AGRIDIAG: az agrár-környezeti teljesítményt értékelő szakképzés hazai feltételeinek megteremtése Leonardo da Vinci innovációtranszfer projekt Dr. Balázs.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Zöld növényvédelem – m-learning a mezőgazdaságban M. Tóthová 2, Radics L. 1, S. Basile 3, Vörös I. 1, P. Tóth 2 1 Magyar Ökológiai Gazdálkodásért Egyesület.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Részvételi tervezés, fejlesztés és értékelés Bodorkós Barbara és Pataki György Környezeti Társadalomkutatók (ESSRG) Környezet- és Tájgazdálkodási Intézet,
Környezeti szemléletformálás
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Környezeti megtakarítások a versenyképesség szolgálatában A DESZKTOP program tapasztalatai a pécsi kistérségben Hohmann Balázs Tudatosan a Környezetünkért.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A COACH-bioenergy projekt eredményeinek bemutatása
COACH BioEnergy A biomassza energetikai hasznosításának erősítése és népszerűsítése Közép-Európában – egy nemzetközi információs és tanácsadói hálózat.
Leonardo da Vinci Program. A Leonardo da Vinci program az Európai Bizottság 1994-ben indult együttműködési programja a szak- képzés területén.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
Szakmai munkánk a pályázatban
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
1st International Meeting 7-9 November 2011, Gödöllő Hungary ECOVOC Biozöldség, biogyümölcs szakképzés Leonardo da Vinci Innovációtranszfer EGÉSZ ÉLETEN.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Pirolízis szakmai konferencia TÁMOP A-11/1/KONV
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
EUROPROFESSIONAL HUNGARY KFC Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium KARCAG.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Helyi esélyegyenlőségi programok elkészítése Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű fejlesztéspolitika.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Szakiskolai fejlesztési program
Regionális konferencia
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP
Szakiskolai fejlesztési program
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

AGRIDIAG: az agrár-környezeti teljesítményt értékelő szakképzés hazai feltételeinek megteremtése Leonardo da Vinci innovációtranszfer projekt Dr. Balázs Katalin, projektvezető Szent István Egyetem – MKK-KTI – Környezetgazdaságtani Tanszék SME 2.0 záró konferencia Gödöllő, szeptember 13. Projekt GA szám: 12/0034-L/4850

Háttér Környezeti szempontok erősödése a mezőgazdaságban (KAP „zöldítés”) Igény a környezeti elvárásokat megvalósító gazdaságok ökológiai teljesítményének az értékelésére EU-s példák (AT,DK,UK,NL,DE,FR) a hasonló értékelő rendszerekre: konkrét, egyedi üzemi számítások a gazdaságok talajjal, vizekkel, biodiverzitással kapcsolatos környezeti teljesítményének a kimutatására. Agridiag projekt bemutató SME 2.0 záró konferencia szeptember 13

Háttér (folyt.) DIALECTE (1994 óta, Solagro): indikátorokra alapozott, a gazdálkodás környezetre gyakorolt hatását üzemi szinten értékelő on-line eszköz A környezetgazdálkodás gyakorlati megvalósításához szükséges szemléletformálásban és a környezeti teljesítményekre vonatkozó értékelések elősegítésében a szakképzésnek kiemelt a szerepe. Agridiag projekt bemutató SME 2.0 záró konferencia szeptember 13

A Dialecte rendszer a DIALECTE célja a fenntartható mezőgazdaság térhódításának elősegítése. Lényege: szakember segítségével (vagy anélkül) - akár online módon – lehetővé válik az agrár ökoszisztémák gazdaság-szintű összefüggéseinek a vizsgálata. Többféle szempontot kezelő speciális kérdőívet használnak az adatgyűjtés során. Agridiag projekt bemutató SME 2.0 záró konferencia szeptember 13

A Dialecte rendszer főbb vizsgálati szempontjai A biodiverzitás szintje (a természetes gyepek megtartása, őshonos gyomflóra megőrzése, féltermészetes élőhelyek védelme) A talaj termékenységének megőrzése A nem megújuló energiaforrások mennyisége A bevitt műtrágya mennyisége, a gazdaság tápanyag mérlege A felhasznált növényvédőszerek mennyisége, használatuk gyakorisága Agridiag projekt bemutató SME 2.0 záró konferencia szeptember 13

Az Agridiag projekt Időtartam: december 1. – november 30. Az EU „Egész életen át tartó tanulás” programja keretében megvalósuló Leonardo da Vinci innovációtranszfer projekt magyar, francia és portugál partnerek részvételével a francia Dialecte rendszert és képzési tapasztalatokat átvéve szakképzési oktatási csomaggá integráljuk és teszteljük Magyarországon illetve Portugáliában Agridiag projekt bemutató SME 2.0 záró konferencia szeptember 13

A projekt célcsoportjai 1.szakiskolai tanárok 2.innovatív szakemberek (szaktanácsadói oktatók, szaktanácsadók, kamarai és gazdaszervezeti szakemberek, agrár- környezetgazdálkodási intézkedéseket működtető szakemberek) A Dialecte rendszer átvételéhez kapcsolódó képzések a célcsoportok igényeinek megfelelően két formában kerülnek adoptálásra: 1. szaktanári továbbképzések 2. innovatív szakembereknek: agrár-környezeti auditor tréner Agridiag projekt bemutató SME 2.0 záró konferencia szeptember 13

Projekt partnerek Szent István Egyetem, MKK-KTI Gödöllő, - koordinátor NAKVI, Budapest Dr. Entz Ferenc Mezőgazdasági, Kereskedelmi és Vendéglátóipari SzakképzőIskola és Kollégium, Velence Solagro, Toulouse, FR – az innováció átadója Institut d’éducation á l’agroenvironnement Supagro Florac, FR – szakiskola Institut Superior Técnico, Lisszabon, PT - egyetem Terraprima, Teixoso, PT – környezetgazdálkodási szaktanácsadó szervezet Agridiag projekt bemutató SME 2.0 záró konferencia szeptember 13

Várható eredmények a magyar illetve a portugál felhasználói környezetre szabott Dialecte felhasználói kézikönyv és on-line értékelő rendszer Szaktanári továbbképzési tananyag a Dialecte rendszer használatáról Dialecte agrár-környezeti auditor képzési tananyag a Dialecte használatával kapcsolatos francia szakiskolai pedagógiai tapasztalatok és javaslatok gyűjteménye a magyarországi alkalmazhatóság értékelésével Agridiag projekt bemutató SME 2.0 záró konferencia szeptember 13

Várható eredmények (folyt.) a Dialecte rendszerről mélyképzésben részesített kulcstrénerek (HU,PT), Dialecte Nemzeti Kontakt Pontok Dialecte szakiskolai tanár továbbképzésben részesített szaktanárok, szaktanár továbbképzők Magyarországon Dialecte agrár-környezeti auditor képzésben részesített szaktanácsadó képzők (HU, PT) Dialecte agrár-környezeti auditor hálózat kialakítása Magyarországon Agridiag projekt bemutató SME 2.0 záró konferencia szeptember 13

A projekt megvalósítása lépés: HU: a releváns mezőgazdasági vonatkozású szakiskolai képzések kiválasztása, melyek szakiskolai tanárai a projekt célcsoportját képezik - megtörtént FR: a francia szakiskolai pedagógiai módszerek, tapasztalatok összegyűjtése: pedagógiai adatlapok (2013. tavasz) PT & HU: a Dialecte módszer nemzeti adaptálási sajátosságainak felmérése (2013. tavasz) Agridiag projekt bemutató SME 2.0 záró konferencia szeptember 13

2. HU & PT: a felmért adaptálási sajátosságok értékelése 3. HU &PT: a Dialecte on-line eszköz és kézikönyv fordítása 4. A Dialecte kézikönyv nemzeti sajátosságok szerinti adaptálása 5. Dialecte mélyképzés: kulcsképzők képzése, pedagógiai tudástranszfer a kulcs szaktanár képző részére (2013. május) A projekt megvalósítása 2. Agridiag projekt bemutató SME 2.0 záró konferencia szeptember 13

6. Képzések szerkezetének kialakítása (2013. ősz) 7. Tartalmi feltöltés, előadásanyagok elkészítése 8. Próbaképzések (2014. első felében) Dialecte szaktanár képzők képzése Dialecte agrár-környezeti auditor trénerek képzése 9. Projekt termékek véglegesítése 10. Folyamatos minőségbiztosítás és a szakmai közönség tájékoztatása A projekt megvalósítása 3. Agridiag projekt bemutató SME 2.0 záró konferencia szeptember 13

Kapcsolat: Várjuk jelentkezését, amennyiben érdekli a program és szeretne részt venni a próbaképzésen! SME 2.0 záró konferencia Gödöllő, szeptember 13. Projekt GA szám: 12/0034-L/4850