Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Science Center of DEBRECEN
Advertisements

Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Ifjúságpolitika - A fiatalok, mint erőforrás -
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
A pedagógusminősítési rendszer
Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása (műhelybeszélgetés: felnőttképzési szekció) Hajdúszoboszló február 7. Soós Roland igazgató ÉRÁK.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
A fejlesztés hatása a szervezetre
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Makroökonómia Keynesiánus modell összefoglalása.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Vállalkozásmenedzsment I.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
SMART KÖZLEKEDÉS A FENNTARTHATÓ VÁROSFEJLESZTÉSBEN Buzási Attila Szalmáné Dr. Csete Mária Dr. Németh Bálint
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: ) Dr. Tóth Krisztina egyetemi docens GAZDASÁG- ÉS.
Munkaerő- piaci helyzetet gátló tényezők kezelése.
Nemzetközi és országos koordináció az életpálya- tanácsadás területén szeptember 15. WS5 Borbély-Pecze Tibor Bors, PhD programvezető
BIM törekvések Magyarországon - MABIM bemutatkozó előadás
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Készítette: Farkasné Veres Edina
Munkaerő- piaci helyzetet gátló tényezők kezelése
Előadás másolata:

Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális képzés lehetőségei a Miskolci Egyetemen 4.UNI-DUO modell

Duális képzések alapvető elemeinek áttekintése 1.A tágan értelmezett célok: Társadalmi, gazdasági és egyéni célok egyesítése a képzés során 2.Fő cél: Szakképzett munkaerő oktatása és fejlesztése, rugalmas munkavégzést nyújtó képesítéssel, akik mobilisak és képesek hatékonyan dolgozni a kiválasztott szakterületükön

Duális képzések alapvető elemeinek áttekintése 3.A duális alapelv felhasználása a hatékonyabb tudás elsajátításáért 4.Partnerség építése az üzleti élet szereplői és az állami szereplők között 5.A képzés feladatainak közös elvégzése 6.Kiegészítő programok elindítása az üzleti szereplők igényeinek alapján

Duális képzések alapvető elemeinek áttekintése 7.Minőségi elvárások rögzítése 8.A rugalmasság és sztenderdizáció egységének kialakítása 9.Érintettek bekapcsolása a döntéshozatali folyamatokba 10.Képzések értékének növelése

Duális képzések transzferálható tapasztalatai Nincsen egységesen alkalmazható duális képzési modell, mely tökéletesen exportálható lenne Minden egyes szereplőnek meg kell vizsgálnia a környezeti elvárások és célok függvényében a saját duális modelljének fő vonulatait

Német modellAngol modellFrancia modell Társadalmi együttműködés fontossága – A képzés közös feladat A képzés a munkáltató elsődleges feladata Centralizált, kormányzati irányítás érvényesül Kamarák minősítő szerepe az oktatók kiválasztásánál Létezik kormányzati előírás a duális képzések működtetésére, de az angol ipari légkör az egyéni képzést preferálja Kicsi szerepe a kamaráknak vagy az önszabályozó testületeknek Egységes szaktudás definiálása, mely később „exportálható” más országok számára is A finanszírozás szinte teljesen magántőkéből valósul meg – A képzés a képző szervezet értékét növeli Szakterületi bontás fontossága: Egyensúlyt kell találni a végrehajtó és a vezetői réteg között

A dualitás kettős értelmezése a projekt során Input oldal megjelenése – Középiskolák, – Szakképző intézmények, – Megyei/városi/országos szervezetek. Output oldal megjelenése – Foglalkoztatók, – Kamarai szervezetek, – Megyei/Városi/Országos szervezetek.

Adatbázis kialakítása, folyamatos feltöltése „Munkafelület” létrehozása a gyakorlatok dokumentálására Allokáció a keresleti-kínálati elemek egymáshoz rendelésével M O D U L Kereslet-Kínálat Modul Az allokáció koncepciója: HALLGATÓK »Kötelező szakmai gyakorlat »Szakmai gyakornoki program »Munkatapasztalat HALLGATÓK »Kötelező szakmai gyakorlat »Szakmai gyakornoki program »Munkatapasztalat SZERVEZETEK »Vállalatok »Iskolák »Intézmények SZERVEZETEK »Vállalatok »Iskolák »Intézmények Kétlépcsős allokáció I. Hallgató Szervezet II. Szervezet Hallgató Adatbázisban: Hallgatói oldal »Specifikált igények »Önéletrajzi adatok Szervezeti oldal »Specifikált ajánlatok »Egyetemi együttműködés adatai

Adatbázis kialakítása, folyamatos feltöltése „Munkafelület” létrehozása a gyakorlatok dokumentálására Allokáció a keresleti-kínálati elemek egymáshoz rendelésével M O D U L Kereslet-Kínálat Modul Hallgatói regisztráció Magfolyamat Ajánlatok áttekintése Ajánlat kiválasztás, jelentkezés Szervezet értékeli a jelentkezőt Kapcsolat- felvétel, alkalmazás Dokumentáció, Értékelés H ⟹Sz, Sz ⟹H Dokumentáció, Értékelés H ⟹Sz, Sz ⟹H Megfelel? Szervezeti regisztráció Ajánlatok megadása Van-e együttműködés ME-vel? Együttműködés kialakítása I I N N

KOMPLEX ÉRTÉKELÉS A „TERMÉK” IGÉNY KIELÉGÍTŐ KÉPESSÉGE minőség komplex szolgáltatások földrajzi elhelyezkedés felvételi követelmény elérhetőség ár … A „TERMÉK” IGÉNY KIELÉGÍTŐ KÉPESSÉGE minőség komplex szolgáltatások földrajzi elhelyezkedés felvételi követelmény elérhetőség ár … A hallgató komplex termékképe A „TERMÉK” SZÜKSÉGLET KIELÉGÍTŐ KÉPESSÉGE képzés ajánlatelőny … A „TERMÉK” SZÜKSÉGLET KIELÉGÍTŐ KÉPESSÉGE képzés ajánlatelőny …  diploma értéke,  tudományos kutatói potenciál,  oktatói kar  imázs,  szellemiség,  összetartó erő,  … (Kuráth G. alapján saját szerkesztés)

Hallgató életív

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!