MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola1 Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése „Partnerközpontú önértékelési modell megalkotása és továbbképzések a felsőoktatási intézmények humánerőforrásainak fejlesztésért” A PROJEKT BEMUTATÁSA Célok, elért eredmények, feladatok
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola2 Kihívások TÖMEGOKTATÁS VERSENY HALLGATÓI MENTALITÁS VÁLTOZÁSA FELHASZNÁLÓI SZFÉRA VÁLTOZÁSA ÉRTÉKEK MEGŐRIZHETŐK ??
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola3 HEFOP A felsőoktatási intézmények minőségközpontú működésének támogatása A projekt a felsőoktatási intézmények oktatói, kutatói és vezetői számára biztosít képzési lehetőséget az intézmény által folytatott oktató / kutató / szolgáltató tevékenységek fejlesztését célozva, beleértve a korszerű, informatikai eszközökkel támogatott intézményi folyamat átvilágításokat és újraszabályozásokat.
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola4 A projekt hosszú távú célja A projekt hosszú távú célja, hogy elősegítse a felsőoktatásban tanulók és végzettek nagyobb arányban történő sikeres belépését a hazai és a közösségi munkaerőpiacra és alkalmazkodásukat annak változó körülményeihez. Emellett célja a civil szféra és felsőoktatási intézmények jelenlegi kapcsolatrendszerének kedvező irányú megváltoztatása a partner- és minőségközpontú működés irányába a társadalmi elvárásoknak való mind teljesebb körű megfelelés elérésének érdekében.
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola5 A projekt rövid távú célja teljeskörűen adaptálja az EFQM-alapú önértékelési modellt a magyar felsőoktatásra, támogassa az intézményi önértékelések végrehajtását, kialakítsa a célcsoportban lévő intézményi vezetők, illetve oktatók/kutatók partnerközpontú szemléletét 17 új e-learning formájú gyakorlatorientált vezetési, minőségirányítási, illetve tanulásirányítási tananyag- modul elkészítése interaktív feldolgozása és a gyakorlatba való bevezetése révén, infrastruktúrális fejlesztés: dokumentumkezelő és pénzügyi kontrolling rendszer, multimédiás oktatóterem.
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola6 A konzorcium: Dunaújvárosi Főiskola (koordinátor) Kodolányi János Főiskola Pécsi Tudományegyetem Széchenyi István Egyetem Emberi Erőforrásgazdálkodási Tanácsadók Orsz. Szöv. Iparfejlesztési Közalapítvány Magyar Akkreditációs Bizottság Titkársága
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola7 Vezetés 100 pont Folyamatok 140 pont Emberi erőforrások 90 pont Politika és Stratégia 80 pont Partnerkapcsolatok és Erőforrások 90 pont Kulcs fontosságú eredmények 150 pont Dolgozói eredmények 90 pont Vevői eredmények 200 pont Társadalmi eredmények 60 pont ADOTTSÁGOK 500 EREDMÉNYEK 500 INNOVÁCIÓ és TANULÁS
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola8 KRITÉRIUMOK és ALKRITÉRIUMOK FELÉPÍTÉSE 1. VEZETÉS 1.a Az intézmény vezetői hogyan vesznek részt az intézmény küldetésének, jövőképének, értékrendjének és etikai alapelveinek kialakításában, és hogyan mutatnak példát a „Kiválósági kultúra” elterjesztésében Az alkritérium kifejtése az alábbi alpontok bemutatását foglalhatja magában az intézménynél alkalmazott módszerek közül: a vezetők személyes részvétele az intézmény értékrendjének, etikai alapelveinek kialakításában, és példamutatása ezek megvalósításában; a vezetés hatékonyságának felülvizsgálata és működésének továbbfejlesztése; új vezetési módszerek megismerése és bevezetése a vezetés eredményességének és hatékonyságának növelése érdekében;
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola9 ÖNÉRTÉKELÉS Az EFQM-alapú önértékelési modell adaptálása a magyar felsőoktatásra Az önértékelés módszertanának kialakítása Az intézmények (vezetők és önértékelő csoportok) felkészítése Az intézményi önértékelések végrehajtása Fejlesztési intézkedések támogatása
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola10 TOVÁBBKÉPZÉSEK Nyitó konferencia, 3 workshop, záró konferencia Az elkészült elektronikus anyagok interaktív feldolgozása Kiválasztott téma bevezetése a saját gyakorlatba, prezentációk Tapasztalatok értékelése, felmérések Multiplikátori tevékenység
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola11 „ A” – Blokk Korszerű vezetési módszerek a felsőoktatásban Szakterületi vezető: Dr. Czinkóczi Sándor A1 - Adatokra épített stratégiai tervezés PTE Dr. Krisztián Béla Dr. Balaton Károly MAB Gazdaságtudományok Bizottság DF Dr. Czinkóczi Sándor A2 - Innováció-menedzsment a felsőoktatásban PTE Dr. Krisztián Béla Dr. Szakály Dezső Miskolci Egyetem Innováció és Technológia Menedzsment EETOSZ Szedlárné Gáll Ibolya Mlecsenkov András A3 - Változásmenedzsment a felsőoktatásban – Szervezetfejlesztés PTE Dr. Krisztián Béla Veresné dr. Somossi Mariann MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság EETOSZ Dr. Noszkay Erzsébet DF Dr. Lelkes Anna
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola12 „ A” – Blokk Korszerű vezetési módszerek a felsőoktatásban Szakterületi vezető: Dr. Czinkóczi Sándor A4 - Emberi Erőforrás Menedzsment a felsőoktatásban-humán kontrolling EETOSZ Szedlárné Gáll Ibolya Dr. Gyökér Irén BME Ipari Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék PTE Dr. Nemeskéri Zsolt DF Dr. András István A5 - Projektmenedzsment DF Dr. Czinkóczi Sándor Dr. Görög Mihály Corvinus Egyetem A6 - Csoportos kreatív technikák a problémamegoldásban EETOSZ Dr. Szakály Dezső Dr. Topár József MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság A7 - Konfliktuskezelési technikák- Tárgyalástechnika Kommunikációs készségfejlesztés EETOSZ Dr. Szedlár Anna Dr. Bíró Zoltán MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság EETOSZ Drimál István
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola13 „B” - Blokk Felsőoktatási minőségmenedzsment Szakterületi vezető: Dr. Gremsperger Géza B1 - TQM- szemlélet a felsőoktatásbanDF Dr. Gremsperger Géza Dr. Veress Gábor MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság B2 - Partnerközpontú szervezetek- Szolgáltatások minőségirányítása KJFMonostori Endréné Dr. Koczor Zoltán MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság DFDr. Reuss Pál B3 - Minőségügyi eszközök - Mutatószámok alkalmazása a felsőoktatásban DF Dr. Strauber Györgyi Bernáth Lajos MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság DFKrotos László B4 - Önértékelés a felsőoktatásban (EFQM) IMFASzabó Kálmán Dr. Topár József MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság KJFMonostori Endréné B5 - Minőségköltségek a felsőoktatásbanPTEDr. Reuss Pál Dr. Bíró Zoltán MAB Minőségbiztosítási és Tanácsadási Bizottság
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola14 „C” - Blokk Korszerű pedagógiai módszerek a felsőoktatásban Szakterületi vezető: Dr. Kadocsa László C1 - A felsőoktatás pedagógiai – pszichológiai alapjai DFDr. Szegál Borisz Dr. Pukánszky Béla Szegedi Tudományegyetem C2 - Oktatási folyamat a felsőoktatásban DFDr. Gubán Gyula Balogh Andrásné BME Műszaki Pedagógia DFDr. Kadocsa László SZEDr. Földes Zoltán C3 - Korszerű pedagógiai módszerek a felsőoktatásban DFKelemen Gyula Dr. Tóth Béláné BMF. Bánki Donát Főiskolai Kar SZEDr. Nyéki Lajos SZEDr. Létrai Zoltán DFDr. Kadocsa László DFLudik Péter C4 - Pedagógiai értékelés SZEDr. Nagy Tamás Dr. Csíkos Csaba Szegedi Tudományegyetem DFDr. Kadocsa László C5 - Life-long learning a felsőoktatásbanSZEDr. Nyéki Lajos Dr. Pais Ella Pécsi Egyetem
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola15 A célcsoportok kiválasztásának szempontjai Vezetők Elkötelezett a partnerközpontú szemlélet iránt Jelenleg és várhatóan 5-évig felsővezető vagy potenciális felsővezető Elkötelezett az új vezetési módszerek iránt Vállalni tudja a projektben való aktív részvétel terhelését a 2005/2006-os tanévben Vállalja hogy saját tevékenységében egy „pilot”alkalmazást bevezet Szerződésszerűen vállalja a multiplikátor szerepkört Tervezett létszám: intézményenként 4 fő, összesen fő
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola16 A célcsoportok kiválasztásának szempontjai Oktatók Elkötelezett a partnerközpontú szemlélet iránt Elkötelezett az új pedagógiai módszerek alkalmazása iránt Legalább 3 év oktatói tapasztalat Vállalni tudja a projektben való aktív részvétel terhelését a 2005/2006-os tanévben Szerződésszerűen vállalja a multiplikátor szerepkört Tervezett létszám: intézményenként 6 fő, összesen fő
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola17 Továbbképzések programja ProgramIdőpont Időtarta m HelyszínMegjegyzés Nyitó konferencia Október napDunaújváros A célcsoportok tájékoztatást kapnak a projektről. A szerzők megtartják nyitó előadásukat a vezetői, ill. az oktatói célcsoportnak. Workshop November napDunaújváros A, B, C Blokk: A szerzők és a célcsoportok interaktív módon feldolgozzák az adott témákat a szerzők moderátori irányítása mellett. A célcsoport tagjai feladatot kapnak/vállalnak. A választott témák/módszertan feldolgozása, bevezetése, prezentációk. A szerzők összegzik - a célcsoporttal - az egyes modulokban elért eredményeket. E Blokk: Önértékelési módszertani felkészítés, önértékelés, tapasztalatcsere (intézményenként külön szervezésben). Workshop Február napDunaújváros Workshop Április napDunaújváros Záró konferencia Június napDunaújváros A projekt szakmai tevékenysége eredményeinek bemutatása a tágabb hazai felsőoktatási nyilvánosság előtt.
MFRFK ülése, Dunaújváros, december 7. Dr. Koppány Imre projektvezető, Dunaújvárosi Főiskola18 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!