Konferencia a Kutatási kiválóság jövőjéről ELTE 2010. június 22. Dr. Farkas Ferenc általános és stratégiai rektorhelyettes PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM CSŐRE.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Advertisements

A gazdaság és az oktatás együttműködése
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Kutatóegyetemi címpályázat +
Magyar Oktatók és Kutatók Nyugaton A nyugati magyar szellemi potenciál feltérképezése és reintegrációjának lehetősége a magyar tudományos életbe Magyar.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A Pécsi Tudományegyetem kutatási és innovációs stratégiája
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
1 Zászlóshajó komplex programok és felsőoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kátai Gábor felsőoktatási témavezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Az új felsőoktatási törvény március 9. Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
Önálló lépések a tudomány területén TÁMOP-4.2.2/B-10/
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Az NFT II. ( ) végrehajtásának ütemezése és a felsőoktatási programok finanszírozása Kilátások, Kihívások Budapest, április 16.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Köszöntjük a TTI Kerekasztal Résztvevőit! Pécs, április
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Alberti Réka Apró Zoltán Baranyi Zsuzsaanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Innovatív Magyarország
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
5. Integratív oktatási modul. PhD Tudományos Napok 2011 április absztakt/poszterbemutató  7 előadás szekció  4 poszter szekció 14 előadás/poszter.
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon - Konferencia a kutatási kiválóság jövőjéről ELTE, június 22. Prof. Dr. Patkó Gyula rektor MISKOLCI EGYETEM.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
A győztesek felelőssége – - Tájkép csata után Egészségügyi kerekasztal beszélgetés Dr. Stubnya Gusztáv stratégiai főigazgató.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
egyetemi tanár, főigazgató
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
Város, egyetem, gazdaság A PTE KTK hozzájárulása a város és a régió fejlődéséhez Erdős Katalin PTE-KTK KRTI, adjunktus MTA-PTE Innováció és Gazdasági Növekedés.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Dr. Husvéth Ferenc Tudományos ügyekért felelős rektorhelyettes június 22.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Innováció a Pécsi Tudományegyetemen
Innovációs programok a Szent István Egyetemen Regionalitás és együttműködés Figler Kálmán, kancellár Dr. Szabó István, külkapcsolati igazgató, dékán.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
MESTERSÉGES MEGTERMÉKENYÍTÉS SIKERESSÉGÉNEK NÖVELÉSE NON-INVAZÍV MÓDSZEREKKEL TÁMOP D-15/1/KONV ZÁRÓ RENDEZVÉNY november 19.
ELTE Innovációs Nap 2016 Innováció és partnerség az oktatási ágazatban: az ELTE PPK EDiTE-EJD H2020 programjának perspektívája és gyakorlata Halász Gábor.
PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM SZENTÁGOTHAI JÁNOS KUTATÓINTÉZET.
Felsőoktatási fejlesztések a közötti európai uniós támogatási időszakban Pécs, Fonyó Attila közigazgatási tanácsadó.
A PTE K+F+I helyzetértékelése Prof. Dr. Tóth Kálmán tudományos és innovációs rektorhelyettes szeptember 19.
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
Megyei statisztikai profil a Smart Specialisation Strategy (S3) megalapozásához - Csongrád megye Szeged, Dr. Makra Zsolt.
Ez az előadás „A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” („Innova kutatás” - OTKA/NKFIH azonosító: )
Az új Alaptörvény és a jogélet reformja
Készítette: Szabó Tamás
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Élelmiszertudományi Kar
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Előadás másolata:

Konferencia a Kutatási kiválóság jövőjéről ELTE június 22. Dr. Farkas Ferenc általános és stratégiai rektorhelyettes PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM CSŐRE TÖLTVE? VAGY CSŐDRE TÖLTVE?

O BJEKTÍV TÉNYEK PTE oktatási portfolió: FSz : 30 Osztatlan: 7 BA/BSc:59 MA/MSc:78 PhD/DLA: 20 Országos részesedés: FSz és B szint: 8% Osztatlan és mesterképzés: 12% PhD/DLA: 16%

Nagy összegű, infrastrukturális fejlesztésekre szóló pályázati források: 1. TIOP ,5 Mrd Ft 2. TIOP ,64 Mrd Ft 3. TIOP ,3 Mrd Ft 4. TIOP ,6 Mrd Ft (elbírálás alatt) Önrész-igény: 1,1 Mrd Ft! O BJEKTÍV TÉNYEK II.

O BJEKTÍV TÉNYEK III. Humánerőforrás-fejlesztési pályázati eredmények: 1. TÁMOP IKT0,7 Mrd Ft 2. TÁMOP Innováció0,5 Mrd Ft 3. TÁMOP DPR0,3 Mrd Ft 4. TÁMOP Ped0,3 Mrd Ft 5. TÁMOP Disszem.0,2 Mrd Ft 6. TÁMOP KVTÁR0,4 Mrd Ft Összesen:2,4 Mrd Ft Benyújtva: TÁMOP B2,4 Mrd Ft

Fokozattal rendelkezők (fő és arány) 2007: 605 – 46% 2009: 802 – 61% 2011: 980 – 70% (terv) Akadémiai doktorok 2007: 103 fő 2009: 96 fő 2011: 102 fő (terv) K UTATÁSI KAPACITÁS FEJLESZTÉSE Nagyműszerek száma 2009: 108 db 2011: 170 db (terv)

Doktori iskolák 20 (db) 21 PhD hallgatók (fő) Idegen nyelven folyó képzések száma: (Frankfurt am Main, Oslo telephelyek) Nemzetközi mobilitásban résztvevők száma (fő/5 év) Mentorprogramok és szakkollégiumok 8 12 (TÁMOP) T EHETSÉGGONDOZÁS

P UBLIKÁCIÓS AKTIVITÁS Impakt faktor/5 év: Citációk/5 év: K+F Science Building Project (6100 mFt-os támogatás) Pécsi Pólus Program: Pécsi Egészségipari Innovációs Központ VMFT K+F project 8 11 Hasznosított szellemi termék 8 20 The Blue Economy: 7-8 innováció hasznosítása

CSŐD ELLEN A PTE ÚJ VEZETÉSÉNEK STRATÉGIAI CÉLJAI 1. Gazdasági stabilitás Elsősorban az egészségügyi ellátásban 2. Többlet bevételek Minden területen 3. „Kiváló” egyetemből „Kutató-elit” egyetem

Köszönöm a figyelmet!