Kommunikációs alapismeretek – KEF-ek részére Hatékony és káros üzenetek XIII. Országos KEF Konferencia 2008. június 19. Budapest, Novotel Budapest Centrum.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Papp Győző szupervizor Humánszolgáltató Központ Szekszárd
Advertisements

Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
AZ ÉRDEK ÉS ÉRDEKELTSÉG SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE AZ INTERSZEKTORÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN Dr. Juhász Gábor.
Lobbizás az egészségügyben
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
3 millió közös ismerős A kormányzati kommunikáció első éve a közösségi médiában Böszörményi Nagy Gergely Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság.
DPR kommunikáció alapelvei
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Közönségkapcsolat (public relations)
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Az ÚMVP intézményrendszere
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
DPR kommunikáció lehetőségei
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
A Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány „1%-os” kampányának bemutatása Budapest, január 30.
1 Civil részvétel és szerepvállalás A helyi és térségi együttműködés lehetőségei és korlátai Rajnai Gábor Országos Területfejlesztési Civil Egyeztető Fórum.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A változások menedzselése, szervezetfejlesztés
II. A segítő kapcsolat nem-specifikus terápiás tényezői
Hálózatosodás mint lehetőség Közszolgáltatás fejlesztési hálózat Pozsony határán átnyúló agglomerációjában (AGGLONET) Somorja Október 6. Dr. Csizmadia.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
ÚJ SZEREPLŐ A VIDÉKFEJLESZTÉSBEN Helyi Vidékfejlesztési Iroda.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
Buda Béla dr. A krónikus beteg kommunikációs megnyilvánulásai
X. Országos KEF Konferencia nov. 30.
KÖBE. Ahol a balesetmegelőzés is KÖTELEZŐ. Tudatos Vezetők Klubja.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Szórvány és nemzetépítés – Nemzetközi konferencia – Civil szerepek és önépítkezés szórványban Kovács Katalin – Szórvány Alapítvány Temesvár, május.
Tiszátúli Villamosenergia – ipari Szakszervezet TIVISZ Mozgósítás - tapasztalatok Siófok, Vértes Hotel június 20.
KORLÁTOK ÉS LEHETŐSÉGEK: EGYETEMI KÉPZÉSI HELYEK TÉRSÉGFEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A SZÉKELYFÖLDÖN Magyar Régiótudományi Társaság Vándorgyűlése Debrecen, 2010.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Folyóiratok gyarapítási stratégiája az egyházi könyvtárakban Sárospatak,
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
A kistérségi gyerekesély programok tervezési folyamata Kalmár Ildikó - Dandé István - Herman Szabolcs Regionális koordinátorok Magyar Tudományos Akadémia.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Az üzletek operatív működtetése
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Tervezési folyamat.
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
SZEGED, MOBILITÁSI KÉPZÉS
Előadás másolata:

Kommunikációs alapismeretek – KEF-ek részére Hatékony és káros üzenetek XIII. Országos KEF Konferencia június 19. Budapest, Novotel Budapest Centrum Buda Béla dr.

1. „Nem lehet nem kommunikálni …” minden társadalmi szerveződés médiafigyelem fókuszába kerülhet, és akkor „kommunikál”, mert hírt adnak róla a „passzív kommunikáció” nehezen kontrollálható „aktív kommunikáció” – előnyök és veszélyek a kommunikációs monitorizálás és tervezés fontossága

2. A kommunikáció belső tematizálása a „hirtelen” kommunikáció veszélyei (mind kezdeményezés, mind reagálás esetében) a kommunikáció tudatosítása – a felkészülésen kívül szervezetfejlesztő erő az önkép – imázs – kérdése a KEF hivatali környezetében és a képviselt intézményekben, ill. a partnerekben (pl. más KEF-ek, regionális szerveződések, NDI, drogkoordináció stb. adatok és szubjektív benyomások (dialógus, kritikus összesítés, monitorizálás)

3. Szervezeti alapkérdések – a kommunikáció nyomán megfogalmazva kik vagyunk, mit akarunk, milyen céljaink, programjaink vannak, melyek az erőforrásaink, mik a főbb hiányosságok stb. vágyak és fantáziák magunkról a vezetés és a belső kohézió kérdései (optimálisan moderátorral – szupervizorral, mediátorral, coach-csal stb. megbeszélve) önmagunktól mit kommunikáljunk, és ki kommunikáljon?

4. Nehezen észlelhető kommunikációs mozzanatok minden jelenlét, képviselet, információs befogadás, szerepből való érdeklődés stb. kommunikáció imázs – és ennek rejtett kontextusa „helyzetek” – szituációk és ezek szociokulturális keretei „ügyek” – érdekek, előítéletek, fenyegetések a kollektív és egyéni tudattalanban (különösen a drogtémában) dekódolás (Norbert Wiener: „Azt, hogy mit mondtam, akkor tudom meg, ha tisztázom, hogy a másik hogyan értette.”)

5.Üzenetek -- keretadás logók, grafikai elemek, szimbólumok, nyelvi formulák (rövidítések) stb. önképhordozó komplex üzenetek – szóróanyagok, kiadványok, spotok összegzések – beszámolók, jelentések (ezek erőforrás jellege, ill. veszélyei) mi a nyilvános nálunk, mi az, amit nem szívesen helyezünk előtérbe? monitorizálás – az emblematikus kommunikáció folyamatkövetése

6. Üzenetek -- program formai követelmények, „nyilvánossági fogalmazás”, figyelemfelkeltés (optimálisan: a szakmai programból kongruens módon generálva) célcsoportok tudatosítása, átgondolása multiplikátorok? – a helyi médiumok áttekintése, rejtett multiplikátorok, az országos média potenciális jelenléte? program: elsődlegesen kommunikáció hálózatok és információáramlási utak generálása (amelyből együttműködés keletkezik) „szövődmények és mellékhatások” – a negatív (botránykeltő, ill. politikai stb.) célok áttekintése

7.Üzenetek – kampány, akció, mozgósítás a belső előkészítés fontossága, feladatmegosztások, felelősségviszonyok, algoritmusok A személyes és a csoportos (szervezeti, ill. intézményi) mozgósítás fontossága – szimbolizáció, kontextualizáció, motivációk megszólítása szoros folyamatkövetés és –értékelés, a célok vetületében is visszajelentések, segítők, akadályozók, problémakezelés (a kommunikációban)

8. Dialógusok és viták médiafigyelem és médiareakciók generálása – a partnerek kialakításának eszköze érdekazonosítások, „stakeholder” elemzés és megközelítés a dialogikus vita fontossága – hangnem, formák, szereplők a „durva” vita – megtámadottság, erőteljes fellépési kísérlet stb. – „eszkalálódási”, félreértési, imázsrontási stb. veszélyek – a konstruktív átfordítás jelentősége tanácsadás, szupervízió, coaching, ill. hivatásos kommunikátor bevonása a „veszélyes üzemmódba”

9. Hatékony kommunikáció célkövetés, folyamatos értékelés, rövid és hosszú távú hatások a redundancia fontossága a figyelemfelkelő, motivációkat érintő, memorizálható, kognitív hátterekbe illő kommunikációs eszközök (humor, irónia, kontraszt, paradoxonok, metaforák stb.) kellő „dúsítása” a kommunikációs „építkezés” – az emblematikus üzeneti siker is érintő, belsőleg koherens és egymást erősítő üzenetek sora

10. Káros üzenetek alaptétel: minden, ami a konszenzuális céloknak, a szervezetnek, ill. a benne lévő képviseleteknek árt gyakorlatban: ártalmas az „óvatlan” – előkészítetlen, spontán, indulatvezérelt, félreérthető stb. üzenet árthat a redundancia, az „építkezés”, ill. a „közegellenállás” figyelembe nem vétele (a jó üzenetek „romlékonysága”) távlati ártalom: kommunikációs stratégiák hiánya országos média: nehéz befolyásolhatósága miatt veszélyforrás

11. Témák a megbeszélés számára pozitív és negatív médiaesemények megbeszélése (amelyek a drogügyben, a szociálpolitikában, az ellátásban stb. közismertek) mit kellene tematizálni, mit kellene előbbre vinni országos kommunikációban a KEF-ek érdekében? NDI – miben segít(het), mit nem tesz elég jól? pozitív megoldások saját tapasztalatból negatív események, rossz tapasztalatok, tanulságok