EUROPROFESSIONAL HUNGARY KFC Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium KARCAG.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Egy pályázat az Internet használat népszerűsítésére Tanulás a főzésen keresztül A Tempus közalapítvány Grundtrig pályázatása beadott projekt.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV):
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Network for Exclusion and Employment knowledge Transnational Transfer Összefogás a kirekesztett emberekért és a tudásukért. Nemzetközi tapasztalatcsere.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Tudományos eredmények tudástranszfere a „Life long learning” szellemében - Alapkutatások eredményei a tudástranszferben - Dr. Gálfi Márta.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A kerettantervek fejlesztése
Valorizáció a Leonardo programban Muradin Eszter december 2. Leonardo Nemzeti Iroda.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
1 Szellemi tőke szerepe a tudástársadalom korszakában
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Leonardo da Vinci Program. A Leonardo da Vinci program az Európai Bizottság 1994-ben indult együttműködési programja a szak- képzés területén.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
" Tudás és kompetencia" Szociális szakemberek és önkéntesek alternatív képzése a látássérültek munkaerő-piaci re/integrációjáért Veres Katalin projektvezető.
RONCSOLÁSMENTES ANYAGVIZSGÁLÓK KÉPZÉSÉNEK FEJLESZTÉSE
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
A projekt szervezeti formái
Történetünk Euroguidance Hungary, Euroguidance hálózat tagja 2000-től FSZH alatt (2007.jan.1-től) Európai Bizottság, Leonardo Da Vinci > LLL 65 központ.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Miért és mit – a program céljai és várható eredményei Galasi Péter, MTA KTI.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
AGRIDIAG: az agrár-környezeti teljesítményt értékelő szakképzés hazai feltételeinek megteremtése Leonardo da Vinci innovációtranszfer projekt Dr. Balázs.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nemzeti Technológiai Platform a
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Barcsák Marianna - KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Együtt a változásokért
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

EUROPROFESSIONAL HUNGARY KFC Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium KARCAG

A „VETwin-winModel” a szakmai képzés és a vállalati továbbképzés integrációjának kialakítása, mint az oktatási intézményekben és a vállalkozásokban megvalósuló kompetenciafejlesztés kulcsa

Leonardo da Vinci Innovationstransferprojekt - "VETwin-winModel“ Ezt a projektet az Európai Bizottság támogatásával finanszírozták. A felelősséget a kiadvány tartalmáért egyedül a szerző viseli; a Bizottság nem felel a benne szereplő adatok további felhasználásáért. A VETwin-winModel innovációs transzferprojekt célja, hogy a jelen projekteredményeket a projekt- partneroszágokkal közösen egyeztessék és a szakmai oktatási gyakorlatban végrehajtsák

Az előző nemzeti projekt tapasztalatai azt mutatják, hogy a szakmai képzés vállalati továbbképzéssel való, munkafolyamat során megvalósuló integrációja lényegében négy különböző formában történik: a szakmai képzés összehangolása a vállalati továbbképzés elemeivel, a vállalati továbbképzés összehangolása a szakmai képzés elemeivel, a szakmai képzés és a vállalati továbbképzés együttes integrációja, külön képzési elemek, amelyeket a szakmai képzés és a vállalati továbbképzés összekapcsolására iktatnak be.

A projekt célcsoportjai - az alap- és továbbképzési központok vezetősége - az alap- és továbbképzés trénerei, oktatói és mentorai - vállalati továbbképzési tanácsadók, - kis- és középvállalkozások vezetősége és oktatói, - személyzetfejlesztési tanácsadók, - kompetenciafejlesztéssel foglalkozó cégek/trénerek, - a képzési ágazat szereplői, - transzferintézmények a szakmai képzés területén

A szakmai képzés összehangolása a vállalati továbbképzés elemeivel A vállalati továbbképzés összehangolása a szakmai képzés elemeivel A szakmai képzés és a vállalati továbbképzés együttes integrációja Külön képzési elemek, a szakmai képzés és a vállalati továbbképzés összekapcsolására Továbbképzés Képzés Továbbképzés A folyamatintegrált szakmai képzés és a vállalati továbbképzés integrációjának különböző szerkezeti és formai változatai lehetővé teszik a szakmai kompetenciák megszerzésére irányuló konkrét célkitűzéseknek és az egyes vállalatok aktuálisan érvényes körülményeinek lehető legteljesebb és egyedi figyelembevételét. Az integráció szerkezeti változatai

Az elemzés és az integráció megvalósításának elemei Alapvető elemzés a monitoring eszközzel Monitoring eszköz 4 x 14 elem tézisekkel és kérdésekkel További elemzés a további elemzési eszközökkel Integráció megvalósítása a modulokkal és segédletekkel További elemzési eszközök Megvalósítá si modulok

Modulok 1. modul: „Az integráció alapjai és megvalósítási lehetőségei az építőiparban és az ipari-műszaki szektorban“ 2. modul: „Modell a szakmai képzés és a vállalati továbbképzés integrációjának oktatási vállalkozásokban és KKV-ban (kis- és középvállalkozások) történő gyakorlati megvalósításához“ 3. modul: „Önszervező tanulási folyamatok és tanulást igénylő helyzetek a munkafolyamatban. A cselekvésközpontú és önszervező tanulás megvalósítása“ 4. modul: „Az életkorhoz, valamint szakmai és élettapasztalatokhoz illeszkedő heterogén tanulási formák az alap- és a továbbképzés együttes összehangolásának keretein belül” 5. modul: „Kiindulási alap a teljesítménypontok beszámításához az alap- és továbbképzés összevonása esetén“ 6. modul: „A képzésben résztvevők, a szakmai oktatási személyzet és a képzendő szakemberek Európa-szerte megvalósuló cseréje által megszerzett nemzetközi kompetenciák jelentősége az integrációs folyamatban” 7. modul: „Professzionalizációs stratégiák és képesítési tervek képzési szolgáltatóknak az integrációs folyamatok tényleges megvalósításához”