,marketingszervezetek,Utazási irodák Szakemberek Értékesítés – marketing

A turizmus 1.Belföldi (domestic) 2.Nemzetközi(international) Kiutazó ( outbound) Beutazó(inbound) Azon személyek tevékenysége, akik szokásos környezetükön kívüli helyre utaznak és 1 évnél nem hosszabb ideig tartózkodnak ott pihenés, üzlet vagy más céljából (leisure, business, VFR)

A turista Külföldi látogató Belföldi látogató Egynapos látogató (kiránduló) Turista (megszálló látogató) az a látogató,aki legalább 1 éjt eltölt kereskedelmi vagy magánszálláshelyen Aktív turizmus Passzív turizmus

Indítékok:motívumok Maslowi szükséglet-piramis Önmegvalósítás- igény értékmegbecsülés Társadalmi igények biztonságigény létszükségletek

Motivációk Anyagi javak Szórakozás Sport Jóllét-evés- (szállás?) Szellemi javak:megismerés.felfedezés élmény Meghatározatlan komplexitás

Turizmus típusai 1.Leisure (Vakációs) Pihenés-kikapcsolódás Megismerés Szórakozás- vásárlás.stb. 2. Business(üzleti) 3.Kiránduló Üdülő Városlátogató Körutazó VFR Sportturizmus Vallási turizmus

Magyarország 2008 A többnapos látogatók motivációja (megoszlás; abszolút szám) Üdülés (23,4%; 2018,4 ezer fô) Nem turisztikai (26,0%; 2246,1 ezer fô) Egyéb turisztikai (0,8%; 69,9 ezer fô) Kulturális és sportrendezvény (2,9%; 246,8 ezer fô) Hivatásturizmus (13,0%; 1120,1 ezer fô) Egészségturizmus (6,0%; 516,5 ezer fô) Körutazás (1,7%; 144,4 ezer fô) Városnézés (10,9%; 939,8 ezer fô) Rokon, barát meglátogatása (22,6%; 1949,9 ezer fô)

A turizmus rendszere Motivációs folyamat Termék Közlekedés(odajutás) Vonzerő Infrastruktúra Szuprastruktúra(Turisztikai fogadóképesség) Biztonság + ??? Mi még ???

Piac Termék Vonzerő, fogadóképesség –konkrét termék Turista (utas/vendég) Utazási iroda

T.O-agent-utas Utazásszervező utazásközvetítő

Tour operator és agent

Az alábbi tevékenységi kört gyakorló iroda tour operator vagy agent? teljeskörű utazás-, rendezvény- és programszervezés Magyarországon és világszerte üzleti utaztatás nemzetközi utazási központ működtetése repülőjegyek a világ minden pontjára szállásfoglalás világszerte belföldi és nemzetközi transzfer szerviz és idegenvezetői, host/hostess szolgáltatások autó, limousine, motorcsónak, hajó, helikopter és repülő bérlés testreszabott programok, tréningek, kulturális programok konferenciák, értekezletek, szemináriumok szervezése és lebonyolítása nyelvoktatás profi, anyanyelvi tanárokkal VIP szolgáltatások Megoldáshoz: Vagyoni biztosíték(V.B.)

Trendek Keresleti trendek Szabadrendelkezésű jövedelem és a szabadidő növekedése Új, feljövő desztinációk megjelenése Szub-régiós, szomszédos országok közötti összefogások jelennek meg e területeken a turisztikai kínálat fejlődését eredményezve. Fogyasztói tudatosság és tájékozottság növekedése. Életstílus változások Demográfiai változások Egészségtudatosság Közlekedési szabadság Utazások gyakorisága Új típusú kínálat az attrakcióbemutatásban Kínálati trendek a szállodaiparban

A turizmus hatásai

Irodalom Turizmus. Bulletin Turizmus Online