2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kommunikáció az egyetemen – I. konferencia
Advertisements

A felsőoktatási szakképzési programok
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Informatikai alkalmazások a Széchenyi István Egyetemen – DPR Szakmai Klub I. – Közösségi weboldalak és alumni szervezetek.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
DPR kommunikáció alapelvei
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP /A
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
DPR kommunikáció lehetőségei
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen Andrási Monika.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Eddigi eredmények, további feladatok Egyházy Tiborné dr. projektvezető október 27.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
2008. december 10. Látássérült személyek elemi és foglalkozási rehabilitációja programzáró konferencia december 10.
Tagszervezeti munka erősítése
Harmadik országbeli hallgatók beilleszkedésének elősegítése
FELELŐS SZAKMAI SEGÍTŐ EREDMÉNY NFT (CSF) végrehajtásáért felelős szervezet kijelölése: kormány NFT végrehajtási rendjének kialakítása: NFT munkacsoport,
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
Országos Felsőoktatási Információs Központ Kerekes Gábor.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016.
Sikeres mérnökök és DPR Szabó Imre Diákközpont igazgató.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
Az SZMBK Intézményi Modell
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Előadás másolata:

2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató

2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások Röviden összefoglalva: a hallgatók igényeit kielégítő, a felsőoktatási intézmény által nyújtott szolgáltatások, folyamatok, amelyek nem közvetlenül a hallgatók oktatásához és képzéséhez kapcsolódnak. A hallgatók részére nyújtott szolgáltatások csoportosíthatók: érintettek köre szerint (tanulmányokat folytatók, végzettek, szélesebb hallgatói (és más) rétegnek szóló, stb.) céljuk szerint (képzést, oktatást segítő és kiegészítő, életvitelhez kapcsolódó szociális, szabadidős tevékenységhez kapcsolódó, stb.) működtetési szabályozás szerint (jogszabályilag kötelezően működtetett, belső döntés alapján jogszabályi keretek szerint működtetett, saját döntés alapján működtetett)

2004. január 27. Jogszabályi kötelezettségek évi CXXXIX. törvény a felsőoktatásról (Ftv.) és kapcsolódó kormányrendeletek (79/2006. Kormányrendelet, stb.) kötelező szolgáltatásokat írnak elő a felsőoktatási intézményeknek. Érdemes kiemelni: információadás (Ftv. 46. § (7) a)) hallgatói tanácsadás rendszere (Ftv. 27. § (7) a)) pályakövetési rendszer működtetése (Ftv. 34. § (2) és (6)) könyvtár, informatikai szolgáltatás (Korm. rend. 1. sz. mell.) sportlétesítmény használata (Korm. rend. 1. sz. mell.)

2004. január 27. Szolgáltatások rendszere a BME-n BME szervezeti egységei és a kapcsolódó hallgatóknak szóló szolgáltatások Központi Tanulmányi Hivatal tanulmányi adminisztráció Gazdasági és Műszaki Főigazgatóság szociális (kollégiumok) és sportlétesítmények üzemeltetése, informatikai rendszer működtetése BME-OMIKK könyvtári szolgáltatások Diákközpont hallgatói tanulmányi, életviteli és juttatás-térítési tanácsadás, karriertanácsadás, öregdiák szervezet működtetése

2004. január 27. Minőségbiztosítási feladatok A hallgatói szolgáltatások közt jelentős szerepet töltenek be a tanácsadási feladatok, amelyek része a hallgatók, mint elsőszámú fogyasztók elvárásainak és véleményének megismerése, elégedettségének mérése is. Ezeket az információkat használ(hat)ja fel a felsőoktatási intézmény a minőségbiztosítási rendszere működtetése során. Az információk megszerzésére használt leggyakoribb módszerek: tanácsadási rendszer működési paramétereinek vizsgálata (igénybevevők száma, összetétele, stb.) felmérések készítése (végzettek véleménye, jelenlegi hallgatók elégedettsége, stb.) véleményezési lehetőségek biztosítása (általában anonim, online csatornák alkalmazása, pl.: oktatás véleményezése)

2004. január 27. BME Diákközpont Felépítés: a)Támpont Iroda – hallgatói tanulmányi és életviteli tanácsadás b)Karrier Iroda – karriertanácsadás, munkaerő-piaci tanácsadás c)Kulturális Titkárság – egyetemi kulturális élet irányítása Fontos jellemzők: közvetlen szabályzatokban rögzített kapcsolat az Egyetemi Hallgatói Képviselettel (mint legfőbb hallgatói döntéshozó fórummal) és kari hallgatói képviseletekkel, eltérő tanácsadási tevékenységek közti szakmai és anyagi inhomogenitás racionalizáltabb működést tesz lehetővé, mint különálló szervezetek esetén, kislétszámú szervezet, ezért komolyabb szakmai és személyi kapcsolatokat ápol az Egyetem más szervezeteinek tagjaival

2004. január 27. A BME Diákközpont felmérései Négyféle felmérés 1.BME-re felvett hallgatók pályaválasztásáról és szociális helyzetéről (felvett hallgatók) 2.Oktatás hallgatói véleményezése (jelenlegi hallgatók) 3.A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem friss diplomásainak elhelyezkedési esélyei (végzett hallgatók) 4.A mérnököket foglalkoztató cégek főbb jellemzői, és a műszaki és gazdasági szakemberekkel kapcsolatos piaci elvárások (munkáltatók)

2004. január 27. A BME pályakövetési vizsgálata Felhasználási mód Belső szabályozó, visszacsatolás a minőségbiztosítási rendszer részeként –információk eljuttatása az egyetem vezetőihez, szenátus tagjaihoz az érintett vizsgálat által érintett szakmai döntések során, –egyetemi médiumokban (egyetemi és kari lapok) az eredmények megjelentetése, Felvételizők tájékoztatása –internetes elérhetőség biztosítása a felvételizők által látogatott honlapokon, –információk megjelentetése a felvételizőknek szóló kiadványainkban, –Diákközpont Támpont Iroda személyes tájékoztatása esetén is megemlít, Gazdaság, közvélemény tájékoztatása –kiadvány postázása az egyetem kiemelt partnerei részére, –média tájékoztatása (sajtótájékoztató, rövid összefoglaló, nyilatkozatok, interjúk),

2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe, haszna Közvetlen hatás (érintett csoportok) Hallgatói igény teljesítése –hallgatói elégedettség-növelés (visszacsatolás a minőségbiztosítási rendszer része), Intézményi kötelezettség és egyben belső cél, elvárás –jogszabályi megfelelés, –„szolgáltató egyetem”, Közvetett hatás (befolyásolás, informálás) Felvételizők tájékoztatása –intézmény választás befolyásolása (főként szociális és informatikai szolgáltatás), –intézményi rangsorok, Gazdaság, közvélemény, média tájékoztatása –hallgatói lét megismertetése, bemutatása, –kapcsolatteremtés, kapcsolatépítés lehetősége és fóruma egyben,

2004. január 27. Köszönöm a figyelmüket! Szabó Imre DIK Igazgató