Agria Média Konferencia 2011. október 11-12. Dr. Kokovay Ágnes Digitális tartalomfejlesztés sajátosságai, tapasztalatai a Semmelweis Egyetemen A felhasznált.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Az OH TÁMOP fejlesztései
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
MOODLE Konferencia Gödöllő Június
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A minőségügy a könyvtárügyért
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
NELI-projekt bemutatása
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Veszprém Megyei Államigazgatási Kollégium Ügyviteli-, informatikai és szervezetfejlesztési munkacsoport évi tevékenységének bemutatása Beitl.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Budapesti Corvinus Egyetem Prezentáció cím egy vagy két sor, balrazárva TÁMOP B.2-13/ Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Önértékelési projektterv
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Előadás másolata:

Agria Média Konferencia október Dr. Kokovay Ágnes Digitális tartalomfejlesztés sajátosságai, tapasztalatai a Semmelweis Egyetemen A felhasznált grafikák Táncos László grafikus alkotásai

Vázlat  Bevezetés – kezdetek  Helyzetkép a Semmelweis Egyetemen  Hosszú és rövidtávú célok  A fejlesztés menete, problémák  Összegzés

Bevezetés Előzmények  A Semmelweis Egyetem küldetésnyilatkozatában „…a prioritások között szerepel az egészségtudományi oktatás területén egy európai tudásközpont létrehozása, mely magasan képzett szakembergárdájával modern technológiák alkalmazásával a legrangosabb intézmények közé kíván emelkedni…”  Az előzőekhez kapcsolódóan az egyetem kiemelt fejlesztési célja: többek között a „..e-learning beindítása, az intelligens tanulási környezet kialakítása, a már meglévő és fejlesztés alatt álló elektronikus oktatási tartalmak összerendezése – elmozdulás az elektronikus egyetem felé.” SE Intézményfejlesztési Terv (2006 – 2011 )

Bevezetés Előzmények  A SE Informatikai stratégiájának sarkalatos célkitűzése a korszerű IKT módszerek meghonosítása az oktatásban + az oktatók digitális írástudásának fejlesztése, felkészítés az IKT alkalmazására, és problémamentes használatára.  A SE Információs Rendszerstratégiája központi feladatként kezeli az oktatást támogató rendszerek (pl.: e-learning, blended learning) fejlesztését. SE Intézményfejlesztési Terv (2006 – 2011 )

Helyzetkép  Elektronikus felületek használata – elterjedt  jellemző - egymástól elszigetelt fejlesztés - átfedések - eltérő színvonal - eltérő megjelenés – design  Jelenleg közel 10 TÁMOP pályázat kapcsán folynak tananyagfejlesztések.  jellemző - az intézmény a nevét adja, de nem kötelezi konzorcium esetén a partnereket arra, hogy az egyetem hírnevét vihesse az elkészült tananyag, hisz többnyire kizárólag független felületeken illetve a partnerek felületein kerülnek bemutatásra. Előzmények E-learning Fejlesztő Munkacsoport megalakulása december

 Egy olyan egységes keretrendszer kialakítása, melyben a már meglévő, a fejlesztés alatt álló, és az ezután fejlesztésre kerülő tananyagok folyamatosan beintegrálhatók.  Az e-tartalmak minőségbiztosítási rendszerének felépítése és működtetése – egységes arculat.  Az e-tananyagfejlesztések szakmai módszertani hátterének biztosítása, a fejlesztések előkészítése, lebonyolítása.  A belended learning koncepció kidolgozása és megismertetése.  A képzők képzése, oktatók folyamatos felkészítése az elektronikus tananyagok fejlesztésére.  A bevezetésre került e-learning keretrendszer megismertetése (MOODLE; Mahara e-portfolio).  Az egységes és biztonságos felhasználóbarát központi azonosító-rendszer létrehozása és üzemeltetése. Helyzetkép Helyzetelemzés  Az e-tartalomfejlesztések az E-learning Fejlesztő Munkacsoport szakmai módszertani jóváhagyása nélkül nem kerülhetnek a rendszerbe, illetve nem hirdethetők a Semmelweis Egyetem elektronikus tananyagaként. Az egység szükségessége, indoklása

A fejlesztés lépcsői I. 2. EDITI megalakulása – elvi döntés E-learning és Digitális Tartalomfejlesztő Intézet létrehozása Elvi döntés 2011 szeptember

A fejlesztés lépcsői II. 3. Célok  A SE minden stratégiai dokumentumában elkötelezte magát az elektronikus tartalmak fejlesztése mellett.  Az intenzív fejlesztés két irányban lehetséges - Decentralizáltan bővítjük az elektronikus tananyagok választékát, egy kritikus mennyiség felett indítjuk a keretrendszer kialakítását - Központilag kialakítjuk és beüzemeljük a MOODLE rendszert, és a folyamatosan fejlesztett tananyagokat azonnal bevezetjük az oktatásba, ill. értékesítjük. Fejlesztési irányvonalak meghatározása Hosszú és rövidtávú célok

Tananyagfejlesztés 3. TÁMOP - elkészült tananyagok  „Klinikai Moduláris és Interdiszciplináris Tananyag- és Tartalomfejlesztés a Semmelweis Egyetem öt klinikáján”  Az elkészült tananyagok: Neurológia Neurology Ortopédia Orthopaedics Fül-orr-gégészet E.N.T. Pszichoterápia Medical Psichotherapy Onkológia Elkészült tananyagok TÁMOP /2/A/KMR

Tananyagfejlesztés 3. TÁMOP - előlészítés Munkaterv TÁMOP /2/A/KMR Feladatok Hónapok IX.X.XI.XII.I.II.III.IV.V. A tananyag szerkezeti felépítése Szept. 20. I. Tanulási egység/fő fejezet bevezető oldalának megszerkesztése 1db. Fejezet (alfejezet) teljes kidolgozása Tanulási ütemterv elkészítése a teljes tananyagra Értékelés + javítás sze27 A tananyag 1/3-ának elkészítése dec. 13. A tananyagrészhez tartozó gyakorló és ellenőrző feladatok elkészítése Értékelés + javítás 30. A tananyag 2/3-ának elkészítése febr. 28. A tananyagrészhez tartozó gyakorló és ellenőrző feladatok elkészítése Tanulási útmutató elkészítése Értékelés + javítás 7 A tananyag 3/3-ának elkészítése Határidő: április 28. A tananyagrészhez tartozó gyakorló és ellenőrző feladatok elkészítése Végső ellenőrző feladatok kidolgozása Értékelés + javítások 30

A fejlesztés folyamata A tananyagfejlesztők felkészítése 3. TÁMOP - előkészítés

Lineáris elrendezés A fejlesztés folyamata TÁMOP - tananyag tartalmi feldolgozása E E E 1.B 1.A 1.C Gy 2.A 2.B Gy 3.A 3.B 3.C Gy Olyan esetben javasolt, amikor a felhasználónak az adott tananyaggal kapcsolatban számottevő ismeretei nincsenek; Vagy: A tananyag tartalma kívánja meg ezt az elrendezési formát

A fejlesztés folyamata Tanítás tanulás a MOODLE rendszerben Komponáltság Tudatos színhasználat A képi kiemelés eszközeinek használata: méret előtér háttér Ábrák Logikai képek Képi analógiák

A fejlesztés folyamata Tanítás tanulás a MOODLE rendszerben Tevékenység – aktivitás alapfokon Írásbeli feladatok/jegyzőkönyvek Fogalomtárak Gyakorló és Ellenőrző tesztek Kísérleti alkalmazás 2011 – 12 tanév

Összegzés A kor kihívása: az információs technológiák oktatásban történő alkalmazása. Ez egy lehetőség, amelyet ki kell használni az ismeretszerzés hatékonyságának növelésére. Fogadjuk el a kor kihívását, ugyanis….. …… ahogy a beszédet nem szorította ki az írás, az írást nem szorította ki a könyvnyomtatás ugyan úgy nem fogja kiszorítani a hagyományos oktatás értékes részét az e-learning, DE egy fontos hozzáadott érték lehet, mely oktatási rendszerünk hatékonyságnövelésének egyik eszközévé válhat.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!