„a gyakorlat a legjobb tanítómester, igazi gazdákat ez formál" (Tessedik Sámuel) Román István agrárszakképzésért felelős helyettes államtitkár 2015. március.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit.
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
FSZK Nonprofit Kft. ügyvezető
Az ÉRÁK szerepe a megújuló szakképzésben- felnőttképzésben Soós Roland ÉRÁK.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
„Ismerje meg a tanuló a legfontosabb nyersanyagokat és szerszámokat, legyen találékony, ötletes, élje át az alkotás gyönyörűségét.” (Polgári iskola, Műhelygyakorlatok,
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Trendek és politika a magyar felnőtt- és szakképzésben Sum István MP Rt. Oktatási Központvezető.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
1 Területi koordinációs kapacitások Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal (NTH) Péti Márton főtervező.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP)
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
A szakképzési rendszer változásai Szabó András. Új kihívások, régi problémák Tanulói létszám folyamatos csökkenése Szakképzés presztízsének hanyatlása.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
“Térségi Integrált Szakképző Központok létrehozása”
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A MAGYAR KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA SZAKKÉPZÉSI STRATÉGIÁJA
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A projekt termékei OKJ-s képzési anyagok Földművelésügyi Minisztérium, március 30. SEE-REUSE „Az európai megújuló energia oktatás megerősítése a.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
A GAZDASÁG ÉS A TÁRSADALOM SZOLGÁLATÁBAN Debrecen január 26. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
Fejér megye szakképzés-fejlesztési koncepciója Összeállította a Fejér Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság 2013 Összeállította a Fejér Megyei.
Az egészségügyi szakképzés minőségügye, kihívások és intézkedések György Annamária szeptember 17. "ISOFÓRUM XXII. NMK"
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Szécsény Kistérség Gyerekprogram Kaposvár Kistérségi program HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIÉPÍTÉSE SZÜKSÉGLETEK FELMÉRÉSE, MEGVITATÁSA HELYI PRIORITÁSOK.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
MFKB Roadshow Változások a szakképzésben – Gondoljuk újra együtt Csongrád megye szakképzés fejlesztési koncepcióját október 10. Előadó: Dr. Kőkuti.
Munkaerőpiaci-szolgáltatásokat végző szervezetek lehetőségei
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
Előadó: dr. Bugya László
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
II. Országos Állatvédelmi- és Állatjóléti Konferencia
Előadás másolata:

„a gyakorlat a legjobb tanítómester, igazi gazdákat ez formál" (Tessedik Sámuel) Román István agrárszakképzésért felelős helyettes államtitkár március 30. „Megújuló energia a szakképzésben”

A Földművelésügyi Minisztérium szerepe a szakképzésben

Az agrárszakképzési rendszer erősségei az elmúlt években beindult a növekedés az ágazatban; a foglalkoztatás javulása az agrárgazdaságban; a korábbiaknál jelentősebb mértékű pályázati forrás megjelenése az ágazatban; az egy kézben lévő ágazati irányítás és intézményműködtetés; az intézményrendszer mérete révén viszonylag könnyen áttekinthető és szervezhető; erős felnőttképzési potenciál; összehangolt képzési struktúra és kínálat; az ágazati szereplők elkötelezettsége a szakképzés megújításában;

A legégetőbb problémák magas a képzettség nélkül gazdálkodók aránya; elöregedő gazdatársadalom; a vidéki fiatalok sem találkoznak a mezőgazdasági munkákkal; magas a lemorzsolódási arány a szakiskolákban; mérnök- tanárok, szakoktatók hiánya; a csúcstechnológia hiánya a gyakorlati képzésben, tangazdaságok fejlesztése nélkülözhetetlen;

Legfontosabb célok az 59 feladat- ellátási helyből összefüggő, egymást kiegészíteni képes, komplex agrár szakképző hálózat kiépítése; a valós nemzetgazdasági szükségletnek megfelelő képzési struktúra kialakítása; a szakmák presztízsének a megerősítése, az oktató- nevelő munka és a szakképzés színvonalának emelése; a gyakorlati képzési szemlélet megerősítése, a duális képzés megvalósítása; a környezeti nevelés szerepének a megerősítése; a Darányi Ignác tervben megfogalmazott „Földtől az asztalig” program megvalósítása a szakképzés területén;

Legfontosabb feladatok az agrár- szakképző intézmények képzési struktúrájának az összehangolása, új képzések indítása, profiltisztítás végrehajtása; a képzés tartalmi megújítása, az OKJ tapasztalatainak folyamatos nyomon követése, frissítése; az alacsony létszámigényű képzések koncentrálásának a megvalósítása; tangazdaságok fejlesztése, pályaorientációs hasznosítása; környezettudatosság erősítése; a gyakorlati lehetőségek bővítése, újabb együttműködések kialakítása; az intézményrendszer további gazdasági konszolidációja; együttműködések elmélyítése az ágazat gazdasági és társadalmi szereplőivel;

Köszönöm a figyelmet! Román István agrárszakképzésért felelős helyettes államtitkár 1055 Budapest, Kossuth Lajos t é r 11. telefon: