„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, 2007. május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Megújuló forrásokból előállított villamos energia támogatása
Advertisements

Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.
határtalan technológia Szülőföldön boldogulás, határtalan technológia Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter Budapest, november.
A törvényekről:  „Alkotmányban”  tájékozódási és a kulturális értékekhez való hozzáférés szabadsága  A tájékoztatás, a média és a (mindenféle) sajtó.
SZABÁLYOZÁSI KIHÍVÁSOK
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
„Korszakváltás a büntetés-végrehajtásban”
DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel március 30.
NAMS szakértői kerekasztal november 28. IJC Tóth András: Versenyjog – médiaszabályozás - NAMS.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék.
Új hatóság – új kihívások Szalai Annamária elnök INFOTÉR PARLAMENT június 2.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP)
Egészségpolitika.
A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Mi akadályozza és mi segíti Magyarországon az internet alapú audiovizuális szolgáltatások terjedését? Rozgonyi Krisztina NHH Tanácstag Hírközlés 2006 CEBC.
Dr. Bánkúti Erzsébet Hírközlés – Hang… Adat… TARTALOM A DTV Stratégia jelentőségéről.
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
1 A kohéziós politika a költségvetés fogságában 49. Közgazdász-vándorgyűlés, Pécs, szeptember 30. dr. Iván Gábor.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Pénzügyi szervezetek felügyelete a válság időszakában XVII. Országos Könyvvizsgálói Konferencia Budapest, szeptember 3. Farkas Ádám PSZÁF Felügyeleti.
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
VERSENY ÉS SZABÁLYOZÁS 2010 I.Áttekintés. MÚLT, JELEN, JÖVŐ AZ ÁGAZATI ÉS VERSENYSZABÁLYOZÁSBAN II.Betekintés. ELEMZÉSI MÓDSZEREK ÉS SZABÁLYOZÁSI ESZKÖZÖK.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
DR. SARKADY ILDIKÓ MIBEN LENNE MÁS AZ ÚJ MÉDIATÖRVÉNY MIBEN KELLENE MÁSNAK LENNIE AZ ÚJ MÉDIATÖRVÉNYNEK „ÚJRAOSZTÓDIK-E A MÉDIAPIAC?” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA.
A VÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A FOGYASZTÓVÉDELEMBEN Dr. Kohuth Viktor
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi Bizottság elnöke Budapest, június 16. Fogyasztóvédelem és jogalkotás napjainkban.
Lesz-e magyar tartalompiac? És mi lesz a könyvtárak szerepe? Kitzinger Dávid ügyvezető igazgató Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ.
Kreatív Iparágak a Digitális térben Új Széchenyi Terv konzultációs konferencia és eFestival Gála Digitális stratégia Közérdekű és kulturális adatok és.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
Az EU élelmiszer- szabályozásának céljai Eu. Hosszú távú egészségkárosítás csökkentése Az élelmiszerben lévô egészségkárosító anyagok mennyiségének korlátozása.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Hungarikumok a Parlamentben II Gyaraky Zoltán főosztályvezető Gőgös Zoltán államtitkár.
A muzeális intézményrendszer átalakítása
Spektrumliberalizáció és hatósági spektrum stratégia Bánhidi Ferenc Hírközlés 2008 Budapest 2008 november 14.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Az igazi változásokhoz szemléletbeli váltásra van szükség ? Az energiaszektor szerepe a versenyképesség javításában Energiatudatosság.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Mobilitási stratégia Jövőkép: 2013-ra a mobilitás váljon a humánerőforrás fejlesztés elismert, bevett és könnyen hozzáférhető eszközévé Magyarországon.
Az audiovizuális szolgáltatások szabályozásának új útjai A médiaszabályozás reformja az Európai Unióban dr. Zachar Balázs Miniszterelnöki Hivatal.
Kutatások a digitális átállás társadalmi fogadtatása területén ORTT Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet Hazay István.
„Digitális átállás a rádiózásban, televíziózásban” 1014/2007. (III. 13.) Korm. határozat a televíziózás és a rádiózás digitális átállásának kormányzati.
A médiapiac szabályozásának változó eszközei Polyák Gábor
Dr. Iván Gábor, Külügyminisztérium, szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza – szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza.
Állami szabályozás és önszabályozás a médiában Médiaszabályozás 2015.feburár 19. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
Médiaszabályozás március 12. Készítette: Dr. Pintér Szilvia
A médiakoncentráció korlátozása Médiaszabályozás március 26. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, július 13. Előrehaladás a fogyasztóvédelmi ügyek területén első félévében.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 16. A fogyasztóvédelem ügyei a évi őszi ülésszakban.
Van-e lejjebb? Egy válságos piac a válságban „A helyzet” A rádiós piac évek óta stagnál/csökken –A kedvezmények mértéke nő (és nőni fog). MRSZ.
TÁMOP PROJEKT KERETÉBEN: Sarkadi Járásfejlesztési Stratégia című 1. workshop. Helyszín: Biharugra Időpont: Készítette: Projektfelügyelet.
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
A kisközösségi rádiózás szabályozási és műszaki kérdései
prezentációja A bemutató és annak tartalma a HT ZRT szellemi terméke!
Szerzői jogi reform az Európai Unióban
Előadás másolata:

„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó

Állapotfelmérés Jelenlegi szabályozás  Alkotmány 61 §.  évi I. tv. Rttv.  évi C. tv. Eht.  évi II. tv. Stv.  évi LVIII. Grtv. Médiaszabályozási tárgy:  Lineáris szolgáltatások  Frekvencia elosztás  Írott sajtó  Elektronikus hírközlés „tüneti kezelés” Stratégia nélküli szabályozás Átfogó, konvergens Stratégiára épülő szabályozás

Koherens audiovizuális politika hiánya Médiaszabályozás átpolitizáltsága, a gazdasági szemlélet hiánya Intézményrendszer széttagoltsága Közszolgálati műsorszolgáltatás válsága Állami erőforrások szétforgácsolódása Az új médiapolitika szükségessége

Szempontok a médiapolitika újragondolásához kitágult, nemzetállami keretekben nem értelmezhető médiapiac horizontális és vertikális koncentrációs folyamatok erősödése a frekvenciaszűkösség relatív megszűnése a digitalizációval új és folyamatosan megújuló technológiai feltételek a műsorterjesztési platformok növekvő versenye a hagyományos médiaszabályozás és az átvitel szabályozásának kettéválasztása állami szerepvállalás csökkenése, az állami médiaszabályozás közszolgálati hír- és műsorszolgáltatásra korlátozása kereskedelmi médiaszabályozás versenyjogi jellegének erősítése

Az új médiapolitika céljai (Gazdasági célkitűzések) Az audiovizuális szektor versenyképességének fokozása A fogyasztói jólétet szolgáló verseny ösztönzése Az audiovizuális export növelése Átlátható viszonyok a műsorterjesztésben és a reklámpiacon Az állami források hatékony felhasználása A közszolgálati műsorszolgáltatás finanszírozásának hatékonysága Új, hatékonyabb finanszírozási struktúrák térnyerése A hazai beszállítói kör részesedésének növelése

Az új médiapolitika céljai (Kulturális és társadalmi célkitűzések) Az egyetemes és nemzeti kultúra megőrzése, ápolása A hazai gyártású tartalom részesedésének növelése Az archívumokban tárolt kulturális értékek használatának elősegítése Magas színvonalú alkotások létrejöttének, közvetítésének ösztönzése Kisebbségi kultúrák kiszolgálása, bemutatása Kulturális sokszínűség biztosítása A társadalmi nyilvánosság fenntartása Pártatlan, kiegyensúlyozott, minőségi tájékoztatás biztosítása A fogyasztói tudatosság szintjének emelése A véleménymonopóliumok kialakulásának megakadályozása A gyermekek védelme

Szabályozási reform Új területek szabályozása:  Digitális átállás  Műsorterjesztés Hagyományos televíziózás és rádiózás szabályozásának reformja közszolgálati kereskedelmi reklám

Átfogó média szabályozási reform Miniszterelnöki Hivatal Eszközrendszer: Nemzeti Audiovizuális Média Stratégia Digitális átállás folyamatának felgyorsítása –Digitális Átállás Stratégia elkészítése, 1014/2007 (III. 13) Kormányhatározat –Dtv törvénytervezet

„Szabályozási ív” NAMS Tartalom: Média szabályozás Eszköz: Digitális átállás Digitális műsorterjesztésről szóló törvénytervezet Tartalom, Reklám, szponzoráció külön törvényekben Eszközrendszer: Tartalom és átvitel (frekvencia)együtt Intézményrendszer: Jövőkép: Egységes felügyeleti rendszer Új korszerű hatóság a konvergencia jegyében ORTT Jogi státusz

Elvárások a NAMS-al szemben Az audiovizuális szolgáltatásokkal összefüggő egységes és átfogó szempontrendszer Az Európai Unió jogforrásainak integrált megjelenítése Az állam szabályozói, fiskális, közpolitikai és tulajdonosi szerepének megváltozása Módszertani megalapozottság (KSaK) A „követendő nemzetközi gyakorlat” feldolgozása és beépítése a stratégiaalkotás folyamatába

Köszönöm a figyelmüket !