Hogyan hozzunk létre, hogyan működtessünk fenntartható szociális vállalkozást ?
AZ ÖTLET Mit termeljek, mit gyártsak?
Hol keressük az ötletet? Helyi igények számbavétele, Új piaci lehetőségek Nem utolsó sorban mihez értünk, mihez tudunk erőforrást rendelni?
Hogyan keressünk ötletet? Megérzés, isteni szikra Ötletelés, Elköteleződés egy téma, hobby stb. mellett Figyelünk a környezet igényeire Kutakodjunk Kérdezzük az embereket, kutassuk meg piacot ( mikor? mit? mekkora mennyiségben? )
A tervezés
Megvalósíthatósági tanulmány megalapozottság és életképességének vizsgálata relevancia, megvalósíthatóság és fenntarthatóság értékelése.
Mikor és mitől leszünk sikeresek? Megvalósíthatóság, fenntarthatóság Megvalósításának elemzése,hatások elemzése Alternatív megoldások A szükséglet vizsgálata Jelenlegi helyzet vizsgálata Az ötlet
Üzleti terv jövőbeni működésének előrejelzése Pénzügyi (gazdasági) terv a várható üzletmenet összefoglalása kockázat kezelésének egyik eszköze A vállalkozás leírása keretet ad a vállalkozás rövid és hosszabb távú stratégiájának kialakításához. Marketing terv Termelési terv
A MEGVALÓSÍTÁS Nem ülhetünk ölbe tett kézzel! A terméket vagy szolgáltatást be kell vezetni a piacra! „ A terméket vagy szolgáltatást ott, akkor és akkora mennyiségben kell biztosítani, amit a vevő elvár tőlünk!” Nem lehet indok!
Nem mondhatjuk, hogy nincs egy …..
Termékünknek , szolgáltatásunknak is van Életkora!
Jó bornak is kell a cégér!
Ne feledjük!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!