Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém 2009. márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Frissdiplomások Szemerszki Marianna Tanulási utak és képzési tervek a felsőoktatásban.
Advertisements

DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
Baranya Megyei Munkaügyi Központ Állami Foglalkoztatási Szolgálat Pécs, Király u. 46.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak 5 éves „jubileumi”
A kutatási program rövid bemutatása
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
A tételek eljuttatása az iskolákba
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
Idős betegek dialízis kezelésének orvosi, pszicho-szociális és
osztályvezető főorvos Szent Margit Kórház Nephrologia, Budapest
Iskolai életutak az alacsony végzettségűek körében
Hallgatók karrierstratégiái és elhelyezkedési motivációi Fábri István vezető elemző Educatio Nonprofit Kft.- Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen Andrási Monika.
Széchenyi István Egyetem, Győr
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
MTA Tudásmenedzsment workshop Szemelvények, érdekes eredmények „A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata” c. kutatásból
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
Bemutatkozik a Georgikon
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Munkaerő mobilitás Magyarországon
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
Kistérségek periódusra vonatkozó fejlesztési tervei 2006.
Turizmus gazdaságtan 3..
Közép-Dunántúl, Veszprém megye és Várpalota munkaerő-piaci helyzete
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
A Szegedi Tudományegyetem DPR programjának eredményei és tapasztalatai.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
Kompetenciák tartalmi értékelése : A Természetvédelmi Mérnök és Környezetgazdálkodási Agrármérnök BSc szakok megítélése a munkaadók körében.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
„Út a munkához”program
Előadás másolata:

Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin

Módszertan Megkérdezettek köre: január 1. után diplomázott hallgatók Adatfelvétel ideje: nov. 1. – dec. 15. Nyilvántartás szerint 3175 fő, ebből en elérhető 1713 fő Elemzés alapjául szolgáló mintanagyság 495 fő (a kiküldöttek 28,9%-a értékelhető) Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. Adatfelvétel ideje: nov. 1. – dec. 15. On-line adatfelvétel ún. zsetonos kérdőív segítségével

Mintaösszetétel A diplomák több, mint fele jó minősítésű Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. Válaszadók 52,9%-a nő, 47,1%-a férfi Megkérdezettek átlagos életkora: 30 év A válaszadók összetétele tükrözi a képzési területeket és képzési formákat A statisztikai értékelhetőség érdekében a képzési területekből képzési ágakat alakítottunk ki

Módszertan Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. Képzési ágak szerinti megoszlás (N=495)

Szakmai tanulmányok Tanulmányok megkezdésének átlag-éve: 2003 Tanulmány megkezdésekor mért átlagéletkor: 23,6 év Tanulmányi idő hossza: 4,3 év … felsőfokú szakképzésnél 2,5 év … főiskolai szakon 4,4 év …. egyetemi szakon 4,6 év …. kiegészítő képzés 2,2 év Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11.

Kiemelt kompetenciák Kommunikáció Számítástechnika/informatika …..arányaiban ezekből ad a legkevesebbet az egyetem … nyelvismeretben nincs különbség képzési területek szerint Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. Idegen nyelvismeret

Módszertan Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. Munkához fontosnak tartott kompetenciák

Módszertan Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. Egyetem megítélése

Munka-munkahely Munkába állás ideje gyors (1,7 hónap) Leggyakoribb: személyes kapcsolat, internet, újsághirdetés Gyakorlati hely szerepe fontos az első munkába állásnál Egyetemi/tanszéki hirdető, állásbörze kevésbé hatékony Elhelyezkedési nehézségek: gyakorlati képzés-, megfelelő nyelvtudás -, munkakeresésbeli tapasztalatok hiánya Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. Munkakeresés módja: átlagosan 2 forrás

Jelenlegi munkahely Megkérdezettek 97,6%-a aktív …70,5% beosztott alkalmazott …..65,7% az egyetemen tanultakkal azonos területen dolgozik – a szakmai váltások „még” nem jellemzőek … 59,6%-nak egy munkahelye volt Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. …88,7% főállású A pályaelhagyók szituatív döntéseket hoznak

Módszertan Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. Fizetési kategória képzési ágak szerint

Jövőbeni tervek A megkérdezettek 71,6%-a nem tervez munkát váltani …42,2% tervez továbbtanulást A jövőbeni (tervezett) pályaelhagyók aránya 4,8% Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. … 39,7% külföldi munkavállalással számol

Hallgatói visszajelzések On-line kérdezési módszer kedvelt További javaslatok: tanulmányok alatti munkavégzés, nappalis és levelezős hallgatók közötti különbségtétel, több oklevél feltüntetésének lehetősége, konkrét képzések véleményezése Kitöltési idő átlagosan 10 perc Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. Kérdések egyértelműek

További javaslatok? Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11.