ÖSSZEADÁS a pozitív és a negatív számok körében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Advertisements

Események formális leírása, műveletek
KELETKEZÉSE HÁROMSZÖG OLDALAI HÁROMSZÖGEK TÍPUSAI OLDALAIK SZERINT
A differenciálszámítás alkalmazásai
Állóeszköz-gazdálkodás
Gazdasági Informatika II. 2006/2007. tanév 2. félév.
Gazdasági Informatika II.
2012.FEBRUÁR 20-MÁRCIUS 13. Deák Ferenc Általános Iskola, Iregszemcse felső tagozat.
Statisztika I. VI. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
Az elektromos áram. Az áramerősség
Halmazok, műveletek halmazokkal
Műveletek logaritmussal
Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék
Operációkutatás szeptember 18 –október 2.
Boole- féle algebra Készítette: Halász Rita I. István Szakképző Iskola szeptember 19.
Számhalmazok.
Bernoulli Egyenlőtlenség
Függvénytranszformációk
Csernoch Mária Adatábrázolás Csernoch Mária
Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék
VEKTORMŰVELETEK Készítette: Sike László Kattintásra tovább.
Hegyesszögek szögfüggvényei
Törtek.
Van-e Euler vonal az alábbi gráfban?
Fejezetek a matematikából
x2 x2 – 5x + 6 x(x ) + x(–2)+ (–3)(x) + (–3)(–2) = (x – 3)(x – 2) = Végezzük el a következő szorzást: (x-3)(x-2) =
Valós számok Def. Egy algebrai struktúra rendezett test, ha test és rendezett integritási tartomány. Def. Egy (T; +,  ;  ) rendezett test felső határ.
Matematika III. előadások MINB083, MILB083
Gazdasági Informatika II. 2006/2007. tanév II. félév.
Microsoft Excel Függvények VIII.
SQL.
Lineáris algebra.
Másodfokú egyenletek megoldása
Kétismeretlenes elsőfokú (lineáris) egyenletrendszerek
2006. március 3. Három négyzet oldalai különböző prím- számok. A két kisebb négyzet kerületének ösz- szege egyenlő a legnagyobb négyzet kerületé- vel;
Coulomb törvénye elektromos - erő.
Összefoglalás eljárásokra Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetősé:
Összefoglalás eljárásokra Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetősé:
Elektronikus tananyag
1 Vektorok, mátrixok.
MILYEN MÉLY A GÖDÖR? A KÓRHÁZAK GAZDASÁGI HELYZETÉNEK FELMÉRÉSE DR. RÁCZ JENŐ-DEMES ISTVÁNÉ-TOMJANOVICS GÉZA BALATONFÜRED OKTÓBER 17.
A konvex sokszögek kerülete és területe
Az egész számok szorzása
HÁROMSZÖGEK EGYBEVÁGÓSÁGI TÉTELEI.
Fogalma,elemei, tulajdonságai, felosztása…
A folytonosság Digitális tananyag.
Valószínűségszámítás II.
INFOÉRA 2006 Nagypontosságú aritmetika I.
A természetes számok osztása, az osztás tulajdonságai
Korreláció-számítás.
By: Nagy Tamás…. A rögzített tengely körül forgó merev testek forgásállapotát – dinamikai szempontból – a tehetetlenségi nyomaték és a szögsebesség szorzatával.
Az annuitás Gazdasági és munkaszervezési ismeretek, 2. előadás
Hibaszámítás Gräff József 2014 MechatrSzim.
A hasáb részei.
Számok világa.
INFOÉRA 2006 Nagypontosságú aritmetika III.
20. óra Összefoglalás I..
ZRINYI ILONA matematikaverseny
Speciális pénzáramlás-sorozatok
Számtani alapműveletek
Gazdasági informatika
óra Műveletek a racionális számok halmazán
Kifejezések C#-ban.
3. óra Algebrai kifejezések nagyító alatt
137. óra - Ismétlés Számok és műveletek
Gazdasági informatika
óra Algebra
Dr. Varga Beatrix egyetemi docens
Hatványozás azonosságai
Előadás másolata:

ÖSSZEADÁS a pozitív és a negatív számok körében Összeadandó + összeadandó = összeg Azonos előjelű számok összeadása Különböző előjelű számok összeadása I. II.

Egyenlő előjelű számokat úgy adunk össze, hogy az abszolút értékük összegét közös előjellel vesszük. (+a) + (+b) = + (a+b) (- a) + (- b) = - (a+b) 1. 2. (+a) (+b) + (a + b) (-b) (-a) - (a + b)

1. KÉT POZIZÍV SZÁM ÖSSZEGE Két pozitív számot úgy adunk össze, hogy az egyik szám értékét megnöveljük a másik szám értékével. (+a) + (+b) = +(a+b)

PL: (+4) + (+3) = (+7)

Egyszerűbben : (+4) + (+3) = (+7) GYAKORLÁS: (+3) + (+5) = (+8) GYAKORLÁS: (+3) + (+5) = (+8) (+2) + (+4) + (+3) = (+9)

PÉLDA (+5) + (+3) = (+8) Van 5 dinárom és kaptam még 3 dinárt. Mennyi pénzem van valójában? 8 dinár (+5) + (+3) = (+8)

2. KÉT NEGATÍV SZÁM ÖSSZEGE Két negatív számot úgy adunk össze, hogy az egyik szám abszolút értékét megnöveljük a másik szám abszolút értékével, az összeget pedig negatív előjellel látjuk el. (- a) + (- b) = - (a+b)

PL: (-4) + (-3) = (-7)

(-4) + (-3) = (-7) Egyszerűbben : GYAKORLÁS: - 4 – 3 = - 7 GYAKORLÁS: (-3) + (-5) = (-8) - 3 – 5 = - 8 (-2) + (-4) + (-3) = (-9) - 2 – 4 – 3 = - 9

PÉLDA (-5) + (-3) = (-8) Van 5 dinár adóságom és kölcsönkértem még 3 dinárt. Mennyi pénzem van valójában? 8 dinár adóságom (-5) + (-3) = (-8)

(+ a) + (- b) = + (a-b) a>b (- a) + (+ b) = - (a-b) a>b Különböző előjelű számokat úgy adunk össze, hogy a nagyobb abszolút értékű számból kivonjuk a kisebb abszolút értékű számot, és a különbséget a nagyobb abszolút értékű szám előjelével látjuk el. (+ a) + (- b) = + (a-b) a>b (- a) + (+ b) = - (a-b) a>b (- a) + (+ b) = + (b-a) a<b (+ a) + (- b) = - (b-a) a<b 1. 2. 3. 4.

(+ a) + (- b) = + (a-b) a>b (-a) (+b) (- a) + (+ b) = - (a-b) a>b - (a + b) (+b) (-a) + (b - a) (- a) + (+ b) = + (b-a) a<b (-b) (+a) - (b - a) (+ a) + (- b) = - (b-a) a<b

PL: 1. (+ a) + (- b) = + (a-b) ha |a| > |b| (+5) + (-3) = + (5-3) = + (2)

Értelmezhető mint egyszerű kivonás! Egyszerűbben : (+7) + (-3) = + (7-3) = + (4) Értelmezhető mint egyszerű kivonás! 7 – 3 = 4 GYAKORLÁS: (+8) + (-5) = + (3) 8 – 5 = 3 (+9) + (-3) + (-4) = + (2) 9 – 3 – 4 = 2

PÉLDA (+5) + (-3) = +(2) Van 5 dinárom és 3 dinár adóságom. Mennyi pénzem van valójában? 2 dinár (+5) + (-3) = +(2)

PL: 2. (- a) + (+ b) = - (a-b) ha |a| > |b| (-5) + (+3) = - (5-3) = - (2)

Egyszerűbben : (-7) + (+3) = - (7-3) = - (4) GYAKORLÁS: - 7 + 3 = - 4 - (7-3) = - (4) - 7 + 3 = - 4 GYAKORLÁS: (-8) + (+5) = - (3) - 8 + 5 = - 3 (-9) + (+3) + (+4) = - (2) - 9 + 3 + 4 = - 2

PÉLDA (-5) + (+3) = -(2) Van 5 dinár adóságom és van 3 dinárom. Mennyi pénzem van valójában? 2 dinár adóságom (-5) + (+3) = -(2)

PL: 4. (- a) + (+ b) = + (b-a) ha |a| < |b| (-5) + (+3) = - (5-3) = - (2)

PL: 3. (+ a) + (- b) = - (b-a) ha |a| < |b| (+5) + (-8) = - (8-5) = - (3)

Egyszerűbben : (+3) + (-7) = - (7-3) = - (4) GYAKORLÁS: 3 – 7 = - 4 - (7-3) = - (4) 3 – 7 = - 4 GYAKORLÁS: (+8) + (-5) = + (3) 8 – 5 = 3 (+9) + (-3) + (-4) = + (2) 9 – 3 – 4 = 2

PÉLDA (+5) + (-8) = -(3) Van 5 dinárom és 8 dinár adóságom. Mennyi pénzem van valójában? 3 dinár adóságom (+5) + (-8) = -(3)

TANÍTÁSI SEGÉDANYAG CSERVENÁK BERTA KÉSZÍTETTE: ĐURO SALAJ ÁLTALÁNOS ISKOLA SZABADKA, 2007