Szegmentáció & pozicionálás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fogyasztói magatartás I.
Advertisements

Fogyasztói magatartás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Humán Erőforrás Menedzser Szak Bátor Attila
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
STP marketing.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
MARKETING.
Piac és verseny A piac marketing szemléletű felfogása
Versenyelemzés 8.fejezet.
A verseny - a piac alkotója
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
Művelődésmarketing A célpiaci marketingstratégia kialakítása:
Piacszegmentáció és pozicionálás 2. szeminárium
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Dr. Piskóti István Marketing Intézet
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Marketingkommunikáció
Stratégiai menedzsment
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Emberierőforrás-ellátás
Településmarketing Értékaudit.
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A marketing új dimenziója: a geomarketing Kovács András főiskolai tanársegéd Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Stratégiai menedzsment
Kérdések a második zh-hoz
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
A marketingkommunikáció
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
A MARKETING FOLYAMATA.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
6. PIACSZEGMENTÁLÁS, CÉLPIAC KIVÁLASZTÁS, TERMÉKPOZÍCIONÁLÁS (STP)
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A PIAC.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Az expressz szállítási iparág mai tendenciái a magyarországi TNT példáján keresztül Október 16.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A marketing jelentősége, fontossága Oktatás, szakirányú képzés Munkahelyi teamek, munkatársak Szakirodalom.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Célpiaci marketing.
Marketing I. 2. előadás A vállalat piaca és környezete
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Marketing II. előadás Kovács István
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
4. Marketing előadás A piacszegmentáció, és a pozícionálás
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
1. Stratégiai tervezés és marketing
Versenyhelyzet- elemzés
Előadás másolata:

Szegmentáció & pozicionálás

Marketingstratégia lépései › Piacszegmentáció › Célpiac kiválasztása › Termékdifferenciálás › Termékpozicionálás

Szegmentáció: Közös tulajdonságokkal rendelkező vevők azonosítása a marketing stratégia meghatározása érdekében oly módon, hogy a csoportokon belüli eltérés minél kisebb, a csoportok közötti különbség minél nagyobb legyen.

A szegmentáció szintjei: tömegmarketing szegmentációs marketing szegletmarketing lokális marketing egyéni marketing

A hatékony szegmentáció követelményei mérhetőség méret elérhetőség megkülönböztethetőség kezelhetőség

A piaci szegmentum kiválasztása Differenciálatlan marketing Differenciált marketing Koncentrált marketing szelektív szakosodás termékszakosodás piacszakosodás teljes piaci lefedés

A szegmentáció alapjai 1. TERÜLETI Távolság Lakóhely Település Tájegység

2. Demográfiai 3. Társadalmi életkor foglalkozás nem iskolai végzettség családi viszonyok jövedelem nemzetiség életmód vallás életszínvonal

4. Magatartási Termékhasználat Márkahűség Személyiségi jegyek

Szervezeti piacok szegmentálása Mikroszegmentáció Makroszegmentáció választási kritériumok versenyszituáció döntéshozó egység felépítése szervezeti méret döntéshozó folyamat iparág vásárlási szituáció földrajzi elhelyezkedés vásárló szervezet innovációs képesség

Célpiaci marketing Saját erőforrások Piaci tényezők Versenyhelyzetek a szegmens mérete, növekedése, árérzékenysége, megszólításának lehetőségei a közvetítők alkuhelyzete Versenyhelyzetek a verseny erőssége, jellege belépési, kilépési korlát kormányzati magatartás

Differenciálás, pozicionálás A differenciálás lehetőségei * Termék * Szolgáltatások megrendelési mód házhoz szállítás üzembe helyezés betanítás vevőszolgálat karbantartás egyéb * Személyzet *Csatorna * Imázs

Pozicionálás Versenyképes helyzet teremtése a marketingmix elemeinek optimális felhasználásával.

Termékpozicionálás Módok Követelmények egyértelműség következetesség tulajdonságok alapján következetesség előny alapján hitelesség felhasználás alapján versenyképesség célpiacra koncentrálva versenytárshoz hasonlítva minőség- ár szerint

Hibák Újrapozícionálás Alulpozícionálás Túlpozícionálás Zavaros pozícionálás Kétséges pozícionálás Újrapozícionálás

Nincs tovább