MFRFK ülése, Dunaújváros, 2005. december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola1 Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program A felsőoktatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

Lengvárszky Attila oktatási igazgató ETR konferencia Pécsi Tudományegyetem Oktatási Igazgatóság „Csupán egyetlen siker létezik, hogy képesek vagyunk.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
A november 18-i workshop napirendje
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A gyakorlatvezető mentor
A regionális központok mentorképzési programjának bemutatása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
Minőségdíjak.
Controlling a gyakorlatban
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
Minőség menedzsment 6.előadás
„Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán November 17. EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0.
Dunaújváros, október 6. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola1 Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program A felsőoktatás szerkezeti.
Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola
2006. június 16.Szedlárné Gáll Ibolya EETOSZ elnök1 A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése HEFOP 2004/3.3 Partnerközpontú önértékelési modell.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
International Assessment of Novatory Organisations
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Budapesti Corvinus Egyetem Prezentáció cím egy vagy két sor, balrazárva TÁMOP B.2-13/ Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
DEBRECENI EGYETEM AGRÁRTUDOMÁNYI CENTRUM AGRÁRGAZDASÁGI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI KAR VEZETÉSI ÉS MUNKATUDOMÁNYI TANSZÉK Üzleti kiválóság Dr. Gályász József.
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola1 Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése „Partnerközpontú önértékelési modell megalkotása és továbbképzések a felsőoktatási intézmények humánerőforrásainak fejlesztésért” A PROJEKT BEMUTATÁSA Célok, elért eredmények, feladatok

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola2 Kihívások TÖMEGOKTATÁS VERSENY HALLGATÓI MENTALITÁS VÁLTOZÁSA FELHASZNÁLÓI SZFÉRA VÁLTOZÁSA ÉRTÉKEK MEGŐRIZHETŐK ??

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola3 HEFOP A felsőoktatási intézmények minőségközpontú működésének támogatása A projekt a felsőoktatási intézmények oktatói, kutatói és vezetői számára biztosít képzési lehetőséget az intézmény által folytatott oktató / kutató / szolgáltató tevékenységek fejlesztését célozva, beleértve a korszerű, informatikai eszközökkel támogatott intézményi folyamat átvilágításokat és újraszabályozásokat.

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola4 A projekt hosszú távú célja A projekt hosszú távú célja, hogy elősegítse a felsőoktatásban tanulók és végzettek nagyobb arányban történő sikeres belépését a hazai és a közösségi munkaerőpiacra és alkalmazkodásukat annak változó körülményeihez. Emellett célja a civil szféra és felsőoktatási intézmények jelenlegi kapcsolatrendszerének kedvező irányú megváltoztatása a partner- és minőségközpontú működés irányába a társadalmi elvárásoknak való mind teljesebb körű megfelelés elérésének érdekében.

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola5 A projekt rövid távú célja teljeskörűen adaptálja az EFQM-alapú önértékelési modellt a magyar felsőoktatásra, támogassa az intézményi önértékelések végrehajtását, kialakítsa a célcsoportban lévő intézményi vezetők, illetve oktatók/kutatók partnerközpontú szemléletét 17 új e-learning formájú gyakorlatorientált vezetési, minőségirányítási, illetve tanulásirányítási tananyag- modul elkészítése interaktív feldolgozása és a gyakorlatba való bevezetése révén, infrastruktúrális fejlesztés: dokumentumkezelő és pénzügyi kontrolling rendszer, multimédiás oktatóterem.

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola6 A konzorcium: Dunaújvárosi Főiskola (koordinátor) Kodolányi János Főiskola Pécsi Tudományegyetem Széchenyi István Egyetem Emberi Erőforrásgazdálkodási Tanácsadók Orsz. Szöv. Iparfejlesztési Közalapítvány Magyar Akkreditációs Bizottság Titkársága

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola7 Vezetés 100 pont Folyamatok 140 pont Emberi erőforrások 90 pont Politika és Stratégia 80 pont Partnerkapcsolatok és Erőforrások 90 pont Kulcs fontosságú eredmények 150 pont Dolgozói eredmények 90 pont Vevői eredmények 200 pont Társadalmi eredmények 60 pont ADOTTSÁGOK 500 EREDMÉNYEK 500 INNOVÁCIÓ és TANULÁS

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola8 KRITÉRIUMOK és ALKRITÉRIUMOK FELÉPÍTÉSE 1. VEZETÉS 1.a Az intézmény vezetői hogyan vesznek részt az intézmény küldetésének, jövőképének, értékrendjének és etikai alapelveinek kialakításában, és hogyan mutatnak példát a „Kiválósági kultúra” elterjesztésében Az alkritérium kifejtése az alábbi alpontok bemutatását foglalhatja magában az intézménynél alkalmazott módszerek közül:  a vezetők személyes részvétele az intézmény értékrendjének, etikai alapelveinek kialakításában, és példamutatása ezek megvalósításában;  a vezetés hatékonyságának felülvizsgálata és működésének továbbfejlesztése;  új vezetési módszerek megismerése és bevezetése a vezetés eredményességének és hatékonyságának növelése érdekében;

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola9 ÖNÉRTÉKELÉS Az EFQM-alapú önértékelési modell adaptálása a magyar felsőoktatásra Az önértékelés módszertanának kialakítása Az intézmények (vezetők és önértékelő csoportok) felkészítése Az intézményi önértékelések végrehajtása Fejlesztési intézkedések támogatása

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola10 TOVÁBBKÉPZÉSEK Nyitó konferencia, 3 workshop, záró konferencia Az elkészült elektronikus anyagok interaktív feldolgozása Kiválasztott téma bevezetése a saját gyakorlatba, prezentációk Tapasztalatok értékelése, felmérések Multiplikátori tevékenység

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola11 „ A” – Blokk Korszerű vezetési módszerek a felsőoktatásban Szakterületi vezető: Dr. Czinkóczi Sándor A1 - Adatokra épített stratégiai tervezés PTE Dr. Krisztián Béla Dr. Balaton Károly MAB Gazdaságtudományok Bizottság DF Dr. Czinkóczi Sándor A2 - Innováció-menedzsment a felsőoktatásban PTE Dr. Krisztián Béla Dr. Szakály Dezső Miskolci Egyetem Innováció és Technológia Menedzsment EETOSZ Szedlárné Gáll Ibolya Mlecsenkov András A3 - Változásmenedzsment a felsőoktatásban – Szervezetfejlesztés PTE Dr. Krisztián Béla Veresné dr. Somossi Mariann MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság EETOSZ Dr. Noszkay Erzsébet DF Dr. Lelkes Anna

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola12 „ A” – Blokk Korszerű vezetési módszerek a felsőoktatásban Szakterületi vezető: Dr. Czinkóczi Sándor A4 - Emberi Erőforrás Menedzsment a felsőoktatásban-humán kontrolling EETOSZ Szedlárné Gáll Ibolya Dr. Gyökér Irén BME Ipari Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék PTE Dr. Nemeskéri Zsolt DF Dr. András István A5 - Projektmenedzsment DF Dr. Czinkóczi Sándor Dr. Görög Mihály Corvinus Egyetem A6 - Csoportos kreatív technikák a problémamegoldásban EETOSZ Dr. Szakály Dezső Dr. Topár József MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság A7 - Konfliktuskezelési technikák- Tárgyalástechnika Kommunikációs készségfejlesztés EETOSZ Dr. Szedlár Anna Dr. Bíró Zoltán MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság EETOSZ Drimál István

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola13 „B” - Blokk Felsőoktatási minőségmenedzsment Szakterületi vezető: Dr. Gremsperger Géza B1 - TQM- szemlélet a felsőoktatásbanDF Dr. Gremsperger Géza Dr. Veress Gábor MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság B2 - Partnerközpontú szervezetek- Szolgáltatások minőségirányítása KJFMonostori Endréné Dr. Koczor Zoltán MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság DFDr. Reuss Pál B3 - Minőségügyi eszközök - Mutatószámok alkalmazása a felsőoktatásban DF Dr. Strauber Györgyi Bernáth Lajos MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság DFKrotos László B4 - Önértékelés a felsőoktatásban (EFQM) IMFASzabó Kálmán Dr. Topár József MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság KJFMonostori Endréné B5 - Minőségköltségek a felsőoktatásbanPTEDr. Reuss Pál Dr. Bíró Zoltán MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola14 „C” - Blokk Korszerű pedagógiai módszerek a felsőoktatásban Szakterületi vezető: Dr. Kadocsa László C1 - A felsőoktatás pedagógiai – pszichológiai alapjai DFDr. Szegál Borisz Dr. Pukánszky Béla Szegedi Tudományegyetem C2 - Oktatási folyamat a felsőoktatásban DFDr. Gubán Gyula Balogh Andrásné BME Műszaki Pedagógia DFDr. Kadocsa László SZEDr. Földes Zoltán C3 - Korszerű pedagógiai módszerek a felsőoktatásban DFKelemen Gyula Dr. Tóth Béláné BMF. Bánki Donát Főiskolai Kar SZEDr. Nyéki Lajos SZEDr. Létrai Zoltán DFDr. Kadocsa László DFLudik Péter C4 - Pedagógiai értékelés SZEDr. Nagy Tamás Dr. Csíkos Csaba Szegedi Tudományegyetem DFDr. Kadocsa László C5 - Life-long learning a felsőoktatásbanSZEDr. Nyéki Lajos Dr. Pais Ella Pécsi Egyetem

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola15 A célcsoportok kiválasztásának szempontjai Vezetők Elkötelezett a partnerközpontú szemlélet iránt Jelenleg és várhatóan 5-évig felsővezető vagy potenciális felsővezető Elkötelezett az új vezetési módszerek iránt Vállalni tudja a projektben való aktív részvétel terhelését a 2005/2006-os tanévben Vállalja hogy saját tevékenységében egy „pilot”alkalmazást bevezet Szerződésszerűen vállalja a multiplikátor szerepkört Tervezett létszám: intézményenként 4 fő, összesen fő

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola16 A célcsoportok kiválasztásának szempontjai Oktatók Elkötelezett a partnerközpontú szemlélet iránt Elkötelezett az új pedagógiai módszerek alkalmazása iránt Legalább 3 év oktatói tapasztalat Vállalni tudja a projektben való aktív részvétel terhelését a 2005/2006-os tanévben Szerződésszerűen vállalja a multiplikátor szerepkört Tervezett létszám: intézményenként 6 fő, összesen fő

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola17 Továbbképzések programja ProgramIdőpont Időtarta m HelyszínMegjegyzés Nyitó konferencia Október napDunaújváros A célcsoportok tájékoztatást kapnak a projektről. A szerzők megtartják nyitó előadásukat a vezetői, ill. az oktatói célcsoportnak. Workshop November napDunaújváros A, B, C Blokk: A szerzők és a célcsoportok interaktív módon feldolgozzák az adott témákat a szerzők moderátori irányítása mellett. A célcsoport tagjai feladatot kapnak/vállalnak. A választott témák/módszertan feldolgozása, bevezetése, prezentációk. A szerzők összegzik - a célcsoporttal - az egyes modulokban elért eredményeket. E Blokk: Önértékelési módszertani felkészítés, önértékelés, tapasztalatcsere (intézményenként külön szervezésben). Workshop Február napDunaújváros Workshop Április napDunaújváros Záró konferencia Június napDunaújváros A projekt szakmai tevékenysége eredményeinek bemutatása a tágabb hazai felsőoktatási nyilvánosság előtt.

MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola18 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!