Szegmentáció & pozicionálás
Marketingstratégia lépései › Piacszegmentáció › Célpiac kiválasztása › Termékdifferenciálás › Termékpozicionálás
Szegmentáció: Közös tulajdonságokkal rendelkező vevők azonosítása a marketing stratégia meghatározása érdekében oly módon, hogy a csoportokon belüli eltérés minél kisebb, a csoportok közötti különbség minél nagyobb legyen.
A szegmentáció szintjei: tömegmarketing szegmentációs marketing szegletmarketing lokális marketing egyéni marketing
A hatékony szegmentáció követelményei mérhetőség méret elérhetőség megkülönböztethetőség kezelhetőség
A piaci szegmentum kiválasztása Differenciálatlan marketing Differenciált marketing Koncentrált marketing szelektív szakosodás termékszakosodás piacszakosodás teljes piaci lefedés
A szegmentáció alapjai 1. TERÜLETI Távolság Lakóhely Település Tájegység
2. Demográfiai 3. Társadalmi életkor foglalkozás nem iskolai végzettség családi viszonyok jövedelem nemzetiség életmód vallás életszínvonal
4. Magatartási Termékhasználat Márkahűség Személyiségi jegyek
Szervezeti piacok szegmentálása Mikroszegmentáció Makroszegmentáció választási kritériumok versenyszituáció döntéshozó egység felépítése szervezeti méret döntéshozó folyamat iparág vásárlási szituáció földrajzi elhelyezkedés vásárló szervezet innovációs képesség
Célpiaci marketing Saját erőforrások Piaci tényezők Versenyhelyzetek a szegmens mérete, növekedése, árérzékenysége, megszólításának lehetőségei a közvetítők alkuhelyzete Versenyhelyzetek a verseny erőssége, jellege belépési, kilépési korlát kormányzati magatartás
Differenciálás, pozicionálás A differenciálás lehetőségei * Termék * Szolgáltatások megrendelési mód házhoz szállítás üzembe helyezés betanítás vevőszolgálat karbantartás egyéb * Személyzet *Csatorna * Imázs
Pozicionálás Versenyképes helyzet teremtése a marketingmix elemeinek optimális felhasználásával.
Termékpozicionálás Módok Követelmények egyértelműség következetesség tulajdonságok alapján következetesség előny alapján hitelesség felhasználás alapján versenyképesség célpiacra koncentrálva versenytárshoz hasonlítva minőség- ár szerint
Hibák Újrapozícionálás Alulpozícionálás Túlpozícionálás Zavaros pozícionálás Kétséges pozícionálás Újrapozícionálás
Nincs tovább