Matematikai projektek és jó gyakorlatok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Advertisements

Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Nyílt napok látogatottsága
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Fontosabb fogalmak Képesség :
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A személyközpontú pedagógiai jelenléte a digitális tanórákon
A pedagógiai program Érd,
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Új tudás – új kompetenciák az érettségi vizsgán dr Drexlerné Solymos Mária.
Az élménypedagógia lehetőségei a matematika oktatásában
Projektmunka.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A feladatok szerepe Kaposi József.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Kompetencia alapú idegen nyelvi
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Kompetensek lettünk? június 27..
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Inklúzív nevelés Magyarországon
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Projektorientált matematikaoktatás
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Tervezési folyamat.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Matematikai projektek és jó gyakorlatok előadó: Horváth Judit

Hatékony tanulásszervezés A konstruktivista, élményalapú pedagógia - nem módszer - életszerű helyzetekben fellelhető valóságos problémák - együttműködés - segítségnyújtás - változatos eszközök és információforrások

Tanórai differenciálás - meglévő ismeretek különbsége - a meglévő tanulói különbségek forrásai - képességbeli különbségek - eltérő személyiségtípusú tanulók - fiú, lány különbségek - etnikai különbségek

A differenciálás alapelvei A munkaformák tartalmi ismeretei Szemlélet Differenciálási szempontok Átjárhatóság

A differenciált tanulásszervezés szintjei érdeklődés szerinti csoportbontás tartalmi differenciálás - szervezeti tanulócsoportos bontás tanulási követelmények differenciálása

Tanítási- tanulási munkaformák frontális - csoportmunka páros munka egyéni munka egyénre szabott ( individualizált) munkaforma differenciált tananyag-feldolgozás feladatlapos rendszerben kooperatív munka adaptív tevékenység

A pedagógiai projekt egy adott probléma legtöbb vonatkozásának és összefüggésének feltárása konkrét ismeretek, képességek tervezése a tanári motiváció, segítség tudatos jelenléte

A projekt mint tanítási-tanulási módszer 1900-as évek USA Dewey projekt-elv ( heurisztikus problémamegoldó eljárás) Kilpatrick tézisei - a tanulás aktív folyamat ( cselekvés) a cselekvés célirányos a cselekvő tanulás szociális kontextusban történik csoportmunka, kooperáció A tanuló ,, teljes szívvel” részt vesz a cselekvésben

A projektorientált matematikaoktatás jellemzői orientáció integráció középpontban az érdeklődés középpontban a problémák megértése tanulói autonómia a tanítás demokratizálása előtérben a csoportmunka

A projekt munkamenete csoporttémák megbeszélése minitémák / altémák kiválasztása, kiosztása kommunikációs csatornák megbeszélése csoportok kommunikációjának megtervezése csoportos beszélgetések a minitémákról, bemutatásuk csoportbemutatók előkészítése csoportbemutatók észrevételek, értékelés

Lehetséges projekttémák vásárlás ( bolt, piac) természet ( növények, állatok, folyók,hegyek, méretek, rekordok) közlekedés, utazás, kirándulás sport ( olimpia, sportversenyek, eredmények, rekordok) művészetek játékok TV

Jó gyakorlatok Bevált gyakorlat, olyan rutinszerűen végzett tevékenység amely széleskörű tapasztalatokon alapul és több szervezetben is sikeresnek bizonyult. innovatív folyamat módszer cselekvés eszközhasználat

Tervezés A folyamat lépéseiAsuzizl8l877 Módszere Ideje Érintettek köre/ felelősök Elvárt eredmény AA megvalósí-tás értékelése

Kreatív gondolkodást elősegítő eszközök használata

Logikai fejtörők, feladványok A kecske a káposzta és a farkas esete Hogyan lehet átjuttatni csónakon a kecskét, a káposztát és a farkast a folyón, hogy mindhárom épségben maradjon ?

Nyelvi logika intarzia eszperente palindrom szóalkotó híd anagramma

Bűvészet és egyéb csalafintaságok

Stratégiai játékok

Gyakorlati logika

Lazító, szellemi játékok

Érdekes versenyek Köszönöm a figyelmet!