Paradigmaváltás lehetősége és szükségszerűsége az oktatásban Pitlik László My-X kutatócsoport Magyar Tudomány Ünnepe 2014.11.27. - Gödöllő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ITE az innovatív Tudás Egyeteme az Innováció Innovációja Innovatív kérdések és válaszok a fenntartható gazdasági, társadalmi, környezeti-ökológiai, kulturális.
Advertisements

A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Képzési lehetőségek a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala szervezésében
INNOCSEKK 156/2006 ONLINE SZAKÉRTŐI KERETRENDSZER FEJLESZTÉSE Developing an online expert system generator Készítette: Gerendás László, ISZAM III. Szent.
OSIRIS avagy egy kézzel fogható határvonal, mely mentén a „mennyiség” végre átcsaphat „minőségbe”… FVM (69855/2004) kutatóintézetek Online Szaktanácsadási.
INNOCSEKK 156/2006 XXX. Jubileumi OTDK Közgazdaságtudományi Szekció Gazdasági informatika és E-business Tagozat Készítette: Vrabély Balázs,
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Online gazdasági informatika szótár fejlesztése OGIL Dr. Pitlik László, Pásztor Márta, Popovics Attila, Bunkóczi László, Pető István Szent István Egyetem,
Készítette:Horváth Henrietta (ISZAM3) Gödöllő,
Online hasonlóságelemzések: Inkonzisztenciák feltárása különböző földérték- kategóriák kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: my-X.hu Hírlevél) 2007.
"SZELLEMI TÕKE, MINT VERSENYELÕNY" avagy a tudásmenedzsment szerepe a versenyképességben Révkomárom -
E-quilibrium Automated derivation of fact-based strategies for policy making Tény-alapú szakpolitikák automatikus levezetése Pitlik László, SZIE Gödöllő.
Változások, újdonságok, várható fejlesztések az MTMT adatbázisban
Budapest, KÖNYVISMERTETŐ Középpontban az i n f o r m á c i ó b r ó k e r Dr. Pitlik László SZIE Gödöllő Gazdaságelemzési és Módszertani Intézet.
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzés-alapú vizsgálat a COCO módszer használatával Készítette: Péter Gábor
Tény-alapú döntéstámogatás a turisztikában, avagy innovatív információs rendszerfejlesztési tapasztalatok TDM szervezetek pozícionálási és versenyképességi.
Pitlik László, Pető István; SZIE GMI GINT1 A számvitelszervezés újszerű informatikai aspektusai SZIE GTK, Pénzügy-számvitel Szakirány Gödöllő, 2004.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok árfolyamok előrejelzésekor ad hoc kérdések és inputok alapján Pitlik László, SZIE.
My-X Hírlevél: február A tartalomból: MOHOTOP: üzem-összehasonlítás magyar és német tesztüzemi (ill. naturális) adatok alapján KBSZ: (köz)beszerzési.
Gyanúgenerálás HR-kockázatok minimalizálása érdekében hasonlóságelemzéssel Pitlik László SZIE Gödöllő, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, TATA Kiválósági.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok (kukorica) hozamfüggvények levezetése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás:
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Totó-automata?! Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) október INNOCSEKK.
Az ISZAM szak párhuzamos akkreditációs folyamatának jelenlegi állapota (szerzők??) Gödöllő.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok elítéltek képzésének engedélyezése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu.
Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) augusztus
Ajánlott irodalmak a szakértői rendszerek témakörében Hallgatói és oktatói referenciák: EGO (szakértői rendszerek online fejlesztése manuálisan)EGO MY-X.
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzéssel támogatott értékbecslés ingatlanfejlesztők számára E-VALUATION - SUPPORTED WITH SIMILARITY ANALYSIS - FOR REAL.
Info-Periszkóp Mezőgazdasági külső információs rendszer fejlesztési tapasztalatai Pető István – Szent István Egyetem, Gödöllő Gazdasági Informatika Tanszék.
Az eFARMER projekt és kapcsolódása a magyar agrárgazdasághoz Dr. Pitlik László SZIE Gazdasági Informatika Tanszék KKVE Budapest, január 21.
INNOCSEKK 156/2006 Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Egyetemi Tudományos Diákköri Konferencia november 25. Készítette: Vrabély.
Bázisérték, monitoring avagy szemléletváltás a vidékfejlesztési döntések előkészítésében Pitlik László, Horváth Henrietta, SZIE Gödöllő 9. MY-X szeminárium:
My-X Hírlevél: március A tartalomból: SCORE vs. FRAMINGHAM: Egyedi „biometriai” elemzések rendszerszintű kockázata Médiatorta a meteorológiai előrejelzések.
Online kommunikáció nappalos és levelezős tananyagok BA KMT II. Pitlik László, SZIE, GTK Gödöllő 2008 ősz INNOCSEKK 156/2006, ill. INNOCSEKK 438/2006.
I. Szakakkreditációs tájékoztató MOTTÓNK: ‘A SORT MAGUNKON KELL KEZDENÜNK! ELŐSZÖR IS RÁNK KELL, HOGY IGAZ LEGYEN MINDEN, AMIT TANÍTUNK, ÉS AMIRE TANÁCSOT.
A számvitelszervezés újszerű informatikai aspektusai
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Az érdekvédelem és az emberi erőforrásokkal való gazdálkodás matematikája, avagy ez mind-mind hasonlóságelemzés!
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet XXX. Jubileumi OTDK Közgazdaságtudományi Szekció.
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA Dr. Szilágyi Tivadar egyetemi tanár GTK3185BAN.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
„TUDÁSIGÉNYES SZOLGÁLTATÁSOK – TUDÁSIGÉNYES VÁLLALKOZÁSOK”
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA Dr. Simicskó István c. egyetemi tanár, államtitkár
Mesterséges intelligencia az információbiztonság szolgálatában GOP /A ITBSZM Mesterséges intelligencia az információbiztonság szolgálatában.
Robotszakértők (robot-tanácsadók) fejlesztése Pitlik László SZIE Gödöllő VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma:
INNOCSEKK 156/2006 Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Egyetemi Tudományos Diákköri Konferencia november 24. Készítette: Vrabély.
Tőzsdei idősorok előrejelzése Excel-alapú hibridmodellel Varga Zoltán SZIE GSZDI PhD hallgató 2014 november
Táplálkozási tanácsadó szimulátor fejlesztése, avagy modellezési stratégiák összehasonlító elemzése Pitlik László, Ruff Ferenc SZIE Gödöllő IX. Magyar.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Földmegfigyelés és objektivitás Pitlik László, SZIE Gödöllő GTK TKI ITT Budapest,
Innovációs menedzserképzés (30 órás verzió) Pitlik László SZIE Gödöllő / INNOREG-KMRIÜ
… gamifi ion … az © ń. GPS, avagy hasonlóságelemzés ill. solver-alapú matematika-oktatás Pitlik László, egyetemi docens SZIE GTK TTI KFI/My-X.
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Döntéstámogatás a mezőgazdasági gépvásárlás.
 Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport.
Érdemes – e Magyarországra hozni egy nemzetközi rendezvényt
Innováció, big data, adatbányászat (Pitlik László, SZIE/INNOREG KMRIÜ)
SZIE GTK TTI KFI-csoport
Start-up vállalkozások kommunikációjának
Tanácsadási tapasztalatok felsőoktatási és magán know-how
 Generációk együttműködése az oktatásban, avagy a generációk együttműködésére/együttmozgására utaló jelek tetten érése a Google Trends adatbázisa alapján.
Milyen kulturális tényezők lehetnek hatással az USA tagállamainak mozgástudatosságára? I. rész – szimuláció / Békéscsaba (II. rész – hatásmechanizmusok.
Pitlik László, Szani Ferenc, Balogh Anikó
 Rosling - vizualizáció multikulturális jelenségek esetén Rosling - animations in case of multicultural phenomena Pitlik László SZIE MY-X kutatócsoport.
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban
(SZIE MY-X, ELTE TTK, ELTE IK, BME GPK)
Dőry Tibor és Magyar Dániel
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

Paradigmaváltás lehetősége és szükségszerűsége az oktatásban Pitlik László My-X kutatócsoport Magyar Tudomány Ünnepe Gödöllő

Gamification?! avagy a „kecske-kecske-autó” játék A klasszikus „kecske-kecske-autó” dilemma kapcsán a többletinformáció döntésbefolyásoló hatása matematikailag elvileg egyértelmű …

Konklúzió Vajon lehet-e és ha igen, hogyan lehet a mindenkori kiképzendőket arra kondicionálni, mit is kezdjen a döntéshozó az első intuitív fellángolásának eredményével, amennyiben a számítógépes döntéstámogatás (pl. big data) keretében új (igaz, "csak" fuzzy-jellegű) többlet-impulzusokat kap? Vagyis az ember-gép-szimbiózisra való törekvés lehet-e a közoktatás egyik fontos célkitűzése?

Egy újszülött jövőképe: Robotlektor?! Vajon kik (szerzők, konzulensek, kiadók, stb.) és miként fogadnák azt az immár prototípusként létező szolgáltatást, mely az egyes tudományos írásművekben fellelhető kifejezések gyakoriságai alapján egy fajta gyanúindexet fogalmaz meg a művek közhelyességéről vs. idealitásáról?

INNOCSEKK 156/2006 Tartalom Bevezetés Köszönet mindenkinek az érdeklődésért és a kooperációért! Aktualitások: pl. –MTA-pályázat most és hosszabb távon –GSZDI reform-javaslatok –ETDK átvilágitás II. fázis – robotlektor-fejlesztés a KMRIÜ-vel kooperációban Kritikai helyzetértékelés A KFI-orientált cégek nem látják a fantáziát a kibocsátott hallgatókban Alacsony a vállalkozási hajlandóság (startup) a fiatalok között… A as időszak a gazdaságfejlesztés időszakának ígérkezik Mi is lesz itt ma? Vita? Beszélgetés? Együttgondolkodás? Jam session? *** csak a jelenlévőkön múlik ***

INNOCSEKK 156/2006 Logisztikai tudnivalók A mai napról hang- és álló/mozgó képfelvételek készülnek… ezek célja az elhangzottak archiválása mellett az is, hogy egy kisfilm készüljön a rendezvényről, de csak azok hangjának és/vagy arcának bevonásával, akik ehhez írásban hozzájárulnak… Emellett tisztelettel felkérésre kerül mindenki, hogy az első hozzászólása első részében mutatkozzon be – különösen arra vonatkozóan, miért tartja érdekesnek/fontosnak a mai megjelenést, hozzászólást… A tartalmi hozzászólások maguk legyenek lényegre törők, rövidek. Mindenki igyekezzen egy adott megszólalásban csak egy-egy gondolati szálat feldolgozni, „elvarrni megkísérelni”…

INNOCSEKK 156/2006 Nem hagyományos együttgondolkodás A mai nap célja, hogy a jelenlévők a klasszikus kinyilatkoztatás-alapú „konferenciázás” mellett végre teret, időt, lehetőséget kapjanak a KORLÁTLAN beszélgetésre… A deklaráció-alapú oktatás ugyanis (vélelmezhetően) elve nem támogatja az kritikai/innovatív gondolkodást… A „jam session” alapon szerveződő oktatás keretében egy-egy témakört min. két, egymással érdemben, a tisztelet és az elfogadás hangján kommunikálni tudó, de a másik érveit érvekkel legyőzni akaró szellem (személyiség) illik, hogy egymásnak feszüljön élőben a Hallgatóság előtt és ennek aktív bevonódása mellett…  máris in medias res?! 

INNOCSEKK 156/2006 In medias res: vitára ingerlő gondolatok?! Mit is illik egy számonkérés keretében kérdezni, ha olyat tilos, amit felírva puskára, vagy internetes hozzáférést adva a vizsgázónak mindenki hibátlanul illik, hogy megválaszoljon (valamennyi idő alatt)? Érdemes-e a sok dimenziós, tényalapú, versengve - együttműködő értékelési rendszert bevezetni az oktatói szubjektivitás minél nagyobb mértékű visszaszorítása érdekében? *** Hogyan lehet bizonyítani, vajon bármilyen beavatkozás (vö. előző két felvetés) milyen hatásokat vált ki az oktatási rendszerben? *** Hol szükséges, ha nem éppen az egyetemekre, a tudás fellegváraiba, ezek működési rendjébe az ott oktatott (inter)diszciplínák legjava bebocsátást nyerjen automatikusan? (vö. egyetem = innovációs kísérleti tér?)

INNOCSEKK 156/2006 Köszönöm a figyelmet! PPT:

INNOCSEKK 156/2006 Kapcsolódó dokumentumok