E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KÖLTSÉGELSZÁMOLÓ RENDSZER. A TruExpense rendszer Csökkentse kiadásait a magyarországi piacon egyedülálló TruExpense költségelszámoló rendszer segítségével!
Advertisements

AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
Első tapasztalatok az NIIFI-nél üzemelő infrastruktúra cloud szolgáltatással kapcsolatban Stefán Péter NIIFI RICOMNET Miskolc.
IKT ESZKÖZÖK A VAJDASÁG ISKOLÁIBAN
TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Gyülekeznek a felhők a felsőoktatás egén - avagy a cloud learning szárnyalása a kibertérben SERES – MISKOLCZI - FÓRIKA - LENGYEL.
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
Önkormányzati információs rendszer
SZOFTVER MINT SZOLGÁLTATÁS: ÜZLETI HATÉKONYSÁG A FELHŐBEN Nagy Levente Üzletágvezető Microsoft Office.
Hülber László SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola
Virtuális oktatási környezet kialakítása
Iroda a felhőben.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Videókonferencia rendszerek használata Moodle 2.x környezetben
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
A portál zártkörű, online, virtuális intranet hálózata A Google segítségével, a drseres.com domain keretein belül létrehoztunk egy online virtuális intranet.
mLearning megoldások Moodle környezetben
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
E-NAPLÓ Szabó László.
Informatika v á rosi munkak ö z ö ss é gi foglalkoz á sok hatása az iskolában folyó tehetséggondozásra.
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
E-learning alapú távoktatásos képzés
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
Digitális Oktatási Alapcsomag Fontos dokumentumok, következtetések és státuszok megosztása a munkatársakkal A csapat tagjainak informálása és a fontos.
Kiss Tibor Rendszeradminisztrátor (MCP) DevNet Solution Kft. Jakab András Program-koordinátor Microsoft Program.
Jakab András Program-koordinátor Microsoft Program.
Nagy Levente Jakab András. Miről lesz szó? Mi az a és mi a Windows Live? Levelezés és naptárkezelés Csoportmunka és projektek Kommunikáció.
A tanári munka támogatása a szakképzésben
Böngésző programok (Böngészés).
A memóriák típusai, jellemzői
TT Kovács Sándorné.
Levelezés, és a többiek Takács Béla Irodalom Bodnár –Magyari: Az Internet használata I. (Kiskapu) Bodnár –Magyari: Az Internet használata.
E-learning Kovácspál Eszter.
Web Application for Resource Planning
Az E-TANÁR portál © Dr. SERES TechConsult 2008.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Az IKT-metria mérőeszköz
A Jövő Internet, ahogy mi látjuk: demo és poszter előzetes Sonkoly Balázs (BME-TMIT)
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
LKG-Moodle A LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) működéséről avagy bevezetés a MOODLE e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi Zoltán.
Nagy teherbírású rendszerüzemeltetés a felhőben. Miről lesz szó? Cloud áttekintő Terheléstípusok és kezelésük CDN Loadbalancing Nézzük a gyakorlatban.
Hang anyagok tárolása Magnószalag Magnókazetta Bakelitlemez CD
IT Akadémia a gyakorlatban
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Előadó: Hortobágyi Ágoston
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
SZOFTVEREK (programok)
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Információs és Kommunikációs Technológiák
Az INFORMATIKA nem költség, hanem TERMELŐESZKÖZ!
Digitális írástudás fejlesztése korhatár nélkül, okoseszközökön június 25.
Felhőalapú adattárolás Hogy tárolhatunk adatokat „felhő” szolgáltatás segítségével?
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Csoportmunkát támogató szoftverek
Nemzeti Köznevelési Portál
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Vasas Lívia 2014 A Semmelweis Egyetem online szakirodalmi forrásairól, azok használatáról Vasas Lívia 2014.
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Vasas Lívia 2015 A Semmelweis Egyetem online szakirodalmi forrásairól, azok használatáról Vasas Lívia 2015.
Előadás másolata:

E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki Péter Újvidék A tanulmány a Magyar Tudományos Akadémia (Domus szülőföldi pályázat) által támogatott: E-learning eszközök alkalmazása a vajdasági magyar informatikai tehetséggondozásban elnevezésű kutatómunka keretén belül készült el

A felhő (cloud) alapú eszközök

Cloud alapú számítástechnika Interneten tárolt „dolgok”Interneten tárolt „dolgok” Nem lényeges hol vannak az erőforrásokNem lényeges hol vannak az erőforrások Web böngészővel (is) elérhető (Google, Dropbox…)Web böngészővel (is) elérhető (Google, Dropbox…) A cloud computing-hoz gyakran társul az e-learning, vagy az m- learning fogalmaA cloud computing-hoz gyakran társul az e-learning, vagy az m- learning fogalma

Előnyök 1. Képes leszorítani az intézményi kiadásokat Elősegíti az átlátható és megfelelő számítástechnikai igények, költségek és finanszírozások elérését Segíti az IT rendszerek méretezését Támogatja a szabványosítást Felgyorsítja a piacra kerülés és felhasználó elérése közötti időt Hozzáférést biztosít (bárhonnan) a tehetséges egyéneknek 24x7x365 környezetben

Előnyök 2. Lehetőség nyílik a környezetbarát adattárolásra (csak az adatmennyiségnek megfelelő méretű helyet bérelünk) Növeli a technológiák és az intézmények közötti átjárhatóságot Segíti a tanár/diák/intézmény kommunikációját, munkáját Elképesztően széleskörű a benne rejlő pedagógiai eszközök tárháza

Cloud az oktatásban LMS (Learning Managment System) oldalakLMS (Learning Managment System) oldalak –Backboard vagy Moodle oldalak Microsoft és a Google (Google Apps for Education és a Microsoft edu)Microsoft és a Google (Google Apps for Education és a Microsoft edu) –Ingyenes oktatási segédcsomagok – , üzenetküldés –Naptár –Határidőnapló –Szövegszerkesztő –Táblázatkezelő –Bemutatókészítő dokumentumok megoszthatóak - közös jegyzet készítéséredokumentumok megoszthatóak - közös jegyzet készítésére

Felhő az iskolapadban Pedagógiai megközelítésPedagógiai megközelítés Digitális eszközök bevonása a tanórábaDigitális eszközök bevonása a tanórába –Moodle –Digitális módszertár Google DriveGoogle Drive –Jegyzetkészítés –Űrlapszerkesztő (Form) – automatikus kiértékelés

Felhő alapú rendszerek jövője Cél: energiahatékonyságCél: energiahatékonyság USA főiskolák:USA főiskolák: –95% támogatja –29% ezen keresztül dolgozik –28% az implementáció közepén tart Virtuálissá és bárhonnan elérhetővé válik az oktatás, a tanóraVirtuálissá és bárhonnan elérhetővé válik az oktatás, a tanóra Mindenhol ugyanolyan kinézetMindenhol ugyanolyan kinézet Elég egy böngészőElég egy böngésző

Felmérés Vajdasági közép- és általános iskolák tanulói és tanárai. 197 tanuló és 48 tanár Online kérdőív A résztvevő tanulók korosztálybeli megoszlása A kérdőívet kitöltő tanulók száma Korosztály%-os megoszlás éves éves éves 86.8 Összesen: 197

Felmérés –Diákok több, mint 80%-a rendelkezik saját számítógéppel, és emelett jó Internetkapcsolattal is rendelkeznek. Van-e saját számítógéped? nVálasz %-os megoszlás 159Van Nincs Közösen használjuk Milyen sebességű Interneted van? nVálasz %-os megoszlás 54 Gyors Kifejezetten jó Tűrhető Lassú (<1Mbit) Nincs Internetem 1.52

Felmérés Több válaszlehetőségTöbb válaszlehetőség A Cloudod pedig főként adatok tárolására és továbbítására használjákA Cloudod pedig főként adatok tárolására és továbbítására használják Főként szórakozásra használják az InternetetFőként szórakozásra használják az Internetet Mire használod otthon az Internetet? nVálasz %-os megoszlás 4Nem használom Játék Szórakozás Tanulás Ismeretszerzés Munka21.83 Mire használod a cloudot? nVálasz %-os eloszlás 61Semmire Adatok küldésére Tanulásban, pl. tananyagok megosztására Adatok tárolására Dokumentumok, jegyzetek készítésére Egyéb Nem használja tanulásra43.18

Felmérés A gyerekek igénylik a felhő és Internet eszközöket nem csak szabadidejükben, de a tanórákon isA gyerekek igénylik a felhő és Internet eszközöket nem csak szabadidejükben, de a tanórákon is Fő gátló tényező: lassú Internet az iskolábanFő gátló tényező: lassú Internet az iskolában Szerinted használható-e a cloud (felhő) rendszerű szolgáltatás az oktatásban? nVálasz%-os eloszlás 103Igen Talán Nem tudom Nem0.00 Szerinted a tanórák alatt hasznosan használható(lenne)-e az Internet? nVálasz%-os eloszlás 154Igen Talán Nem1.015 Iskoládban milyen sebességű Internetet használsz az órán? n Válasz %-os megoszlás 5 Gyors Kifejezetten jó Tűrhető Lassú (<1Mbit) 53.30

Felmérés Az óra hány százalékán használ digitális eszközöket az oktató?Az óra hány százalékán használ digitális eszközöket az oktató?

Felmérés Az oktatók használtak-e már cloud típusú eszközöket?Az oktatók használtak-e már cloud típusú eszközöket? Kétmintás t-próbával megállapítható, hogy nincs összefüggés aközött, hogy az oktató az órán mennyit használ digitális eszközöket és, hogy használt-e már cloud típusú szolgáltatásokatKétmintás t-próbával megállapítható, hogy nincs összefüggés aközött, hogy az oktató az órán mennyit használ digitális eszközöket és, hogy használt-e már cloud típusú szolgáltatásokat

Az M-learning pedagógia lehetőségei

M-learning E-learning és az okostelefon fúziójaE-learning és az okostelefon fúziója Az M-learning és E-learning közös elnevezése: U-learning (Ubiquitous Learning - Mindenütt elérhető tanulás)Az M-learning és E-learning közös elnevezése: U-learning (Ubiquitous Learning - Mindenütt elérhető tanulás) Épp a kellő időben” (Just-in-time) módszerÉpp a kellő időben” (Just-in-time) módszer A tanulás mobilitását emeli kiA tanulás mobilitását emeli ki A tanulás történhet helyszíntől függetlenül, otthon, munkahelyen, és történhet időtől függetlenül, eltérő időpontokbanA tanulás történhet helyszíntől függetlenül, otthon, munkahelyen, és történhet időtől függetlenül, eltérő időpontokban

Lehetőségek és buktatók Technológia, amely egy fillérjébe sem kerül az oktatási minisztériumoknakTechnológia, amely egy fillérjébe sem kerül az oktatási minisztériumoknak 5,9 milliárd mobilelőfizetés van a világon5,9 milliárd mobilelőfizetés van a világon Okostelefon mellé társított pozitív érzések Szükségtelenné teszi a külön számítógépes termek igényétSzükségtelenné teszi a külön számítógépes termek igényét Kis képernyő által megjelenített “torzított” tartalomKis képernyő által megjelenített “torzított” tartalom Elszigeteli a közösségeket,Elszigeteli a közösségeket, Szegényes felület a tanár-diák szemtől szembeni kommunikációjáraSzegényes felület a tanár-diák szemtől szembeni kommunikációjára Különböző személyiségtípusok eltérő mértékben képesek a virtuális környezettel megbirkózniKülönböző személyiségtípusok eltérő mértékben képesek a virtuális környezettel megbirkózni

Globális helyzet Anglia – MoLeNeT: 7000 résztvevő, diák, 12 millió fontos program  javult a diákok magatartása és csökkent a lemorzsolódásAnglia – MoLeNeT: 7000 résztvevő, diák, 12 millió fontos program  javult a diákok magatartása és csökkent a lemorzsolódás EU: Laonardo Da Vinci projektEU: Laonardo Da Vinci projekt NKI (Norwegian Knowledge Institute): tanuló, 400 kurzus, 130 tanulmányi programNKI (Norwegian Knowledge Institute): tanuló, 400 kurzus, 130 tanulmányi program 2006-ban és 2007-ben a tanulók közel 70%-a az online kurzust választotta2006-ban és 2007-ben a tanulók közel 70%-a az online kurzust választotta Hasonló projektek Dél Koreában és SzingapúrbanHasonló projektek Dél Koreában és Szingapúrban

Globális helyzet Pakisztánban: a nők mobillal tanulhatnak írni és olvasniPakisztánban: a nők mobillal tanulhatnak írni és olvasni Észak- Amerika: bonyolult ökoszisztémákmegértése a kirándulások alattÉszak- Amerika: bonyolult ökoszisztémákmegértése a kirándulások alatt Dél-afrika: MoMath (Mobillal a matematika tanulásért) projektbe tanuló, 500 tanár és 172 iskola kapcsolódott be.Dél-afrika: MoMath (Mobillal a matematika tanulásért) projektbe tanuló, 500 tanár és 172 iskola kapcsolódott be. Anglia, Hollandia, Dánia engedélyezi, addig Franciaország egyenesen tiltjaAnglia, Hollandia, Dánia engedélyezi, addig Franciaország egyenesen tiltja Dánia: BYOT-t (Bring Your Own TechnologyDánia: BYOT-t (Bring Your Own Technology

Magyarország és Szerbia Tempus Közalapítvány Digitális MódszertáraTempus Közalapítvány Digitális Módszertára Magyar Tudományos Művek Tára: 4-5 szerző munkáiMagyar Tudományos Művek Tára: 4-5 szerző munkái Kubson – Szerbia: nagyítóval kell keresni a kutatásokatKubson – Szerbia: nagyítóval kell keresni a kutatásokat A belgrádi diákok több mint 97%-a rendelkezik mobiltelefonnal, és ebből 87,4% mindennap és mindenhová magával viszi azt. Így a technológiai feltételek nem indokolják az M-learninggel kapcsolatos közönyt.A belgrádi diákok több mint 97%-a rendelkezik mobiltelefonnal, és ebből 87,4% mindennap és mindenhová magával viszi azt. Így a technológiai feltételek nem indokolják az M-learninggel kapcsolatos közönyt.

Felmérés 455 diák, 48 pedagógus (Vajdaság)455 diák, 48 pedagógus (Vajdaság) Hány tanár rendelkezik okostelefonnal?Hány tanár rendelkezik okostelefonnal? Használták-e már oktatási céllal az okostelefonokat óráikon?Használták-e már oktatási céllal az okostelefonokat óráikon? ÖsszesenNőFérfi Rendelkezik saját okostelefonnal45.83%37.84%72.73% Nem rendelkezik saját okostelefonnal54.17%62.16%27.27% igennem Tanár27.08%72.92%

Felmérés Hány diák rendelkezik okostelefonnal?Hány diák rendelkezik okostelefonnal? Ki, mire használja az okostelefonját?Ki, mire használja az okostelefonját? ÖsszLányFiú11-14 éves15-18 éves 71.81%53.40%47.22%68.22%73.46% éves évesTanár Szórakozás76.14%88.24%50.00% Kapcsolattartás75.00%92.44%100.00% Tanulás/Munka35.23%48.32%45.45%

Felmérés Engedélyezik-e órán a telefon használatát? (Tanárok válasza)Engedélyezik-e órán a telefon használatát? (Tanárok válasza) Haszmáltad-e már órán telefonodat? (Diákok válasza)Haszmáltad-e már órán telefonodat? (Diákok válasza) IgenNem 27.08%72.92% IgenNem

Felmérés Telefon használata az iskolában és az órákonTelefon használata az iskolában és az órákon össz Tanárok szerint Jegyzetelés55.52%51.61%72.20%27.08% Puskázás52.45%43.55%72.20%58.33% Ismeretszerzésre31.29%32.26%72.20%37.50% Tudásbővítésre39.26%50.00%46.83%25.00% Kutatásra36.20%50.00%41.95%27.08% Órák közötti ismétlésre34.97%14.52%50.73%12.50%

Felmérés Érdemes lenne e használni az órán?Érdemes lenne e használni az órán? Alkalmazható Nem alkalmazhatóLehetséges Okostelefonnal nem rendelkezők válaszaTanár7.69%46.15%38.46% éves 41.46%26.83%17.07% éves 22.09%25.58%43.02% Okostelefonnal rendelkezők válaszaTanár40.91%50.00%9.09% éves 60.23%14.77%20.45% éves 54.62%8.82%32.77%

Inverz oktatási modell bemutatása

Célok Kerüljük a frontális előadásokat (amennyiben mód van rá)Kerüljük a frontális előadásokat (amennyiben mód van rá) Minél kevesebb „gép nélküli óra”Minél kevesebb „gép nélküli óra” Gyakorlati, valós helyzeteket alkalmazva mélyrehatóbb ismereteket szerzése.Gyakorlati, valós helyzeteket alkalmazva mélyrehatóbb ismereteket szerzése. A gyerekekben élő számítógép mellé társított pozitív érzés miatt nem alakul ki fóbia a tantárgy iránt.A gyerekekben élő számítógép mellé társított pozitív érzés miatt nem alakul ki fóbia a tantárgy iránt.

A jövő iskolája A tanár (részben) már csak, mint mentor vesz részt az oktatásban, még a tanulás hordozója a számítógép illetve az online tartalmak.A tanár (részben) már csak, mint mentor vesz részt az oktatásban, még a tanulás hordozója a számítógép illetve az online tartalmak. A tanulók keresik az önálló, saját időbeosztású tanulási lehetőségeketA tanulók keresik az önálló, saját időbeosztású tanulási lehetőségeket Gyakran kerülik a csoportos ún. kooperatív tevékenységeket*. (* OECD PISA 2009,2012-es felmérés eredménye)Gyakran kerülik a csoportos ún. kooperatív tevékenységeket*. (* OECD PISA 2009,2012-es felmérés eredménye)

Az inverz oktatás Az inverz oktatásról alkotott elképzelésünkben a tanulók váltakozva tanulnak a hagyományos tanár által vezérelt gyakorlati vagy projekt alapú módszerrel, valamint az otthoni online eszközökkel.Az inverz oktatásról alkotott elképzelésünkben a tanulók váltakozva tanulnak a hagyományos tanár által vezérelt gyakorlati vagy projekt alapú módszerrel, valamint az otthoni online eszközökkel. Az inverz osztályban megfordítottuk az elméleti és gyakorlati oktatást.Az inverz osztályban megfordítottuk az elméleti és gyakorlati oktatást.

Az inverz oktatás A diák, otthon olvassa át a tananyagot, míg az órán, az elméleti részt közösen átismételik a tanárral, majd diáktársaival közösen gyakorlati feladatokat oldanak meg.A diák, otthon olvassa át a tananyagot, míg az órán, az elméleti részt közösen átismételik a tanárral, majd diáktársaival közösen gyakorlati feladatokat oldanak meg. A tananyagot a tanulók előre elkapják, amely egy elméleti összefoglalóból, prezentációból, valamint a tanulást elősegítendő, a témát érintő, tanár által javasolt linkbázisból áll.A tananyagot a tanulók előre elkapják, amely egy elméleti összefoglalóból, prezentációból, valamint a tanulást elősegítendő, a témát érintő, tanár által javasolt linkbázisból áll.

Az inverz tanítás lépései 1. A tanár előre elkészíti és feldolgozza a következő óra tananyagát és megosztja azt a tanulóival.A tanár előre elkészíti és feldolgozza a következő óra tananyagát és megosztja azt a tanulóival. Az inverz csoportban a tanulók az új tananyag elméleti részével otthon ismerkednek meg.Az inverz csoportban a tanulók az új tananyag elméleti részével otthon ismerkednek meg. Ehhez vagy a tanár által készített dokumentumot használják, vagy az Interneten keresnek az igényeikhez jobban illő, igazodó tananyagot.Ehhez vagy a tanár által készített dokumentumot használják, vagy az Interneten keresnek az igényeikhez jobban illő, igazodó tananyagot.

Az inverz tanítás lépései 2. A tanóra elején felméréssel/ismétléssel vizsgáljuk a megszerzett tudás mértéket, amennyibe szükséges akkor korrigáljuk azt.A tanóra elején felméréssel/ismétléssel vizsgáljuk a megszerzett tudás mértéket, amennyibe szükséges akkor korrigáljuk azt. A tanulók ez után a rövid közös áttekintés után önállóan gyakorlati feladatokat oldanak meg.A tanulók ez után a rövid közös áttekintés után önállóan gyakorlati feladatokat oldanak meg. Igény szerint a tanár csoportos, frontális vagy individuális munkával segíti a tapasztalati, problémamegoldó tanulás folyamatátIgény szerint a tanár csoportos, frontális vagy individuális munkával segíti a tapasztalati, problémamegoldó tanulás folyamatát

1. Tananyag kidolgozása és megosztása - Tanár Tananyag kidolgozása elektronikus formátumbanTananyag kidolgozása elektronikus formátumban Tananyag + linkbázis feltöltése (Google drive, FTP)Tananyag + linkbázis feltöltése (Google drive, FTP) Hátrány:Hátrány: –Első évben nagyobb erőfeszítés a tanárnak (2-3 óra felkészülés) Előny:Előny: –Későbbiekben csak csiszolni, módosítani kell a tananyagot (átlagosan 15-30perc)

2. Tananyag elméleti részének elsajátítása otthon - Tanulók Tananyag gyors átismétléseTananyag gyors átismétlése Az otthoni tanulás, közös megbeszélés alatt felvetődött kérdések megvitatásaAz otthoni tanulás, közös megbeszélés alatt felvetődött kérdések megvitatása Új információforrások, érdekességek bemutatása, kérdéses dolgok letisztázásaÚj információforrások, érdekességek bemutatása, kérdéses dolgok letisztázása Opc.: A diákok egy rövid felmérőt -„beugrót” írnak meg (előzetes tudás ellenőrzése)Opc.: A diákok egy rövid felmérőt -„beugrót” írnak meg (előzetes tudás ellenőrzése) Hátrány:Hátrány: –Elhúzódhat az óra Előny:Előny: –Az ismétlés kevés időt vesz igénybe, mivel otthon már a diákok megtanulták a szükséges dolgokat.

3. Ismétlés, korrigálás, felmérés Tananyag gyors átismétléseTananyag gyors átismétlése Az otthoni tanulás, közös megbeszélés alatt felvetődött kérdések megvitatásaAz otthoni tanulás, közös megbeszélés alatt felvetődött kérdések megvitatása Új információforrások, érdekességek bemutatása, kérdéses dolgok letisztázásaÚj információforrások, érdekességek bemutatása, kérdéses dolgok letisztázása Opc.: A diákok egy rövid felmérőt -„beugrót” írnak meg (előzetes tudás ellenőrzése)Opc.: A diákok egy rövid felmérőt -„beugrót” írnak meg (előzetes tudás ellenőrzése) Hátrány:Hátrány: –Elhúzódhat az óra Előny:Előny: –Az ismétlés kevés időt vesz igénybe, mivel otthon már a diákok megtanulták a szükséges dolgokat.

4. Feladatmegoldás Tanulók: önállóan vagy csoportosan gyakorlati feladatokat oldanak meg.Tanulók: önállóan vagy csoportosan gyakorlati feladatokat oldanak meg. Ez idő alatt csoportosan megvitatják a felmerülő problémákat.Ez idő alatt csoportosan megvitatják a felmerülő problémákat. Mindeközben a tanár csoportos, frontális vagy individuális munkával segíti a problémamegoldó tanulás folyamatát.Mindeközben a tanár csoportos, frontális vagy individuális munkával segíti a problémamegoldó tanulás folyamatát. Hátrány:Hátrány: –Káosz alakulhat ki, ha a tanulóknak sok megvitatnivalójuk akad Előny:Előny: –Egymást segítik a tanulók a próblémagoldásban –A tanulók hozzászoknak a csapatmunkához –A tanár tud foglalkozni a lemaradókkal, gyorsabb tempójú diákokkal, és mindeközben segíteni tud a felmerülő problémák megoldásában

Módszerünk előnyei Könnyebben átláthatóvá válik a tananyag, ha otthon előre feldolgozzák, és óra elején átismétlikKönnyebben átláthatóvá válik a tananyag, ha otthon előre feldolgozzák, és óra elején átismétlik Előre megfogalmazódnak a kérdésekElőre megfogalmazódnak a kérdések Tartósabbá válik a megszerzett tudásTartósabbá válik a megszerzett tudás Feszültségmentes tanulásFeszültségmentes tanulás Passzív és aktív tanulók is megtalálják a helyüketPasszív és aktív tanulók is megtalálják a helyüket Külön foglalkozás alulteljesítő és kimagasló teljesítményű tanulókkalKülön foglalkozás alulteljesítő és kimagasló teljesítményű tanulókkal

A módszer alkalmazhatóságának vizsgálata* Kőrösi G,Esztelecki P.,Muhi M. B A „blended learning-en” alapuló saját, „inverz” oktatási modell alkalmazásának lehetőségei a számítástechnika oktatásában

Felmérésünk Résztvevők: 56 tanuló (28 klasszikus, 28 hagyományos csoport) – 3 osztályRésztvevők: 56 tanuló (28 klasszikus, 28 hagyományos csoport) – 3 osztály Felmérések:Felmérések: –Elméleti(belépő teszt) teszt –Gyakorlati feladatsor (belépő feladatok) –Felmérő a következő órán –Felmérő 1 hónap elteltével

Eredmények Rövidítésmagyarázat: IV m.i. – 4. osztály matematika tagozat, inverz csoport IV m.h. – 4. osztály matematika tagozat, hagyományos csoport

Tapasztalatok Pozitívumok:Pozitívumok: –Sokkal könnyebb dolgozni a tanulókkal, mivel az órára felkészülten érkeznek. –Gördülékenyen megy az óra, több idő marad gyakorlásra –Jobb eredmények –Gyorsabb feladatmegoldás –A megszerzett tudás időt állóbb Negatívumok:Negatívumok: –Több tanulási időre van szüksége a tanulóknak –Tanárnak több időre van szüksége a tananyag kidolgozásához első évben

Saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása

Kezdetek E-Learning és M-learning Moodle, Khan Academy

Kezdetek A program fejlesztés alatt áll

Funkciók A tanárok: –Kurzusokat hozhatnak létre –Tananyagokat, videókat, teszteket tölthetnek fel, módosíthatnak –Tesztek kiértékelése Diákok: –Tananyagok, videók megtekintése –Próbatesztek, tesztek kitöltése Tanárok és diákok: –Hozzászólások írása kurzusokhoz, tananyagokhoz –Konferenciabeszélgetések

További funkciók Biztonságos bejelentkezés és adattárolás Regisztrációs lehetőség Statisztikai adatok kimutatása (mennyi időt töltött a diák a tananyag olvasásával, tesztek kitöltésével stb.) Matematikai képletek szerkesztése GeoGebra integrálása Programfordítók integrálása Kapcsolat Google Drive-val és Youtube-val

Köszönjük a figyelmet!