Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A művészet autonómiája a tömegkultúra és szépség határán
Advertisements

Filmtörténet összefoglaló
Szíjártó Imre A blog mint a filmértés műfaja
Gazdaság és technika II. - Tóth Attiláné dr. Gazdaság és technika II. Film, mozi Tóth Attiláné dr.
Filmműfajok.
Művészet By: Turi Krisztina.
Városi járművek A egyéni rövid távú közlekedés eszközei.
A mozgóképi elbeszélés
A MŰNEMEK ÉS A MŰFAJOK RENDSZEREZÉSE
EURÓPA ÉS AZ EURÓPÁN KÍVÜLI VILÁG A SZÁZADBAN
Népszerű kultúra és magaskultúra
A POWERPOINT 2007 újdonságai
Az emberek életében kellemes élmény a jól megszervezett nyaralás. És ezt a legtöbb esetben meg is akarják örökíteni. Csak az nem mindegy mivel teszik.
Tartalom jegyzék Delfinek(Fogas cetek) Bemutató Életmódja Leírásuk
Stílus és jelentés /társalgási stílus, publicisztikai stílus, tudományos-szakmai stílus, hivatalos stílus /
Isten misztériumának előzetes kérdése
Közösségi portálok használata
A MAGYAR MUNKAVÁLLALÓK MUNKAERŐ-PIACI JELLEMZŐI
Mozireklám Készítette: Kovács Zoltán.
Közösségi oldalak használata
A barokk, mint művészeti irányzat
Szótárak: fajták és tipologizálás
Utópiák és ellenutópiák
M Ű V É S Z E T.
Az avantgárd művészeti irányzatok
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
Kertész Imre: Sorstalanság
A szövegszerkesztés menete
a kifejező és az ábrázoló jelleg
Színész Szerep Nézők  Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös.
Háttértárak csoportosítása
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
:07:02 Elizabeth Rosemond Taylor febr. 27.-én született Londonban, - kétszeres Oscar díjas, angol-amerikai színésznő. Nevének közismert.
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
A tömegkommunikáció.
24. FILMES MUNKAKÖRÖK, FILMFORGATÁS
Mozgóképkultúra és média ismeret 1
22. MAGYAR ÚJ HULLÁM JEGYZET ÖSSZEÁLLÍTOTTA: NIKLI KÁROLY 2013.
25. Utómunka, FILMSZERKESZTÉS, VÁGÁS
A Hollywoodi Reneszánsztól az új Hollywoodig
5. AVANTGARDE FILMES IRÁNYZATOK
Filmműfajok.
Filmelemzési szempontok
FILMGYÁRTÁS – FILMMŰVÉSZET
1.29 EURÓPAI POSZTMODERN FILM
5. FILMMŰFAJOK JegyzetKészítette: Nikli Károly 2013.
Gyömrő Írta: Farkas Gréta A mi iskolánk Városunkról Kis városunk lakói
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
4. NAGYIPARI FILMGYÁRTÁS KIALAKULÁSA
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
A film mint dokumentum a fikciósfilm, a dokumentumfilm, a fikciós dokumentumfilm, a cinema verité, az antropológiai film és a privát filmezés kategóriái.
Összeállította: Nikli Károly
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
7. NÉMET EXPRESSZIONIZMUS
A földhasználat és a birtokstruktúra jellemzői. A földhasználat változása Magyarországon ( )
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
Filmezés alapjai, ötlet-forgatókönyv 6. témakör. A forgatókönyv játékfilmek és dokumentumfilmek írásban rögzített anyaga. Hasonló a szövegkönyv, amely.
Ránk ömlik a rózsaszín m ű anyag? A hagyományos és az elektromos játékipar hasonlóságairól és különbségeiről.
 A politikai berendezkedések: a demokrácia és a diktatúra  A rendszerváltás Magyarországon  Az Alkotmány  A politikai pártok ma Magyarországon.
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
Tömegfilm és szerzői film
Windows Movie Maker.
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Előadás másolata:

Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013 28. FILMTÍPUSOK Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013

Filmek kategorizálása A filmeket számtalan módon csoportosíthatjuk. Mindezek közül az alábbi kategorizálással foglalkozunk:

Filmes kategóriák Filmfajták Filmtípusok Filmstílusok Filmműfajok

FILMTÍPUSOK A filmtípusok szerzőiség szerinti kategóriák: Művészfilm Tömegfilm

Művészfilm Szerzői filmnek is hívják. A fogalom az ’50-es évek végén, a ’60-as évek elején születik, a francia új hullám rendezőinek filmes gyakorlatában. Szerintük az egyéni kézjegy, a stílus az, ami megkülönböztet egy-egy filmet a nagyipari filmgyártás szériatermékeitől.

Művészfilm A művészfilm a filmformanyelvet, a kifejezőeszközöket egyénien, szuverén módon használja, magas szinten műveli. Számos értékkel rendelkezik, amelynek befogadásával gazdagodik az ember, élményben lesz része. Bár többnyire ezek nehéz filmek. Viszonylag szűk réteghez szólnak.

Művészfilm A ’60-as, ’70-es évek különösen kedveznek a személyes hangvételű szerzői – vagy művészfilmek – létrejöttének, a progresszíven gondolkodó, s a film kifejezési eszközeit megújítani törekvő különféle, angol (free cinema), francia, cseh, szovjet, német új hullámok elindulásának. A szerzőfilm ekkoriban lesz a tömegfilm ellenlábasa, amely tudatosan törekszik fellazítani a műfajfilmek gyakran megmerevedett sémáit, kliséit, a mindenható sztárrendszert, a lineáris filmelbeszélési formákat, s folyamatosan biztat a valóság közvetlenebb, személyes filmes megragadására.

Művészfilm A filmkészítés központi figurája a művészfilmek esetén, a produceri, ill. sztárközpontú filmgyártáshoz képest a rendező.

Művészfilm A szerzőfilm fogalmát a film „magas kultúrájának” is nevezik.

Tömegfilm Közönségfilm Műfajfilm Kommersz film Populáris film

Tömegfilm Tömegfilm=Kommersz film: Üzleti jellegű film. Az olcsó, hatásvadász, minden eredetiséget nélkülöző filmeket jelölik vele, melyek főként a kereskedelmi haszon reményében készülnek. /Jellegzetesen ilyen filmek a ’10-es évek filmsorozatai (Fantomas, Judex stb.), a ’30-as, ’40-es évek B-filmjei, az ’50-es, ’60-as évek kismozijai, autós mozijai számára készülő kis igényű trash filmek, vagy a ’90-es évek pusztán videó-forgalmazásra szánt alacsony költségvetésű – főként erotikus, bűnügyi, horror műfajú – tömegfilmjei./

Tömegfilm Tömegfilm = Populáris film: Széles közönséghez szól, nagy tömegek fogyasztják. A tömegfilmek nem sok értéket tartalmaznak, könnyű őket befogadni, megemészteni; kikapcsolnak, szórakoztatnak.

Tömegfilm A 19. század végén a film, s a mozi – mint új szórakoztató intézmény – „a tömegek művészeteként” születik meg. Ma pedig a filmtermelés döntő hányada, mindegy 90%- a – elsősorban a hollywoodi típusú nagyipari film – tömegfilm; s a globalizálódó világ sokmilliónyi közönségének az igényei szerint készül.

Tömegfilm A tömegfilmek általában jól ismert témákat dolgoznak fel újra meg újra, tehát valamely nagy hagyományú műfaj – pl. thriller, sci-fi, western, kalandfilm, horrorfilm stb. – új s még újabb darabjai.

Tömegfilm A tömegfilmben a rendező szerepköre általában korlátozott. A filmkészítés központi figurái a producer és a sztár/sztárok.

Tömegfilm Napjaink tömegfilmjeit a professzionálisan kivitelezett hatások, a rendkívüli látvány, a speciális effektusok, és a trükkök gazdagsága jellemzi. .

Művészfilm - Tömegfilm Nincs mindig éles határ. Mindkét kategóriában lehet jót is és ócskát is készíteni. Tömegfilm = Műfajfilm

vége