TÁMOP-4.1.2.A/2-10/1-2010-0012 1.Ismertesse a gyomfelvételezési módszerek hazai fejlődését! 2.Milyen módszerekkel végezhető el a gyomfelvételezés? 3.Ismertesse.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dél-dakotai Mezőgazdasági Minisztérium
Advertisements

Dr. Tomor Tamás Projektvezető augusztus
Fókuszban: a díjtábla a lehetséges kérdések és válaszok tükrében Sallai Linda.
GÉP - MUNKA – ENERGIA - TELJESÍTMÉNY
GÉP - MUNKA – ENERGIA - TELJESÍTMÉNY
A modern szabadidő gender-szempontú vizsgálata hallgatói mintában
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
Mesterséges égitestek, űrkutatás, távérzékelés
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
Szántóföldi növénytermesztés környezettudatosan
Projekt tervezése-, elemzése Ellenőrző kérdések
Hegyesszögek szögfüggvényei
Gazdaságmatimatika Gyakorló feladatok.
A vállalkozás aktuális kérdései II. félév
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
Ideális kontinuumok kinematikája
Az entalpia és a gőzök állapotváltozásai
Készítette: Magyar Orsolya
TÁMOP A-11/1/KONV AGRÁRKLÍMA című projekt NYITÓ RENDEZVÉNYE D. alpr.: Erdészeti és szántóföldi biomassza-termesztés hozamai, kockázata.
Kérdések a ZH-hoz.
Családi napközi.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Zajok és véletlen jelenségek interdiszciplináris területeken való alkalmazásának kutatása és oktatása. TÁMOP A/2-11/ Műszerelektronika.
Kérdések a második zh-hoz
Az esszenciális mikroelemek jelentősége
Az objektív vizsgálatok jelentősége a fajtaválasztásban Dr. Ruthner Szabolcs VSZT ügyvezető igazgató Budapest, január 26.
A Pályázatfigyelés szakmódszertana
Vizsga feladatok (Minta)
A C3P (cognitive three process ) csoportelemzési modell (Whitworth, Gallupe, McQueen 2000), id.: Terenyi Zoltán, Mátrix Egyedi szintű folyamat.
Gyártási folyamatok tervezése
A HAZAI FÖLDGÁZKUTATÁS HELYZETE Dunagáz Szakmai Napok Dr. Magyari Dániel DOBOGÓKŐ 2008 ÁPRILIS.
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Ékkötés.
KRIVANEK RENÁTA GRIFFSOFT.
Gyomfelvételezés Mintaterület kijelölése: a társulásra jellemző összes fajt tartalmazza, reprezentálja a társulást (2 m x 2 m) Feltüntetendő adatok: Felvételező.
Dolgozatkérdések az állam általános jellemzőihez.
Terepgyakorlat megnevezése (benne a terület nevével) Tanár neve Iskola neve.
„Az okos tanács nem gomba,
Jellemezze az alábbi példát alapul véve a korakeresztény templomalaprajzot és tömegformálást, mutasson rá az általánosságokra és az egyedire.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
TÁMOP A/2-10/ Mi jellemzi a topográfiai térképeket? 2.Mit ért a lokáció és attribútum fogalmán? 3.Mi jellemzi a számítógépes térképezést?
Csillagászati és térképészeti ismeretek
Ültetvények betegségei Növénykórtani ismeretek modul.
Zöldségnövények betegségei Növénykórtani ismeretek modul.
A konvex sokszögek kerülete és területe
MARHAJÁTÉK Számítógépes modellezés Farkas János
A szántóföldi növények piacszabályozása
Menni vagy maradni – mit tanácsol a modern közgazdaságtan? Varga Attila PTE KTK KRTI Teret adó miliő? Pécs, november 25.
Virológia – ellenőrző kérdések Növénykórtani ismeretek modul.
Ültetvények betegségei Növénykórtani ismeretek modul.
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
Szántóföldi növények betegségei Növénykórtani ismeretek modul.
Technológiai folyamatok tervezése I. 5. előadás
A bedolgozói munkaviszony (jogviszony) fogalma, létesítés szabályai, a munkavégzés helye, a munkáltató utasítás joga, bérezés.
A felszínborítás változásának vizsgálata a kárpáti régióban távérzékelési technikák segítségével Dezső Zs.- Bartholy J.- Pongrácz R.- Barcza Z
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Hő- és Áramlástan I. Dr. Író Béla SZE-MTK Mechatronika és Gépszerkezettan Tanszék Ideális kontinuumok kinematikája.
Földműveléstan és területfejlesztés KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI BSc.
Gazdaságstatisztika Gazdaságstatisztika Korreláció- és regressziószámítás II.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
Professzor Ujvárosi Miklós életútja és munkásságának hatása
Vállalati terv bemutató
Gyakorlati kérdések Készítsen kalkulációt az őszi búza várható melléktermésére egy adott termőhelyen Készítsen kalkulációt a rozs várható melléktermésére.
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
Üzleti terv bemutatása
Integrált áramkörök programozása
Cégnév Üzleti terv.
KRÉTA ESL modul.
Előadás másolata:

TÁMOP A/2-10/ Ismertesse a gyomfelvételezési módszerek hazai fejlődését! 2.Milyen módszerekkel végezhető el a gyomfelvételezés? 3.Ismertesse az egzakt gyomfelvételezési módszereket! Ellenőrző mintafeladatok 1. (25. dia után ) 2

TÁMOP A/2-10/ Sorolja fel a becsléses gyomfelvételezési módszereket! 2.Hasonlítsa össze a Braun-Blankuet és a Hult- Sernander felvételezési módszert! 3.Jellemezze a Balázs-Ujvárosi féle gyomfelvételezési módszert! 4.Milyen adatokat rögzítünk a gyomfelvételezési adatlapon? Ellenőrző mintafeladatok 2. (57. dia után) 3

TÁMOP A/2-10/ Mikor és milyen céllal végzünk gyomfelvételezést? 2.Mi az abundancia? 3.Mit jelent a dominancia? 4.Mit értünk a gyomfajok szocabilitása és vitalitása alatt? 5.A kenetameia érték meghatározása Ellenőrző mintafeladatok 3. (73. dia után) 4

TÁMOP A/2-10/ Jellemezze az őszi búza jellemző gyomfajait! 2.Térjen ki a fiatal állományban és a tarlón tapasztalható különbségekre! 3.Hogyan változott a jelentőségük az Országos szántóföldi gyomfelvételezések adatai alapján? Ellenőrző mintafeladatok 4. (91. dia után) 5

TÁMOP A/2-10/ Jellemezze a kukorica legfontosabb gyomfajait! 2.Térjen ki a fiatal és idősebb állományban tapasztalható különbségekre! 3.Hogyan változott a jelentőségük az Országos szántóföldi gyomfelvételezések adatai alapján? Ellenőrző mintafeladatok 5. (91. dia után) 6

TÁMOP A/2-10/ Mi a távérzékelés jelentősége a gyomfelvételezés során? 2.Ismertesse és jellemezze a távérzékelési módokat! 3.Mik a légifelvételek jellemzői? 4.Ismertesse a műhold felvételek használatát a gyomfelvételzés során! Ellenőrző mintafeladatok 6. (127. dia után) 7

TÁMOP A/2-10/ Ismertesse a Weed Seeker technológia elvét! 2.Hol használható a módszer a gyakorlatban? 3.Mely paraméterek elemzésére alkalmas? Ellenőrző mintafeladatok 7. (133. dia után) 8

TÁMOP A/2-10/ Mi a gyomtérkép? 2.Hogyan készíthetjük el egy adott táblára? 3.Hogyan tudjuk az évelő gyomfoltokat meghatározni? Ellenőrző mintafeladatok 8. (149. dia után) 9

TÁMOP A/2-10/ Mi a magbank? 2.Milyen módszerekkel vizsgálhatjuk a magbankot? 3.Jellemezze az egyes módszereket! Ellenőrző mintafeladatok 9. (210. dia után) 10

TÁMOP A/2-10/ Határozza meg a talajminta gyommagtartalmát a Bencze-féle módszerrel! 2.Számítsa ki a minta fertőzöttségét! 3.Határozza meg a magok életképességét a TTC módszerrel! Ellenőrző mintafeladatok 10. (210. dia után) 11