58. tanári konferencia Az ELFT legnagyobb hagyományú szakmai rendezvénye Növekvő érdeklődés (Hévíz, Fény éve, …)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

Az Üllői úttól a Mont Blanc-ig
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Szalay Sándor Eötvös L. Tudományegyetem, Budapest és Johns Hopkins University, Baltimore Az Univerzum téridő térképei a Sloan Digital Sky Survey.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
A szaktanácsadás támogató szerepe
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Európai Betegjogi Karta. Európai Betegjogi „Karta” Célja: A betegek tizennégy jogának proklamációja, alapvető jogok gyakorlati megvalósíthatóságát szolgálják.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
A közeljövő néhány tervezett űrtávcsöve Dr. Csizmadia Szilárd VCSE-VCSK május 5.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Készítette: Tóth Enikő 11.A
Az elemek keletkezésének története
Csabai IstvánELTE Komplex Rendszerek Fizikája Tanszék.
A mikrorészecskék fizikája
Az univerzum története
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Fizikai Intézet 4026, Debrecen Bem tér 18/a,b
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A gyakorlatvezető mentor
Trócsányi Zoltán Sötét anyag a világegyetemben és a laboratóriumban 52. Országos Középiskolai Fizikatanári Ankét Kaposvár, április
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az e-portfólió használati köre
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A nevelési-oktatási program előzményei
A kozmikus háttérsugárzás összetevői, újabb vizsgálati módszerei
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal Szeptember 15. Szolnok.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Keszítette: Kovács Kinga és Meszáros Endre
Keszitette:Pusok Szabolcs-Pal es Kiss Miklos
Bemutatkozik a Magyar-Szlovén Tagozat: a magyar vállalkozások piaci pozíciószerzésének és befektetéseinek elősegítése Fullérné Verger Renáta Magyar-Szlovén.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A 40 éves MUISZ tevékenysége, tapasztalatai Miért érdemes MUISZ tagnak lenni.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
A szaktanácsadó segítő szerepe
2005 a fizika éve 2004 december-2006 február Jelentés az ELFT elnöksége számára.
Nagyné Horváth Emília.
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Az ősrobbanás Szebenyi Benő.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A csillagok világa – Ahogy a Hubble űrteleszkóp látja
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Az Óvodapedagógusok helyzete, problémái Nagyné Szabó Etelka Az NPK Óvodai Tagozatának elnöke Budapest,
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
AZ UNIVERZUM GEOMETRIÁJA
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt
ELFT Békés Megyei Csoport 2011–2016
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
A fizika mint természettudomány
THE BIG BANG - avagy A nagy bumm
Debreceni Egyetem Fizikai Intézet.
MAGYARORSZÁG HELYE AZ UNIVERZUMBAN
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja
Ünnepélyes eredményhirdetés
Mobilsuli program a Mobkom X Egyesülettel
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

58. tanári konferencia Az ELFT legnagyobb hagyományú szakmai rendezvénye Növekvő érdeklődés (Hévíz, Fény éve, …)

ELFT és a tanárok szakmai fejlődése 58. Országos ankét Regionális szakmai rendezvények Fizika Tanítása rovat kiegészítése/megújítása (önálló rovatszerkesztő, számítógépes eszköztár,…) CERN-látogatás/továbbképzés „Science on stage” nemzeti válogató szervezése és részvétel támogatása a nemzetközi eseményen myDAQ-pályázat

ELFT és a közoktatás állami igazgatása Tapasztalatok, javaslatok gyűjtése, továbbítása a NAT és a kerettantervek beválásáról Szakértői részvétel a kerettantervekhez illeszkedő tankönyvek fejlesztése (ELFT-OFI együttműködés) Tagjaink részvétele a kísérleti tankönyvek kipróbálásában (ELFT-OFI együttműködés) A fizikatanári kiválóság szempontjainak érvényesítése a pedagógus minősítés rendszerében (ELFT-OH együttműködés)

Fizikatanárok az ELFT-ben Fizikatanári Szakosztály Meghatározó részvétel az Elnökségben négyéves választási periódus elnök-elnökhelyettes (társelnök) rendszer Társulati Tanács alakítja ki az ELFT álláspontját (egyebek között) a természettudományi közoktatás országos jelentőségű kérdéseiben tanár tag delegálása

A XXI. század legfontosabb kutatási programja az alapvető fizikai kölcsönhatások jelenségkörében: A fénytelen anyag megismerése

A fénytelen anyag része az Univerzumban A kozmikus mikrohullámú háttérsugárzás PLANCK adatainak kozmológiai értelmezése (2015)

A sötét anyag világát megvilágító fény a Természet titkai megismerésének legfontosabb eszköze

Láthatóvá tett láthatatlanok: a neutrínó

Láthatóvá tett láthatatlanok: a szupertömegű fekete lyuk Keck-távcsővel 16 éven át követték két csillag helyzetét: a Sagittarius A csillagkép irányában tízmilió naptömegű fekete lyuk Az általános relativitás elmélete 100 éves!

Gravitációs lencse fényelhajlással láthatóvá tett láthatatlanok: a sötét anyag

Az általános relativitás elmélete 100 éves!

Láthatóvá tett láthatatlanok: a sötét és a sugárzó anyag elváló fényképe Egymáson áthaladó „ütköző” galaxisok fénykibocsátó, illetve gyengén kölcsönható anyagi összetevői különböző mértékű erőhatást szenvednek

A fénytelen anyag része az Univerzumban

Sötét anyag annihilációjából felszabaduló fénysugárzás nyomásával stabilizált csillagok már 400 millió évvel az ősrobbanás után létezhettek Kathleen Freese

Az előző lépés: 13,2 milliárd éves galaxist látott a Hubble űrtávcső

A Hubble-ra következő lépés: James Webb űrteleszkóp 2018

„A legnagyobb rejtély a fény, mert a fényt nem tudom átvilágítani. A sötétség egy nagyon egyszerű dolog, meg kell találnom a technikát, a lámpát, amivel bevilágítom, így le van leplezve, mint ahogy egy rejtvény meg van fejtve. Itt kezdődik valahol a csoda, a napfényben. ” (Mészöly Miklós egy 1990-es interjúban)