V alidáció/elismerés a nagyvilágban és Európában Mi ez? Mire való? Milyen megoldások léteznek?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A korrupció észlelése, elfogadása és gyakorlata Keller Tamás – Sik Endre Tárki Európai Társadalmi Jelentés, 2009.
Advertisements

PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
Európai Unió környezetvédelmi tevékenységei
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. EU ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A NATO létrejötte, bővítésének állomásai
Európai Unió.
Európai Unió.
TÁMOP / PROJEKT A FELSŐOKTATÁS REDSZERSZINTŰ FEJLESZTÉSE 2. ütem Bevezető előadás a tanulási eredményekről, a keretrendszer, a képesítések.
Az Európai Unió létrejötte, bővítésének állomásai
Európai Unió Valahol Európában…...
Üdvözöljük Waldviertelben. következetesség kézimunka tapasztalat bölcsesség megbecsülés.
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
EU alapismeretek E-Learning.
Az Európai Unió nyelvpolitikája
Az adórendszerek változásai az elmúlt évtizedekben Halmosi Péter.
Az Európai Unió a globális világban Készítette: Kozák Magdolna.
Készítette: Szabó Erwin Matematika BSC
Az Európai Unió története
Nyugat-Magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi Kar
A tanulás szürke zónája Tót Éva PH – Felsőoktatási Kutatóintézet Képzés és munkaerőpiac Educatio konferencia Budapest, szeptember.
Úti okmányok.
Date: in 12 pts Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Nemzeti képesítési keretrendszerek NKKR szint 10 NKKR szint.
EU II..
Jelkép-ország Jakab Sándor Kálmán
T.K. 33 – 34. Az alapértelmezett előtér- és háttérszín, valamint a körvonalak színének beállításához a Paletta színeit használhatjuk. 1 Az RGB színrendszerben.
DELOS projekt, Könyvtári Intézet Budapest, május 6.
A versenyképesség technikai-minőségi oldaláról a „Schumpeter-termékek” kereskedelmének tükrében The research leading to these results has received funding.
Webes változat, animáció nélkül !!!
2. Magyar műhely-vita Budapest, május 3. – OKM
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
„Családtámogatások, rugalmas munkavégzési formák és társadalmi kohézió” műhelykonferencia Budapest, november 24. Dr. Pulay Gyula, főigazgató, ÁSZ.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2009 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól június 3.
Kormányszóvivői tájékoztató. Tájékoztató a gazdaságról Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 14.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2010 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól December 9.
1 Európai közjog és politika Jogász szak (nappali/levelező képzés) 2006/2007./I. félév Széchenyi István Egyetem (Győr)
GENERALI Alapkezelő Zrt. Nyugdíjpénztári megtakarítás a többi befektetés mellett Schuszter Péter vezérigazgató Generali Alapkezelő 2008/../.. Pénztárkonferencia.
1914.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Az EURÓPAI UNIÓ (EU ismeretek)
Az Európai Unió bővülése Vincze János, 12. osztály Fazekas Mihály Gimnázium Debrecen >
Trendváltás a termékenység és a női foglalkoztatás kapcsolatában Dr. Pulay Gyulának, az ÁSZ Kutató Intézete főigazgatójának előadása „Tudomány a gyarapodó.
Az OKKR-projekt várható eredményei Temesi József pillérvezető Az Országos Képesítési Keretrendszer kialakítása: helyzetkép és javaslatok január 21.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
Az Európai Unió.
Európa regionális földrajza
Európai Bizottság Miniszterek Tanácsa
Budapest, A felsőoktatási validációs/elismerési rendszer fejlesztése - konferencia 1 A validáció/ elismerés a magyar felsőoktatásban A fejlesztőmunka.
Finnországi tanulságok: elismerés-beszámítás a finn felsőoktatásban
Túl alacsony-e Magyarországon kórházi ágyak száma?
Tankötelezettségi korhatárok nemzetközi összehasonlításban
Belépés a felsőoktatásba: nemzetközi tendenciák Jelentkezési tendenciák kutatás – műhelykonferencia június 16. Kasza Georgina.
VASÚTI IRÁNYÍTÓ ÉS KOMMUNIKÁCIÓS RENDSZEREK I.
Egészségi állapot Demográfia Horváthné Csolák Erika tanársegéd
1 Munkavállalás az EU/EGT tagállamokban - az EURES hálózat -
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY Nagy András Ügyvezető igazgató.
AMIT AZ UNIÓS MUNKAVÁLLALÁSRÓL TUDNI KELL. EUR opean E mployment S ervices.
Európai Uniós ismeretek Az európai integráció kialakulásának története.
LifeCareBusiness A TE LEHETŐSÉGED. 1 másodperces prezentáció: Előtte Köszönöm a figyelmet, viszontlátásra a regisztrációnál ! Az Ön tanácsadója: Kriminál.
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
A konvergencia kritériumok teljesülése az euro-zónán kívül
A II. világháború (1.) A háború első szakasza
33. EURÓPA FELOSZTÁSA.
ösztöndíj-tájékoztató
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
Campus Mundi ösztöndíjak
Friedrich Ebert Stiftung Szociális párbeszéd és ipar 4.0 konferencia
Az MNB szempontjai a napon belüli elszámolással kapcsolatban
Előadás másolata:

V alidáció/elismerés a nagyvilágban és Európában Mi ez? Mire való? Milyen megoldások léteznek?

Mi ez? A tanulással, a tudás megszerzésével kapcsolatos szemlélet / paradigma / filozófia A tanulási módok egyenrangúsítása Egyidejűleg eljárás, eszköz

Tanulási útvonal/útvonalak régen

és ma

Mire való a hozott tudás elismerése? Általános megközelítések Tanulási útvonalak összekötése (átfedések kezelése) A tudás láthatóvá tétele A képzésbe való belépés ösztönzése … Nemzeti stratégiákra fókuszáló megközelítések A képzési rendszer nyitottabbá tétele (pl. a francia rendszer) Nemzeti méretű felzárkóztatás (pl. a portugál rendszer)

Az eljárás alapkérdései MIT? HOGYAN? MIRE?

Egyéni elismertetési kérelem megfogalmazása, benyújtása A kérelem regisztrálása (formai szűrés) A kérelmet alátámasztó, a tudás meglétét alátámasztó bizonyítékok összeállítása (önállóan vagy szakszerű segítséggel) Csak dokumentumokon alapuló összevetése a hozott tudásnak a referenciában megfogalmazott követelményekkel Nem dokumentálható tudáselemek esetében direkt tudásvizsgálat (teszt, vizsga, interjú, megfigyelés stb.) módszerrel történő vonatkoztatása a hozott tudásnak a referenciára R E F E R E N C I A Összevetés (megfeleltetés) Az összevetés eredményének értékelése Döntés és indoklás az elfogadás mértékéről: - igen, - nem, - csak részben VALIDÁLÁSA tudás azonosítása, a bizonyítékok összegyűjtése ELISMERÉS konkrét formái: - Beszámítás - Felmentés - Kreditálás - Képesítés megadása

Az előtörténet Franciaország (1934, 1985, 2002) Kanada, USA – a II. világháború után Az „angolszász” megközelítés általában „befogadóbb” Az ezredforduló körül a nemzeti keretek között zajló fejlesztésből NEMZETKÖZI keretek közé kerül a fejlesztésről szóló szakmai vita 2004: Európai Unió – közös európai elvek

Az elnevezések sokfélesége mögött: eltérő kontextusok és a szemlélet átalakulása PLA = Prior Learning Assessment PLAR = Prior Learning Assessment and Recognition APEL = Accreditation of Prior and Experiential Learning RPL = Recognition of Prior Learning RNFIL= Recognition of Non-formal and Informal Learning VPL = Valuation of Prior Learning RPLO = Recognition of Prior Learning Outcomes (szakmailag, tartalmilag ez a legpontosabb) Használható magyar elnevezés: Validáció ?

Pillanatképek – nemzetközi leltárok egy példa 2007-ből Átfogó rendszerek: Belgium, Dánia, Franciaország, Finnország, Luxemburg, Norvégia, Svédország és Portugália Közös alapelvek – megoldások sokfélesége: Hollandia, UK, Írország Feljövőben lévő rendszerek: Észtország, Lettország, Litvánia, Izland, Olaszország, Spanyolország Szerény kezdeményezések Ausztria, Németország, Lichtenstein Első lépések: Csehország, Magyarország, Málta, Lengyelország, Románia, Szlovákia, Szlovénia

És mi mit kezdünk ezzel? Lehet-e a szektorális logika szerint fejleszteni? Milyen igények artikulálódnak? Melyik fejlesztési megközelítés a legmegfelelőbb Magyarországon? Hogyan lehet/kell egy koraszülöttet fejleszteni? Mire lehet építkezni? Milyen ütemben lehet haladni?