SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hámoriné Váczy Zsuzsa. •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.
Advertisements

SZE Nemzetközi Projekt Központ Mészáros Márta Ösztöndíjas kiutazási lehetőségek a Széchenyi István Egyetemen.
PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
Erasmus pályázók tájékoztatása 2006.Március. Mi a Socrates/Erasmus program?  Az EU oktatatás-fejlesztő programja: Socrates Költségvetését az EU Parlament.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
ERASMUS Pályázat 2013/2014. KAPCSOLAT ERASMUS Iroda Pinizsi Andrásné Kecskeméti utca IV. emelet 420. Fogadó óra: hétfő-kedd-szerda-csütörtök:
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
A BME főfolyamatai Műegyetem 2014 Fórum Fortuna Zoltán
Erasmus programfejlesztés Antoni Györgyi intézményi Erasmus koordinátor.
ERASMUS Pályázat 2014/2015.
Campus Hungary A magyar felsőoktatás külföldi népszerűsítését elősegítő program június 15.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Az Erasmus-program A napjainkban legnépszerűbb ösztöndíjprogram bemutatása.
Magyar diákok külföldön. Miért? Kaland? Állás? Referencia?
ERASMUS tájékoztató E 542.
Tájékoztató pályázható ösztöndíjakról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
A Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégió helye a Kárpát-medencében és gazdasági jellemzői Dr. (habil) Pál Ágnes főiskolai tanár HUNGARY, SZTE JGYTFK Sopron,
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
E RASMUS PROGRAM A K ÖZIGAZGATÁS - TUDOMÁNYI K ARON A 2013/2014. TANÉVBEN BÍRÓ GÁBOR ISTVÁN DÉKÁNI HIVATAL, NEMZETKÖZI ÜGYEK.
Az Európai Unió és a sport, közvetlen brüsszeli pályázati lehetőségek
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
Valorizáció a Leonardo programban Muradin Eszter december 2. Leonardo Nemzeti Iroda.
Tanulási célú migráció a világban és itthon
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
Megpályázható tevékenységek BM/ /2012. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap.
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Hantos Elemér Szakkollégium Miskolci Egyetem HANTOS ELEMÉR SZAKKOLLÉGIUM.
Mobilitási pályázati lehetőségek a felsőoktatásban tanulók részére Szeged Előadó: Csótiné Hajdú Valéria Tempus Közalapítvány.
Történetünk Euroguidance Hungary, Euroguidance hálózat tagja 2000-től FSZH alatt (2007.jan.1-től) Európai Bizottság, Leonardo Da Vinci > LLL 65 központ.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
barátok és kollegák-itthon és külföldön-, határokon átívelő kapcsolatok és utazások, csereprogramok szakmai tudást támogató szövetség, továbbképzések,
Az Erasmus program.
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
ERASMUS Pályázat 2015/2016.
Az Erasmus program szervezése Székely Ágnes Erasmus programvezető.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
Erasmus program az Eötvös Loránd Tudományegyetemen Orosz Magdolna tudományos rektorhelyettes Budapest, október 2.
Erasmus+ program és a vhf-es lehetőségek bemutatása
ERASMUS ROADSHOW 1. nap február 14.. ERASMUS ROADSHOW 1. nap február 14.
Socrates -> LLP -> Erasmus +
Erasmus+ tapasztalatok
Nemzetközi hallgatók helyi értéke Révész Balázs – Kéri Anita SZTE GTK
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
ERASMUS+ Pályázat 2017/2018.
Az Erasmus eredményei dióhéjban
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
ösztöndíj-tájékoztató
Európai szemeszter 2018/19
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– Szent István Egyetem, 2100 Gödöllő,
Campus Mundi ösztöndíjak
Erasmus ösztöndíjprogramok és a vhf-es lehetőségek bemutatása
ERASMUS+ Pályázat 2019/2020.
Erasmus+ Nemzetközi kreditmobilitás (ICM)
Előadás másolata:

SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása eredmények, lehetőségek, költségek szempontjából

I. Az erasmusról általában 1. Az Erasmus program keletkezése, történelmi háttere 2. Az Erasmus program lényege 3. Főbb eredmények, tendenciák 4. A jelentkezés körülményei, részvételi feltételek

1. Az Erasmus program keletkezése, történelmi háttere Az EU hozta létre 1987-ben Nevét Desiderius Erasmusról (1466 - 1536) kapta számos felsőoktatási intézményben tanult (Sorbonne, Párizs, Leuven, Basel ill. Cambridge egyetemein) Erasmus meggyőződése, hogy a tökéletes szellemi alkotás feltétele a teljes szabadság, mely utazásaiban nyilvánult meg Erasmusos ösztöndíjasként a hallgatók több intézményben, változatos szemléleteket megismerve bővíthetik ismereteiket és látásmódjukat, csakúgy mint a reneszánsz teológus tette fél évezreddel ezelőtt. egyszerre kapott vallási és tudományos oktatást, ezért lett korának nagy tudósa

2. Az Erasmus program lényege Európai Bizottság egyik legsikeresebb és legismertebb oktatási programja A program konkrét célja mennyiségében és minőségében növelni a: Hallgatói és oktatói mobilitást Nemzetközi projektek számát Felsőoktatási intézmények / vállalkozások közötti együttműködést Felsőoktatás és felsőfokú szakképzés színvonalát

2. Az Erasmus program lényege Az Erasmus Program alapelvei: Nem lehet semmilyen jogcímen díjat szedni a beutazó hallgatóktól A hazai hallgatókkal azonos bánásmód és szolgáltatások a beutazó hallgatóknak a tanulmányok teljes beszámítása

3. Főbb eredmények, tendenciák hálózatban 25 tagállam, valamint 3 csatlakozni kívánó állam (Bulgária, Románia és Törökország) és 3 társult ország (Izland, Liechtenstein és Norvégia) vesz részt Összesen 2199 intézményt fog össze 1987 óta több mint 1.5 millió diák vett részt valamilyen csereprogramban 2006-ban mintegy 21 000 tanár vett részt az Erasmus csereprogramokban

3. Főbb eredmények, tendenciák

4. A jelentkezés körülményei, részvételi feltételek Az intézmények pályázatot nyújtanak be: az Európai Bizottsághoz november 1-ig a nemzeti irodához (Tempus Közalapítvány - Socrates Nemzeti Iroda) a hallgatói létszámra és az eltöltendő hónapok számára vonatkozóan A hallgatói támogatásra fordítható nemzeti keret elosztása a pályázó intézmények között Programban részt venni szándékozó hallgatók pályázatot nyújthatnak be intézményük által meghirdetett áthallgatási lehetőségekre

4. A jelentkezés körülményei, részvételi feltételek Az áthallgatás feltétele: a hallgatói jogviszony két lezárt félév megfelelő tanulmányi eredmény megfelelő nyelvismeret tanulmányi programtervezet oktatói ajánlás megfelelő anyagi háttér

II. Magyarországi Erasmus rekordok 1998 óta elérhető a magyar diákok számára is 1998 – ban 856 tanuló utazott ki, míg a 2006/2007-es tanév végéig több mint 3000 fiatal 2007 - 2013 között a program költségvetése 3,1 milliárd euró, amelynek legalább 80 százalékát mobilitásra kell fordítaniuk az országoknak. Itthon idén összesen 7,3 millió eurót költenek az Erasmus programra. Az átlagos havi ösztöndíj Európában 140 euró, a magyar diákoké 270 euró.

III. SZTE – GTK A kar a 2000/2001-es tanév óta vesz részt az Erasmus Programban Angol, olasz, francia, spanyol és német nyelven történő áthallgatás lehetséges első hat tanévben 77 GTK - s hallgató összesen 441 hónapot töltött külföldön A 2007/2008-as tanévben maximum 32 hallgató összesen 184 hónapot tölthet kint

GTK - s Erasmus úticélok A vaktérkép a 2007/2008-as tanév GTK - s partneregyetemeit jeleníti meg

III. SZTE – GTK

III. SZTE – GTK

IV. Interjútervezet kétféle interjút készítünk mélyebb interjú tanulmányi, elhelyezési, kulturális és egyéb információk feltárására kérdőív jellegű interjú népszerűségi, elégedettségi, anyagi adatok mérésére

Köszönöm a figyelmet! Vas Éva