A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ ILLESZKEDŐ TANKÖNYV , TANESZKÖZ ÉS NEMZETI KÖZOKTATÁSI PORTÁL FEJLESZTÉSE TÁMop-3.1.2-B/13-2013-0001 Műhely - 2015.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Advertisements

A Than mint referencia intézmény
VI. Interaktív Tábla Konferencia
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
A kompetencia alapú oktatás gyakorlati megvalósítása a Damjanich János Általános Iskolában szakmai beszámoló Készítette:Kézérné Tótok Bernadett.
Szűts József Általános Iskola
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Hagyományos szemléltető eszközök
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
Barki Katalin Szombathely, május 4.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
KATONAI ALAPISMERETEK CZANK LÁSZLÓ
Az e-portfólió használati köre
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
A kerettantervek fejlesztése
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ AZ ÚJ GENERÁCIÓS ÁLTALÁNOS ISKOLAI MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM TANKÖNYVEKRŐL Készítette: Andok Zsuzsa.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szakmódszertani fejlesztés
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Geomatech digitális taneszköz Nagy Regina eTanulás szakértő.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Barcsák Marianna KPSZTI
Nemzeti Köznevelési Portál
Szent László Középiskola Szekszárd
AZ ATHÉNI DEMOKRÁCIA PERIKLÉSZ KORÁBAN
KLEISZTHENÉSZ REFORMJA
A SZOLÓNI ÁLLAMSZERVEZET ATHÉNBAN
Spárta államszervezete
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
A FEUDÁLIS TÁRSADALOM MŰKÖDÉSE.
AZ INVESZTITÚRA
A KÖZÉPKORI EGYHÁZ KIALAKULÁSA.
A KERESZTES HÁBORÚK OKAI
AZ ISZLÁM HIT
A KÖZÉPKORI VÁROS POLITIKAI
A KÖZÉPKORI EGYETEMEK FELÉPÍTÉSE
A RENESZÁNSZ VILÁGKÉPE
1./ A magyar közoktatás rendszere
Előadás másolata:

A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ ILLESZKEDŐ TANKÖNYV , TANESZKÖZ ÉS NEMZETI KÖZOKTATÁSI PORTÁL FEJLESZTÉSE TÁMop-3.1.2-B/13-2013-0001 Műhely - 2015. február 19. Emlékeztető Készítette: Rogányi lászlóné

Mitől kísérleti tankönyvek? Nem pedagógiai, nem módszertani kísérlet Általános tájékoztató a kísérleti tankönyvekről Előadó: Kojanitz László Mitől kísérleti tankönyvek? Nem pedagógiai, nem módszertani kísérlet A kerettantervekhez készültek 3 éves fejlesztési időtartam + akkreditáció A kísérleti tankönyvek minőségbiztosítása más, az akkreditációt 3 éves fejlesztési időszak előzi meg.

- Újdonság (pl. magyar: minden tk.-ben kortárs irodalom Életszerűség Célok, alapelvek - Újdonság (pl. magyar: minden tk.-ben kortárs irodalom Életszerűség Előzetes tudás beépítése Érthetőség Új tanárszerep Tanulóközpontúság Minden tankönyvben legyen valami újdonság! Az oktatás kulcsfigurája ma is a tanár, kulcskérdés a tanári attitűd változása. „A tanár kötelessége, hogy haladjon a gyerek világával.” Minden tananyagnak megjelenik valamilyen mai vonatkozása (Tartuffe / Bakancslista), a tananyag figyelembe veszi a tanulók előzetes tudását, érdekes, jól követhető logika alapján, lényeget megragadó módon épül fel. A fogalmak visszatérnek, így lehetőség van az elmélyítésre.

Milyen tanulást segítsen a tankönyv? Tanulóközpontúság Milyen tanulást segítsen a tankönyv? Kapcsolatteremtés – előzetes tudás Rendszerezés – információból tudás Reflektálás - kódváltás Kiterjesztés - adaptálható tudás A minőségi tudás strukturált tudás. A tanuló legyen képes a kódváltásra (pl. szövegből kép és fordítva), a kiterjesztésre vagyis az ismeret más tartalommal kapcsolatban is előhívható legyen.

Tanári visszajelzések alapján: Fejlesztés Tanári visszajelzések alapján: kérdőíves felmérés (3000 pedagógus, tanév elején) anyagok pontozása, naplózás (150 iskola) fókuszcsoportos interjúk tanárokkal, diákokkal Háttérfejlesztés: kapcsolat az egyetemekkel (pl. magyar történelem anyagok összehangolása) A kipróbáló tanárok rendszeresen visszajelzéseket küldenek. Naplóban vezetik a tapasztalataikat, részletesen pontozzák az anyagokat.

Nemzeti Közoktatási Portál 2015 szeptemberétől Digitális tananyagok OFI honlapján: filmek, prezentációk, feladatlapok, interaktív anyagok Újgenerációs tankönyvek / Elektronikus tananyagok http://etananyag.ofi.hu/ pl. http://etananyag.ofi.hu/konyvek/irodalom-9/a-biblia-irodalma Nemzeti Közoktatási Portál 2015 szeptemberétől - sok új szolgáltatás - nagy kereső - egyénre szabható, kiküldhető anyagok A tankönyvekkel párhuzamosan a digitális anyagokat is fejlesztik. Ezeket az anyagokat ugyanazok készítik, ez garantálja, hogy a tk. és a dig. anyagok kiegészítik egymást, a dig. anyagok segítik a tankönyvi anyag elmélyítését. Egyelőre folyamatosan kerülnek fel az OFI honlapjára, szeptembertől a NKP-on lesznek megtalálhatók. Az NKP-on lesz lehetőség az egyéni anyagok csoportos megosztására is.

5-8 perces filmrészletek + szövegalkotási feladatok A filmek szerepe a középiskolai irodalom fejlesztésében Előadó: Valaczka András, Hartai László 5-8 perces filmrészletek + szövegalkotási feladatok Szerepe: motiváció, ráhangolás, többletinformáció, elmélyítés Pl. Moliere – komikum – Indul a bakterház Alapfilmek: pl. Hamlet 9 változatban Oidipusz, az ember - Pasolini filmrészlet + Karsai György klasszika-filológus magyarázata A filmrészletek önállóan is érthető egységek. Az utóbbi években a kompetenciamérés miatt háttérbe szorult a szövegalkotás fejlesztése, pedig ez legalább olyan fontos, mint a szövegértés. A szövegalkotás sem megy jobban a tanulóknak, csak a mérése sokkal bonyolultabb. Míg a szövegértés csak szövegen gyakorolható, addig a szövegalkotáshoz a film is felhasználható. A tanulókat a vizualitás fogja meg, számukra a kép érdekes, a szöveg unalmas.

Középiskolai tankönyvek Előadó: Baranyai Katalin Tankönyv + munkafüzet + szöveggyűjtemény Minden tankönyvben: szövegértési feladatok és a tanulás tanítása Műelemzést nem tartalmaznak 9. osztálytól kortárs magyar irodalom és érvelési gyakorlatok Ajánlott módszer: játékosság A játékosság fontos módszer. Az angoltanítás eredményesen élen jár ebben, mert igen széles és sokféle társadalmi rétegen tesztelhették.

Köszönöm a figyelmet!