Gondolattérkép Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe. In: TaníTani, 2001/18-19. sz. pp: 108-115. Összeállította: Marton Eszter.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy kreatív tanulási eszköz
Advertisements

A VILLÁMOLVASÁS TITKAI
Szöveg feldolgozása Fontok használata.
A prezentáció művészete
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
Számok összehasonlítása mentális számegyenes nélkül
TOLL, SZÍN ÉS VASTAGSÁG.
 A Web, kezdeti időszakában csak a szöveges file-okat kezelte.  Ma teljes körű multimédia szolgáltatásokat nyújt  Filmet,  Zenét,  Képeket nézhet.
Egy ötlet megvalósítása
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Könyvtárismeret Dokumentumok típusai.
Zalaegerszeg, február 16. Bíróné Bondor Katalin
Metszeti ábrázolás.
4. Feladat (2) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
Megértési értelmezési folyamatok
4. Kreatív döntéshozatal
A képzőművészet-terápia
A TANULÁS BELSŐ FELTÉTELEI
Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék
BME-Építészmérnöki Kar – Építéskivitelezési Tanszék
Összeállította: Sallai András
Általános könyvtárismeret
MŰVÉSZETTÖRTÉNET Előadó: dr. Újvári Edit főisk.docens
Prototípuskészítés Verilog nyelven Screen Saver Készítette: Mészáros Péter.
Méretmegadás.
A GONDOLATTÉRKÉP.
A Microsoft Corporation terméke
Figyelmeztetés! E program használata fokozottan
Negyedik előadás. Az emlékezés Fogalma: Korábbi tapasztalataink felidéződése a kiváltó inger szükségszerű jelenléte nélkül a megismerés a múltra is kiterjed.
A fordítás és a fiktív fordítás vizsgálata hermeneutikai szempontból
Szótárak: fajták és tipologizálás
Magasabbrendű idegtevékenység
1 INFORMATIKA III. alkalom október ELŐADÓ Jogi informatika - alapok.
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Színhasználat Készítette: Bene Attila
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
Szögek és háromszögek.
Lineáris függvények ábrázolása
Szervezeti struktúra és kultúra
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
A prezentációkészítés alapjai
Prezentációkészítés összefoglaló
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Házatok: egymással összekötött számítógépek. Ahhoz, hogy gépünket a hálózatra kapcsoljuk szükségünk van hálózati kártyára, és kábelre.
Egy szövegszerkesztő legegyszerűbb szolgáltatásai
A téri orientáció fejlesztése
Az NVU webszerkesztő program
A Kognitív Profil Teszt kiegészítése
A prezentáció-készítés szabályai
A figyelem pedagógiai szempontból legfontosabb aspektusai (Eisert 1991
Magasabb rendű idegtevékenység
Prezentációk készítése
Figyelem irányító ábrák
Táblázatkezelés.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
A latencia kori személyiségalakulás. A fejlődés mintázatainak ismétlődése  Josselson(1980) a latenciában és a serdülő korban megismétlődnek a szeparációs-individualizációs.
Á B R Á Z O L Á S T E C H N I K A ábrázolási módszerek és vizuális alátámasztási technikák az építési projekt menedzsmentben Összeállította: Vidovszky.
Jegyzetkészítés 5/17.
Huffman tömörítés.
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
A képzőművészet-terápia
A képek szerepe és felhasználási lehetőségeik a közoktatásban
Ütős Prezentáció készítés
Tanulási technikák A tanulási stratégiák.
World map.
Multimédia.
A poszter Összeállította: Ágoston Magdolna-2006
Előadás másolata:

Gondolattérkép Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe. In: TaníTani, 2001/18-19. sz. pp: 108-115. Összeállította: Marton Eszter

A gondolattérkép értelmezése (Mind Map) A gondolat térkép egy nagy, összetett kép. Egyszerre ad lehetőséget asszociációra, téri ingerre, és csoportosításra, egészek alkotására. Vizuális, grafikus eszközökkel ábrázolja a gondolatok, fogalmak közötti kapcsolatokat. Segít a jegyzetelésben, gondolkodásban, tanulásban, emlékezésben. Ha magunk alkottuk meg a vizuális elemeket, akkor megvalósul az aktív, saját részvétel. A gondolattérkép értelmezése (Mind Map) Gyarmathy, 2001

Mi indokolja? Az emberi gondolkodás nagy része asszociációkra épül, Jobb-bal agyfélteke különböző funkciói, Oktatásunk egyoldalúan a bal agyféltekei funkciókat preferálja, Az emberi információszerzés legjelentősebb csatornája a vizualitás. Tanulási, jegyzetelési módszereink elavultak Erősen segíti a tanulást, ha az egyén saját gondolataira fordítja le a tanulnivalót Téri ingerek, csoportosítás technikája segítenek a megjegyzésben Gyarmathy, 2001

A gondolattérkép készítésének szabályai I. A rend nem jelent merevséget, a szabadság nem egyenlő a káosszal! Fektetve legyen a papír előttünk A nagyobb ágak a központba kapcsolódnak és a nagyobb témákat jelzik. Csak egy kulcsszó kerüljön egy vonalra Nyomtatott betűket használjunk - képként tárolódik A szónak megfelelő hosszúságú legyen a vonal Ne legyenek ferdén a szavak, ábrák (max. 45 fok) Gyarmathy, 2001

A gondolattérkép készítésének szabályai II. A központi vonalak vastagabbak legyenek Határok ölelhetik körül a nagyobb ágakat (pl. felhők, formájuk emlékeztető lehet) Használjunk minél több képet, számokat és színt! Változó nagyságok, dimenziók segítik a hangsúlyozást! A kódok időmegtakarítást jelentenek, a nyilak vezetik a szemet, irányt adnak a gondolatoknak. A hierarchikus elrendezés logikai rendet teremt. A gondolattérkép készítésének szabályai II. Gyarmathy, 2001

Linkek Magyar Virtuális Enciklopédia Mind Map VUE https://bubbl.us/ Robert Fisher(2000): Hogyan tanítsuk gyermekeinket Tanulni? Műszaki, Budapest Linkek Gyarmathy, 2001

Jó munkát!

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.0 Generic (CC BY-NC-ND 2.0) http://www.flickr.com/photos/vaxzine/2278300537 Gyarmathy, 2001