Calderoni-referens képzés 2008. március 20. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon: (06-1) 235 7200; Fax: (06-1) 235.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Advertisements

A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
kiemelt projekt bemutatkozása
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
DISSZEMINÁCIÓ A projektek eredményeinek terjesztése május 2. Tordai Péter, Tempus Közalapítvány.
OFA Hálózat évi tevékenységei
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
A META és a Calderoni- program filozófiája, jelentősége az NFT 1. disszeminációjában HEFOP K /1.0 A META és a Calderoni- program filozófiája,
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
A HEFOP e-taneszközeinek és anyagainak disszeminációs feladatai Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
1 Calderoni forráskezelő rendszer és adatbázis jellemzői, szerepe és lehetőségei a HEFOP és projekteredmények disszeminációjában Zellei László.
Kié a projekt? Calderoni kerekasztal-beszélgetés március 12. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon: (06-1) 235.
A Calderoni Program megvalósítása az OKMT nézőpontjából Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és Etalontár Február 1.
Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és Etalontár január 19. EDUCATIO 2008.
1 Calderoni Project DIGITÁLIS TUDÁSTÁRAK ÉPÜLÉSE A Calderoni Project Zárókonferenciája Budapest, március 27. A CALDERONI PROGRAM EREDMÉNYEK.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, január 18.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN A CALDERONI INFORMATIKAI RENDSZER BEMUTATÁSA március.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Lorem ipsum.
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Calderoni-referens képzés március 20. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon: (06-1) ; Fax: (06-1) Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ 1089 Budapest, Könyves Kálmán krt. 40. Levelezési cím: 1363 Budapest, Pf. 49 Telefon/Fax: (06-1) ; Calderoni elektronikus tanulási forráskezelő rendszer és kompetenciafejlesztő programadatbázis

Előzmények: 2003: OPKM-ben indított META-projekt. Célja: A Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és a Magyar Taneszköz Etalontár létrehozása. Ötletgazda és a projekt vezetője: Dr. Nádasi András

Előzmények (folyt.): META: Taneszköz-információs rendszer Jellemzői: Megfelel a hatályos közoktatási törvénynek. Megfelel az információs társadalom elvárásainak. a Magyar Pedagógusok Háza tankönyv- információs szolgáltatásaihoz illeszkedik.

Miért Calderoni?: Stefano Calderoni (1794–1881 ) A hazai tanszer-kereskedelem, a magyar látszerészet és a műkedvelő fotográfia egykori zászlóshajójának tekinthető Calderoni és társa alapítója. Franz Hopp (1833–1919) Tanszerkereskedő, Ázsia szerelmese, műgyűjtő, múzeumalapító.

Calderoni Program alapja: Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) 1. Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) » » Kifejlesztett termékek: minőségbiztosítási rendszerek, digitális tananyagok, e-learning programok

Calderoni Program célja: 50 felsőoktatási intézményben kifejlesztett termékek; 5 pedagógusképző intézmény számára a kompetencia alapú képzés módszereinek, programcsomagjainak hozzáférhetővé tétele, a digitális tananyagok, taneszközök adatbázisának kiépítése, a kurzusok elérésének biztosítása.

Calderoni Program feladatai: Korszerű elektronikus keretrendszer megtervezése, specifikálása. A minőségbiztosítás elemeinek fejlesztése. Oktatástechnológiai és szakmetodikai ismeretek és készségek beépítése a tanárképzési programokba.

Calderoni Program feladatai (folyt.): Elérhetőség biztosítása, a készségek integrálása a tanárképzési tematikákba. Az elektronikus tanulási és más forráskezelési kultúra terjedésének erősítése, támogatása. Az előző pontokhoz kapcsolódó Internet alapú platformon kiépítése.

Calderoni Program elvárt eredménye: Széles célcsoport számára hozzáférhetővé tenni a létrejött produktumokat, kiegészítve és kiteljesítve ezáltal azok disszeminációját is, VAGYIS elektronikus tanulási forráskezelő keretrendszer, kompetenciafejlesztő programadatbázis és taneszköz etalontár létrehozása.

HEFOP és projektek

HEFOP : 1. komponens: Felsőoktatási intézmények képzési kínálatának fejlesztése, bővítése. 2. komponens: Felsőfokú végzettséggel rendelkezők át- és továbbképzése. 3. komponens: Felsőoktatási intézmények minőségközpontú működésének támogatása.

HEFOP : Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógus- képzésben.

Eredmények a HEFOP ben és ben Curriculum BA programokhoz Tematikák rövid kompetencia kurzusokhoz E-learning képzési anyagok Képzési anyagok (pl. tankönyv, CD) Képzési modulok Tanulmányok (pl. a munkaerő-piaci helyzetről, folyamat átvilágítások) TIR, VIR Weboldal

Ami eltérő: Fogalmak értelmezése Irányok megjelölése A célok elérésének módja A született eredmények Költségek

Ami közös: Szakemberek Felhalmozott tudás, tapasztalat Jó minőségben készített anyagok Megfelelő intézményi háttér Pénzügyi támogatás volt a megvalósításhoz

Területek (példák): Egészségügy Gazdasági területek Pedagógia Színház- és filmművészet Mezőgazdaság Élelmiszeripar IT

Az eredmények terjesztése

A terjesztés célja: Elősegíteni a projekt megvalósulására fordított források maximális hasznosulását. Elősegíteni a projekt hatásainak intézményesülését.

A terjesztés jellemzői: Projektfüggő, egyedi stratégia és cselekvési terv alapján történik. Kellően célzott. A projekt szerves része.

A tervezés szakaszai: Milyen szinten? - Intézményi -Vezetők -Szakemberek - Partnerintézményi - Gazdasági szektor - Régió - Nemzeti - Nemzetközi

Kiknek?: Elsődleges, másodlagos célcsoportok A célcsoportok sajátosságai Preferált kommunikációs csatornák Nyelv, kulturális háttér A célcsoport kiterjedése, hatása

Mit?: Kézzelfogható eredményeket Pedagógiai, módszertani eredményeket Áttételes hatásokat Projektmenedzsment tapasztalatokat

Hogyan?: Interperszonális kapcsolatok révén Kiadványok segítségével Rendezvényeken Tömegkommunikációs eszközökön keresztül Hálózatokon keresztül IT technológia segítségével

Mikor?: Folyamatosan, a projekt indításától kezdve minden szakaszban A projekt befejezésekor A projekt befejezése után

Ki?: Főpályázó Valamennyi partnerintézmény Kulcsfontosságú személyek Partnerintézményekhez kapcsolódó szociális partnerek, társadalmi szervezetek

A terjesztés eszközei: Személyes kapcsolatok Találkozók Előadások Nyílt nap Szórólapok Levelezés Plakátok Rövid ismertetők Regionális hirdetések Tanulmánykötet

A terjesztés eszközei (folyt.): Tanulmányok Újságcikkek Hírlevél Konferencia Szeminárium Szakkiállítás Televízió Rádió Hálózatok

A terjesztés eszközei (folyt.): CD ROM Videokonferencia E-konferencia Intézményi, projekt-honlap

Hálózatok kialakítása

Networking: A hálózatépítés a leghatásosabb módja annak, hogy felgyorsítsuk és fenntartsuk az egyén vagy egy szervezet sikerét, a tartós és kölcsönös előnyökön nyugvó kapcsolatok kiépítésén keresztül.

Networking funkciói : Kapcsolatépítés Bizalom erősítése Együttműködés kialakítása Információgyűjtés Ismertség erősítése Környezet megismerése

Előnyök: Széleskörű szakmai, szakértői kapcsolatok kialakulása Tudástranszfer lehetősége Erőforrások bővítése Minőségi munka erősítése Időhatékonyság Költséghatékonyság

A projekt fenntartása

16/2006. (XII. 28.) MeHVM-PM együttes rendelet: A időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának általános szabályairól

16/2006. (XII. 28.) MeHVM-PM együttes rendelet (folyt.): A projekt fenntartása, dokumentumainak nyilvántartása és megőrzése 24. § (1) A kedvezményezett a beruházás megvalósításának zárásától számított 5 évig, kis- és középvállalkozások esetében 3 évig a támogatás visszafizetésének terhe mellett biztosítja, hogy a) a támogatással vásárolt, épített vagy felújított ingatlan rendeltetésében és az ingatlannal kapcsolatos tulajdonjogviszonyban változás nem történik, használatából bármely szervezetnek jogtalan előnye nem származik, b) a támogatott termelı tevékenység nem szűnik meg, jellege nem változik meg. (2) Amennyiben a kedvezményezett (1) bekezdésben foglalt kötelezettsége nem teljesül, haladéktalanul értesíti a közreműködő szervezetet. (3) A kedvezményezett, valamint a támogatások lebonyolításában részt vevő szervezetek a projekttel kapcsolatos minden dokumentumot elkülönítetten nyilvántartanak, és legalább december 31-ig megőriznek. (4) A közreműködő szervezet a beruházás megvalósításának zárásától számított 5 évig előírhatja a kedvezményezett számára éves fenntartási jelentések benyújtását. (5) A közreműködő szervezet a helyszínen vizsgálja a beruházás fenntartását, illetve a dokumentumok nyilvántartását és megőrzését, kockázatelemzés alapján, mintavétellel kiválasztva a vizsgálandó projekteket.

A projekt fenntartása : A projekt kimeneteinek, céloknak és a projekt végén született termékek fenntartását jelenti. A projekt folyamatok intézményesítését jelenti. NEM jelenti: A projekt személyzet pozícióinak feltétlen fenntartását. Az összes tevékenység fenntartását. További támogatástól való függést.

Fenntartás kérdései és válaszok: Tudjuk, illetve mások tudják, hogy mit csinálunk? (Marketing terv.) Milyen kimeneteket akarunk fenntartani? (Információk gyűjtést segítő módszerek.) Milyen pénzügyi feltételekre van szükség? (Stratégia további források bevonása érdekében.) Milyen a fenntartás menedzsment szükséglete? (Kulcsszereplők listája és felelőssége.) Kikre hatnak a projekt kimenetei? (Szellemi elkötelezettség.) VÁLASZOKAT ÍRÁSBA KELL FOGLALNI!

Fenntartási terv: Készítsük ma! Gondolkodjunk széleskörűen! Vonjuk be a partnerek! Határozzuk meg a rövid és hosszú távú célokat! Állapítsuk meg a prioritásokat! (A fenntartás szempontjából fontos kimenetek meghatározása.)

A projekt felhasználásának kérdései

Szerzői jog: Szjt 9.§ (1) bek. A szerzőt a mű keletkezésétől kezdődően megilleti a személyhez fűződő és vagyoni jogok összessége. Jellemzői: Általános Kizárólagos jelleggel érvényesül

Támogatási Szerződés I. cikkely: 5) Jelen szerződés a projekt megvalósításának 4) pont szerinti befejező időpontját követő 5 (öt) év elteltével szűnik meg. Ezen időpontig áll fenn a Kedvezményezett kötelezettsége a projekt eredményeinek fenntartására, amely magában foglalja, hogy a projekt csak a pályázatban meghatározott cél eléréséhez működtethető, azon változtatni a Kedvezményezett a Támogató hozzájárulása nélkül nem jogosult.

Támogatási Szerződés VI. cikkely: 6) Amennyiben jelen szerződés alapján folyósított támogatás terhére, vagy a projekt keretében létrejött szellemi alkotás felhasználására a Kedvezményezettek valamelyike jogot szerez, úgy köteles ezen használati jogot felhívásra a Támogató részére ingyenesen biztosítani. Támogató e jogot üzletszerűen nem jogosult gyakorolni, így a felhasználás a jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját a Támogató részéről közvetve sem szolgálhatja.

Támogatási Szerződés VI. cikkely (folyt.): 7) Amennyiben jelen szerződés alapján folyósított támogatás terhére, vagy a projekt keretében létrejött szellemi alkotás felhasználására a Kedvezményezettek valamelyike jogot szerez, úgy tulajdonjogának érintetlenül hagyása mellett köteles annak oktatási / képzési / foglalkoztatási célra történő felhasználását bármely további felhasználó részére ingyenesen biztosítani. A felhasználó ezt a jogát üzletszerűen nem gyakorolhatja, így a felhasználás a jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálhatja.