Menedzsment modul – Marketingkutatás – 3. előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat
Advertisements

1 A tanácsadás projekt jellegének hatása a tanácsadó-ügyfél kapcsolatokra Dr. Nádor Éva Ph.D Főiskolai tanár BGF KKK.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Marketing- és piackutatás
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Primer és szekunder kutatás
Marketingkutatás módszerei
Kutatási terv.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Piackutatás (teszt).
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
A képzőművészet-terápia
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Piackutatás.
Nyelvi adatok és az adatgyűjtés módszertana
Reklámpszichológia Kutatási módszerek.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Könyvtári teljesítménymérés
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
MARKETINGINFORMÁCIÓ-RENDSZER (MIR) ÉS A MARKETINGKUTATÁS
3. Előadás Marketing Információs rendszer
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
Megfigyelés Irodalom: Falus Iván (200,szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
Tanuló szervezet.
Közvetlen megkérdezés, az INTERJÚS adatfelvétel fajtái Dr. Horváth Mónika.
Marketingkutatás 3. szeminárium Nagy Gábor március. 29.
Levelező- Gazdász 1.ELŐADÁS
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Paradigmák mentén tudomány = kvantifikálhatóság? Minden mérhető?
A piackutatás alapjai E-Learning.
Kutatási módszerek a gazdaság- és társadalomtudományokban
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
Menedzsment modul – Marketingkutatás – 5. előadás
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Kutatásmódszertani dilemmák
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
Marketing információs
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
Piackutatás Kvalitatív módszerek. Piackutatás A piackutatás az áru fogyasztóinak vagy potenciális fogyasztóinak viselkedési szándékainak, viselkedésének,
Ügyfélpreferenciák a bankszámlakivonatok esetében Dr. Tomcsányi Péter Prime Rate ügyvezető.
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
MARKETING IV. előadás Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék 1.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
Az üzletek operatív működtetése
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Nyelvi adatok és az adatgyűjtés módszertana
A képzőművészet-terápia
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Fókuszcsoportos interjú
Fókuszcsoportos interjú
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Fókuszcsoportos interjú
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

Menedzsment modul – Marketingkutatás – 3. előadás Kvalitatív kutatás 2014. 04. 01. Magyar Mária - BME MVT 1

Marketingkutatási adatok besorolása Leíró Okozati Megkérdezésből származó adatok Megfigyelésekből és más forrásokból Kvantitatív adatok Kvalitatív adatok Marketingadatok Szekunder adatok Primer adatok Tapasztalati adatok Magyar Mária – Kvalitatív kutatás

Kvalitatív és kvantitatív kutatási módszertan KVALITATÍV KUTATÁS: Strukturálatlan, feltáró jellegű kutatási módszer, amely kis mintán alapul, és a probléma megértését szolgálja. KVANTITATÍV KUTATÁS: Olyan kutatási módszertan, amely számszerűsíti az adatokat, és általában statisztikai elemzést alkalmaz. Magyar Mária – Kvalitatív kutatás

A két kutatási módszertan különbségei KVALITATÍV kutatás KVANTITATÍV kutatás Célkitűzés a mögöttes okok és motivációk minőségi megértése az adatok számszerűsítése és az általánosítások megfogalmazása a minta alapján a vizsgált populációra Minta kisszámú, nem reprezentatív eset nagyszámú, reprezentatív eset Adatgyűjtés nem strukturált strukturált Adatelemzés nem statisztikai statisztikai Eredmény a probléma megértését segít javaslatokat tesz a cselekvésre Magyar Mária – Kvalitatív kutatás

Kvalitatív kutatási eljárások típusai A projekt céljait ismertetik a megkérdezettekkel, vagy az interjú jellege alapján ez egyértelmű. Kvalitatív kutatási eljárások Közvetlen (leplezetlen, nyílt) Közvetett (leplezett, burkolt) Fókuszcsoportok Mélyinterjúk Projektív technikák A projekt céljai itt nem ismerik a megkérdezettek. Strukturálatlan és közvetett megkérdezési forma, amely a válaszadót arra ösztönzi, hogy kifejezze motivációit, nézeteit, attitűdjét, érzését egy adott témával kapcsolatban. Strukturálatlan és közvetlen interjú, amelyben egy képzett moderátor beszélget a válaszadók kis csoportjával. Strukturálatlan, közvetlen, személyes interjú, ahol képzett kérdező beszélget egyetlen megkérdezettel. Asszociációs technikák Kiegészítő technikák Konstrukciós technikák Kifejezési technikák Magyar Mária – Kvalitatív kutatás

Akkor jó egy fókuszcsoport, ha… JELLEMZŐ HAGYOMÁNYOS FÓKUSZCS. ONLINE FÓKUSZCS. Csoport mérete 8 – 12 fő 4 – 6 fő Csoport összetétele homogén, előzetesen szelektált helyi lakosok a válaszadók a világon bárhonnan Fizikai körülmények laza, informális légkör a kutató nem képes befolyásolni Időtartam 1 – 3 óra 1 – 1,5 óra Felvétel/Rögzítés diktafon/telefon stb. Moderátor jó megfigyelő-, kapcsolatteremtési és kommunikációs képességek Válaszadók nyíltsága a válaszadók őszinték, kivéve kényes kérdésekben a válaszadók őszintébbek Nonverbális kommunikáció testbeszéd, érzelmek megfigyelhetők a testbeszédet nem lehet megfigyelni Fizikai ingerek használata Ingerek széles köre használható (termékek, reklámok, bemutatók stb.) az interneten megjeleníthető ingerekre korlátozódik Költség- és időigénye költséges (terembérlet, ellátás, utazás stb.) és időigényes alacsony költség, kevésbé időigényes Magyar Mária – Kvalitatív kutatás

A fókuszcsoport vezetőjének legfontosabb készségei Kedvesség és határozottság Engedékenység Részvétel A megértés hiányosságai Bátorítás Rugalmasság Érzékenység Magyar Mária – Kvalitatív kutatás

A fókuszcsoport tervezésének és lebonyolításának folyamata 1 A marketingkutatási projekt céljainak meghatározása, a kutatási probléma definiálása 2 A kvalitatív kutatás célkitűzéseinek meghatározása 3 A fókuszcsoportok által megválaszolandó kérdések meghatározása 4 A szűrő kérdőív megírása 5 A moderátor interjú-vezérfonalának összeállítása 6 A fókuszcsoportos interjú lebonyolítása 7 A felvételek visszajátszása, az adatok elemzése 8 Az eredmények összefoglalása és ellenőrző kutatás tervezése vagy cselekvési terv Magyar Mária – Kvalitatív kutatás

A fókuszcsoportok előnyei és hátrányai Pro szinergia hólabdahatás ösztönzés biztonság spontaneitás váratlanul felmerülő értékes gondolatok gyorsaság Contra nem megfelelő alkalmazás téves megítélés interjúvezetés rendezetlenség félreértelmezés Magyar Mária – Kvalitatív kutatás

Magyar Mária – Kvalitatív kutatás Mélyinterjúk Strukturálatlan, közvetlen, személyes interjú, ahol képzett kérdező beszélget egyetlen megkérdezettel. Az American Airlines a mélyinterjú technikájával dolgozta ki Business ExtrAA nevű programját, amely nagyobb változatosságot, választékot és rugalmasságot kínált a vállalatoknak, mint bármely más légitársaság ösztönző programja. Mélyinterjús technikák: Létrázás→ United Airlines régi „Ön a főnök” kampánya Rejtett tárgyú kérdezés→Lufthansa „férfias bajtársiasság” Szimbolikus elemzés →ua. szolgáltatást garantálja a menedzsereknek, mint a FedEx a csomagszállításban Magyar Mária – Kvalitatív kutatás

Fókuszcsoport vs. mélyinterjú Jellemző FÓKUSZ-CSOPORT MÉLY-INTERJÚ Csoportos összhang (szinergia) és cs. dinamika + - Résztvevők felől érkező nyomás/cs. hatás Ügyfél bevonása Innovatív ötletek gyártása Egyének alapos megkérdezése Rejtett indítékok feltárása Kényes témák megtárgyalása Versenytárs válaszadók megkérdezése Szakértő válaszadók megkérdezése Válaszadók időbeli beosztása Információ mennyisége Hibák a lebonyolításban és értelmezésben Egy válaszadóra eső költség Magyar Mária – Kvalitatív kutatás

Magyar Mária – Kvalitatív kutatás Projektív technikák Asszociációs technikák Szóasszociáció Kiegészítő technikák Mondatkiegészítés Történetkiegészítés Konstrukciós technikák Kép-válasz technika Képregény-teszt Kifejezési technikák Szerepjáték Harmadikszemély technika Magyar Mária – Kvalitatív kutatás

Birkózás az iszappal - példa Szóasszociációt alkalmaztak a nők mosószerekkel kapcsolatos attitűdjeinek megismerésére. Az alábbiakban látható az ingerként használt szólista, valamint a két hasonló korú és családi állapotú nő válasza: Az eredmények azt mutatják, hogy a mosóporpiac attitűdök alapján szegmentálható. Inger X-né Y-né (Nagy)mosás napja mindennap vasalás Friss és édes tiszta Tiszta levegő piszkos Súrolás nem súrol, a férje szokta Szenny ez a környék piszok Buborékok fürdő szappan és víz Család civakodás gyerekek Törülköző mosás Magyar Mária – Kvalitatív kutatás

Magyar Mária – Kvalitatív kutatás Köszönöm a figyelmet! BME MVT, QB307., magyar@mvt.bme.hu Telefon: 463-2434 Konzultációs időpont: kedd 16:00-17:00 Magyar Mária – Kvalitatív kutatás