7.évfolyam. Feladataink  E.ON látogatás  Interjúk  Iskola és környezete.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
Advertisements

Energiahatékonyak vagyunk? Szabó Valéria projektmenedzser.
Hatékonyságnövelő intézkedések megengedhető többletköltsége
Sajó-Bódva Völgyi Hulladékgazdálkodási ISPA program PR kampányának ismertetése István Zsolt osztályvezető Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai.
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
Energetikai gazdaságtan
BURGÅRDEN OKTATÁSI KÖZPONT Tanétterem -és pékség.
Engedélyköteles tevékenységek szétválasutása az E
Megújuló energia tanúsítványok az EON ügyfelei számára
Hogyan jut el az áram a lakossághoz?
© Michel Roggo / WWF-Canon 1 Vállalati autóflották környezettudatos használata Benkő Dániel WWF Magyarország október 17. Zöld flotta program.
Lepenye Ambrus Mátyás Király Általános Iskola Pomáz
Nanotechnológia Nehéz a felületeket tisztán tartani? Itt van megoldás!
Geotermikus energia A geotermikus energia a Föld belső hőjéből származó energia. A Föld belsejében lefelé haladva kilométerenként átlag 30 °C-kal emelkedik.
A Föld megújuló energiaforrásai
A jövő és az energia Mi lesz velem negyven év múlva ? Mivel fogok közlekedni ? Fázni fogok otthon vagy melegem lesz ?
Geotermikus Energia.
Fülemüle informatika verseny
ÖKOLÁBNYOM Név:Fazekas Réka Bettina
A környezet-szennyezés
Ökoiskola Készítette:Horváth Eliza Anna Felkészítő tanár:Marton Anikó
Mi is az a hulladék? Egyes megfogalmazás szerint hulladéknak vagy szemétnek azokat a tárgyakat nevezzük, amelyek az ember mindennapi élete során keletkeznek.
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
Licencdíj és termékdíj, miért alternatíva?
Kristína Cafiková, Kitti Vidermanová Nyitrai Konstatnin Filozófus Egyetem Az életből vett feladatok megoldása írott nonverbális kommunikáció segítségével.
Környezetünk levegő minősége
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Atomerőmű Tervezet Herkulesfalva október 1. Gamma Atomerőmű-építő Zrt.
Civil Kezdeményezések Programja
Kondenzációs füstgáz- hőhasznosítás a távhőrendszerek hőbázisaiban Kitekintés: ipari rendszerek és kombinált ciklusú erőművek.
Ember és környezete Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Környezetvédelem.
Civin Vilmos MVM Zrt. „Klímacsúcs” Budapest, február 27. Klímaváltozás és egy állami tulajdonú villamos társaság.
Egy világváros gondjai
 Környezetünkre legalább annyi figyelmet kell fordítanunk, mint bármi másra az életben. A mai emberek nagyon keveset törődnek környezetükkel és egészségükkel.
Szelektív hulladékgyűjtést népszerűsítő program „Legyél te is válogatós!” 6. Előzd meg a hulladékképződést!
Környezettudatos marketing Tóth Gergely. Hogyan üzenhetünk?  Üzenet  Csatorna  Reklám  Plakátok  Költségvetés  Profizmus  Hitelesség?  Tettek.
A Szeretve Tanulni Egyesület szerepe a környezetvédelem áttételében a lakókörnyezetben élő gyermekek felé Készítette: Szabó István.
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
AZ PALACKOZOTT ÍVÓVÍZ…. SZÜKSÉGES?...
Környezet- és egészségvédelem a mindennapjainkban
Csökkentsük együtt a hulladékot!
Zöld hét 8. évfolyam A TAKARÉKOSSÁG. Mit értünk takarékosság alatt?
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
Környezettan Előadás Ajánlott irodalom:
A Naperőművek.
Mit tehetsz a leküzdéséért? EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Éghajlatváltozás.
Fenntarthatóság, környezettudatosság
Város energetikai ellátásának elemzése
Fejlesztési javaslat SOLVERS Budapest,
Önkormányzati lehetőségek a gyermekek környezeti nevelésének segítésére Önkormányzati lehetőségek a gyermekek környezeti nevelésének segítésére Előadó:
Fejlesztés, hasznosítás, profit Megújuló energiához kapcsolódó kutatások a Pannon Egyetemen Dr. Domokos Endre Egyetemi adjunktus - kutatásvezető Pannon.
Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.. Magyarország egyik legnagyobb hulladékgazdálkodással és köztisztasággal foglalkozó vállalata, amely mintegy két millió.
Projekt hét a Békésyben decemberében „A globalizáció veszélyei, környezettudatos élet”
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Szélerőmű Készítette: Nadin, Barbi, Cinti, Attila.
/Malamud/ Mi hisszük, hogy „egyetlen ember is jobbá teheti a világot”! 3.A Zöld osztály.
Érdi SzC Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskolája és Kollégiuma Érdi SzC Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskolája és Kollégiuma.
SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29.
A GDP-n túl:a gazdasági teljesítmény és a társadalmi jól-lét mérése …
Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Rendszer közvélemény-kutatás az általános és középiskolások körében.
„Vegyünk egy nagy levegőt”
A hülyeség kora Ne légy hülye!
Tisza mente – Óbecse Közüzemi Szolgáltató Kft.
AZ EURÓPAI UNIÓ TÁMOGATÁSÁVAL, KORSZERŰ, AKADÁLYMENTES ÉPÜLET
Oxford július 4 – július 15. Creative teaching and methodology
Országos Kompetencia Mérés 2011
Motivációs szeminárium
Kompetencia alapú szakoktatás
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Előadás másolata:

7.évfolyam

Feladataink  E.ON látogatás  Interjúk  Iskola és környezete

E.ON hőerőműben

Cégtörténet  17 milliárd forintos beruházás  E.ON Hungária Zrt. által létrehozott Debreceni Kombinált Ciklusú Erőmű Kft.  közvetlenül a regionális áramszolgáltatónak, az E.ON Tiszántúli Áramhálózati Zrt.- nek és szabadpiacra értékesíti  Az alkalmazott csúcstechnológia 80%-os hatásfok feletti értéket tesz lehetővé, szemben a hagyományos erőművek 35% körüli teljesítményével.

Ajánlások a virágárusoktól Fokföldi ibolya:(latin neve: Saintpaulia) Igényei: napos ablakok rendszeres nyári locsolás szobahőmérséklet átültetése: kétévente egyszer

Bambusz (latin neve: Phyllostachys nigra) Igényei: napos helyek locsolása: állott vízzel tápoldat

Zámia (latin neve: Zamiocuclas) Igényei: árnyékos hely ne öntözzük túl átültetés

Növények az iskola udvarán Platán Szelídgesztenye Tuja Fenyő

Interjúk Tanárokkal Diákokkal Járókelőkkel

Tanárokkal Ica nénivel: Szelektíven gyűjti a papírt és a műanyagot Nem égeti a villanyt feleslegesen Energiatakarékos izzókat használ. Úgy gondolja,hogy tiszta iskola a Svetits Ezért úgy gondoljuk, hogy Ica néni nagyon környezetbarát ember.

Interjú a diákokkal 20 diákot kérdeztünk meg. Azt tapasztaltuk, hogy ebből 11 ember szelektál, a legtöbben papírt és műanyagot. Sokan közülük autóval vagy tömegközlekedéssel járnak iskolába, a sétálást nagyon kevesen választják.

Interjú a járókelőkkel 60 %-a szelektíven gyűjti a hulladékot 30%-a „környezet kímélően” közlekedik (biciklivel,gyalog) 20 %-a vett részt környezetvédelmi programban 30 %-a mondta azt, hogy Debrecen „tiszta” város támogatják a megújuló energiaforrásokat, csak szerintük még túl drága 90 %-a tartja fontosnak a gyerekek környezettudatos nevelését 80 %-a látja tisztának a Svetiset és környezetét szerint a debreceni emberek rosszul állnak környezetvédelemhez a következőket tennék a környezetszennyezés ellen: elektromos autókat vezetnének be minden háznál szelektíven gyűjtetnék a hulladékot a gyárakban megújuló energiaforrásokat alkalmaztatnának

Tantermek rendezettsége

Pormennyiség mérés Pormennyiség mérés lényege, hogy megállapítsuk, menyi por van a környezetünkben Mérés folyamata: Több féle méretű celluxot ragasztottunk különböző felületekre. Majd mikroszkóp alá helyeztük és három helyen megszámoltuk, majd átlagot számoltunk belőle.

Tanulságok…

Köszönjük a figyelmet! 