Készítette: Májer Dávid

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztika alapvetések.
Advertisements

A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Készítették: Kerényi Éva Mogyorósi Mária Péterffy Réka
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Polónyi István Minőségmenedzsment 1..
Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Közműüzemeltető feladatai Önköltség csökkentése Bevételek biztosítása Jó benyomás (image) Megfelelő díj Műszaki feladatok Minőségpolitika PR.
Minőségköltségek.
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
A projektmenedzsment funkciói és területei
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Informatika a felsőoktatásban augusztus Debrecen A Magyarországon alkalmazott könyvtári szoftverek értékelése a többtényezős döntéshozatal.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment.
Minőségmenedzsment 2. előadás
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
Benchmarking.
MINŐSÉGMENEDZSMENT Értékteremtő folyamatok menedzsmentje - IX. előadás
HACCP az élelmiszer-higiéniában
Minőségbiztosítás és tanúsítás
Előnyök és alkalmazási területek
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Just in Time.
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A kontrolling és a minőségmenedzsment kapcsolata
A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Minőségdíjak.
Minőségköltségek. Minőségköltségek felmerülhetnek a tervezés, gyártás, értékesítés és felhasználás során a termék megfelelőségének elérése érdekében,
Karbantartási tevékenység felmérése és fejlesztése
Hogyan valósíthatja meg a vállalat fő céljait a TPM segítségével? A.A. Stádium Kft. Péczely Csaba.
Temelésmenedzsment Production Management VI. előadás Minőségbiztosítás.
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Munkahelyi egészség és biztonság
III. A termelés és értékesítés alakulásának elemzése
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Vállalkozásgazdaságtan 8. Előadás
Megállapításunk célja:  biztosítani a termelés megszervezését és hozzáigazítását a kereslethez, különösen a minőség és a mennyiség tekintetében;  Ösztönözni.
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Rugalmas keretrendszer a minőségbiztosítási adatok kezeléséhez XII. abas Vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
Forgóeszköz Azok az eszközök, amelyek várhatóan egy évnél rövidebb ideig szolgálják a vállalkozási tevékenységet Főbb csoportjai: a) készletek b) követelések.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
BMF BGK AGI GGYT1 Minőségbiztosítás NB-II. Előadás 6. (2008) Crosby: A minőség nem „melléknév”, hanem főnév. A minőség nem „jóságot” jelent, hanem azt,
Minőségbiztosítási ismeretek
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Megbízhatóság és biztonság tervezése
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Minőségirányítás 2. Dr. Dénes Levente
A vevőnek mindig igaza van!
MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Beszerzések hatékonyság növelése
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Energetikai gazdaságtan
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

Készítette: Májer Dávid Total Quality Control

„Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, ha levesszük szemünket a célról.” Henry Ford

Mi a minőség? Minőség (quality) A termék vagy a szolgáltatás olyan tulajdonságainak és jellemzőinek az összessége, amelyek hatással vannak a terméknek vagy a szolgáltatásnak arra a képességére, hogy kifejezett vagy elvárható igényeket kielégítsen. (ISO) Az elvárható igények tartalmazhatják :a használhatóság, biztonság, rendelkezésre állás, megbízhatóság, karbantarthatóság, gazdaságosság és a környezetvédelem szempontjait.

A minőségirányítás fejlődése

A minőségirányítás fejlődése

A minőségirányítás fejlődése

Mi a TQC? A TQC egy rendszer termelés alapú optimalizálására kialakított elképzelés,középpontban a termékkel és termeléssel. Főbb technikái a termelésirányítás és minőségszabályozás. Az 1950-es években a Japán ipar meghatározó szemléletévé vált, ötvözve a keleti és nyugati gondolkodást egyaránt. A koncepció alapja a KaiZen, azaz hogyan tudjuk még jobbá tenni, amink van (termék, folyamat, stb.) Hangsúlyt fektet a munkavállalói részvételre és az oktatásra A folyamatba beilleszti az ellenőrzési feladatokat és a beszállítók is szerepet vállalnak benne

Termelésirányítás összegezve Folyamat Leltár Vizsgálat Költségek Megfigyelés Kimenet mértéke, üresjárat és várakozás felmérése Készletek szintjeinek nyilvántartása Alapanyagok és alkatrészek vizsgálata Költségek nyilvántartása Elemzés A folyamat összehasonlítása a tervezettel A felhasználás vizsgálata különböző felhasználásoknál, különböző időpontokban Képességek felmérése Adatelemzés, IT költségek Beavatkozás Lebonyolítás Áru kiadása és beérkeztetése Folyamatok teljes ellenőrzése Termék beárazása Értékelés Termelési kapacitás felmérése és karbantartás ütemezés Utánpótlás és nyilvántartási rendszer kidolgozása Előírások nyomon követése, folyamatok és eljárások javítása Termelés gazdasági kiértékelése és javítása

Minőségszabályozás Elsődleges cél Ellenőrzés és szabályozás A minőség elérésének útja Minőségi problémák megállapítása A tevékenység hangsúlya Homogén termék kevesebb ellenőrzés mellett Módszerek Statisztikai eszközök Minőségügyi szakemberek és a szervezet célja Hibaelhárítás és statisztikai módszerek Felelősség a minőségért Termelő és egyéb részlegek Minőség megközelítése, orientáció Minőség „szabályozása”

Köszönöm a figyelmet!