MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Hogyan értékeljünk Moodle-ban? Papp Gyula CONSEDU BT. MoodleMoot 2012 – Gödöllő.
Egyetemi oktatók módszertani felkészítése e-learning tartalmak fejlesztésére Gödöllő, dr. Nagy Tamás.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Az UNILO projekt hozzájárulása a tanulási eredmény-orientált képzési programok kialakításához Zarka Dénes.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Virtuális oktatási környezet kialakítása
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
ELŐADÁS INDÍTÁSA Előadó: Dr. Nikolov Marianne és Dr. Ottó István Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék E-learning a CooSpace rendszerben: egy kísérleti.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint A Műegyetem szerepvállalása a fogyasztóvédelmi.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
Hunya Márta módszertani szakértő
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learninges tananyagfejlesztés módszerei a felsőoktatásban
Dr. Földes Zoltán Dr. Nagy Tamás Kovács Miklós
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
E-learning kompetenciák a mérnöktanár képzés számára
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
e-Learning a tanárképzésben
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben
TÁMOP412/C Egyetemi oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére, a blended learning megoldások alkalmazására 1 Egyetemi oktatók felkészítése.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ILIAS keretrendszer használata az LSI Informatikai Oktatóközpontban
Kihívások és eredmények az e-learning fejlesztés során Zarka Dénes TÁMOP /1-C
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
HEFOP Zárókonferencia Kutatásmódszertan: szociálpszichológia e-tananyag Kiss Paszkál Szabó Mónika Ujhelyi Adrienn Berkics Mihály.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
ÉVI – ETI VIRTUÁLIS ISKOLA Erdélyi Gábor
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Információs és Kommunikációs Technológiák
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ Új utak a tanárképzésben – a MOTIVATE projekt tapasztalatai Dr. Tóth Péter
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Openprof.eu Project No LT01-KA Mivel lehet szabadon tartalmakat fejleszteni? Zarka Dénes Open Professional Collaboration.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Tanár neve | Kurzus száma
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Előadás másolata:

MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia

Az elektronikus tananyagfejlesztés cél- és követelményrendszere

Kiindulási előfeltételek Egyéni tanulásra szánt vagy keretrendszerbe integrált Hagyományos, könyv/jegyzet alapú fejlesztés –Tanulásirányítás, önellenőrzés –Tisztán e-learninges implementáció Multimédiás oktatócsomag továbbfejlesztéseként Új témában, új alapokon

Az e-learning tananyag fejlesztésének célkitűzései A tananyag tartalmának újragondolása Mérhető, teljesítményekben, kompetenciákban megfogalmazható célok Motiváló tanulásirányítás biztosítása A célokhoz igazodó értékelés megvalósulása

Az e-learninges tananyagokkal szemben támasztott követelmények

„Off-line” (pl. DVD) Mérhető, teljesítményekben, kompetenciákban megfogalmazható célok Részletes tanulásirányítási útmutató („egyéni”, differenciált tanulás) A tananyag e-learning célú strukturálása (kis tanulási egységek, összefoglaló fejezetek) Multimédiás tartalom (képek, fázisábrák, videók, flash animációk)

Leckénkénti és modulonkénti önellenőrző (zárt, automatikus javítású) kérdéssorok Fogalmak, törvények stb. magyarázata („hypertext”) Forrás (link) gyűjtemény

A „COEDU” típusú megoldás Globális tanulásirányítási útmutató (a kurzus elkezdéséhez, a virtuális térben való tájékozódáshoz) A tananyag e-learning célú strukturálása (Kurzus, modul, lecke) Leckénkénti önellenőrző (zárt) kérdéssorok Modulonként „modulzáró” tesztek szerkesztése Tutori támogatás (egyéni- és körlevelek, fórum, modulzáró tesztek javítása, visszacsatolás)

Fórum, chat, belső levelezés „On-line” vizsgák Fogalmak, törvények stb. magyarázata („hypertext”) Forrás (link) gyűjtemény

A „MOODLE” megoldás

Fórumok rendszerének kialakítása (Hírfórum, Általános Fórum) Előre föltöltött Moodle-specifikus és technikai segédanyagok Tanulásirányítási útmutató A tananyag VTK célú strukturálása (témák vagy hetek szerinti felosztás)

Tanári prezentációk „blended learning” esetén Feladatok kiadása, határidők A teljes kurzusra vonatkozó tevékenység-statisztikák Tutori értékelések (szöveges, fájlcsere, pontozás)