Dr. Schiffer Csilla. „reflektív tanításon olyan, a pedagógiai tevékenységet folyamatosan és tudatosan elemző gondolkodást és gyakorlatot értünk, mely.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat modernizációjának értékelése Cseres-Gergely Zsombor – Scharle Ágota -
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
Pedagógiai eszközök és módszerek a században
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Történelemdidaktika III. A kétszintű érettségi. Az érettségi reform előzményei  Közel tíz esztendős fejlesztőmunka eredménye.  Középiskoláztatás iránti.
A kooperatív tanulás és néhány lehetősége
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Rezidensi program Oktató-Mentor-Osztályfőnök Szemszögéből
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1063 Budapest, Munkácsy M. u. 16.  Tel/Fax: , web: 
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Bizonyítási stratégiák
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
Az e-portfólió használati köre
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Fogd A Kezem Alapítvány
Bevezető információk Terv volt egy könyv, de … Így kissé rövidített változatban az interneten: geo.u-szeged.hu/~rjanos/ Jegy: írásban – rövid kifejtős.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
Kaposvár Jó gyakorlat Készítette: Lengyelné Bencsik Judit.
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
A szövegértési feladatok összeállítása
Csak szomatikus génterápia végezhetô!
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Pszichológiai Ismeretek
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Szerelőelemekkel végzett gyakorlatok
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Oktatásfejlesztés Dr. Schiffer Csilla.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
A komprehenzív iskola Dr. Schiffer Csilla. Komprehenzív iskola ‘40-’7 Anglia állami iskola Középiskola Felvesz bármely tanulót a lakóhelyéhez közeli iskolába,
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
2009 Tudatos vezető - Közlekedésbiztonság Pausz Ferenc GRSP Magyarország Szemben az árral? Budapest, március 19.
Dr. Schiffer Csilla. oktatás (tanulás)- fejlesztés Személyzet (tantestület)- fejlesztés szervezetfejlesztés A pedagógiai iskolafejlesztés rendszerének.
Pedagógus értékelési rendszer
Reflektív gondolkodás
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
Fókuszcsoportos interjú
Oktatói és módszertani megújulás a felsőoktatásban Dr. Balázs László főiskolai docens.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Természettudományos nevelés Réti Mónika kutató Kutatási, Elemzési és Értékelési Igazgatóság Iskola- és Módszertanfejlesztő Központ V.
BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉS:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Előadás másolata:

Dr. Schiffer Csilla

„reflektív tanításon olyan, a pedagógiai tevékenységet folyamatosan és tudatosan elemző gondolkodást és gyakorlatot értünk, mely biztosítja az oktató-nevelő tevékenység folyamatos önellenőrzését és ezen alapuló fejlesztését” (Szivák, 2010)

A reflektív gondolkodás fázisai 1. A probléma felismerése. 2. A probléma összevetése hasonló esetekkel, az adott helyzet sajátosságainak kiemelése. 3. A fentiek alapján a probléma újra fogalmazása, azonosítása. 4. Kísérletezés a megoldásokkal. 5. A kívánt és nem kívánt következmények át gondolása. (Schön idézi Szivák 2010)

 …ha az emberek aktívan bevonódnak a döntéshozatalba, sokkal szívesebben vesznek részt annak megvalósításában is (Lewin)

 Szivák Judit: A reflektív gondolkodás fejlesztése. MTSZSZ, Budapest, 2010