A vitarendezési, konfliktuskezelési technikák használata.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egyeztető eljárás.
Advertisements

A tanulók fegyelmi felelősségre vonásának aktuális előírásai
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
A pedagógus szerepe a közösségi szolgálatban
Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
ORSZÁGOS ATOMENERGIA HIVATAL Tervezett üzemidő lejártát követő üzemeltetés engedélyezése Dr. Rónaky József főigazgató.
Az iskolai dokumentumok
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
Pedagógiai problémák-pártfogói programok A pártfogó felügyelet lehetséges válaszai a szakmai problémafelvetésre Budapest, 2009.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A védelmi bizottság elnökének katasztrófavédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Iskolai Közösségi Szolgálat – teher vagy lehetőség?
A TELEPÜLÉSFEJLESZTÉS ÉS A VÁLTOZÓ KÖZIGAZGATÁS A TELEPÜLÉS, A JÁRÁS, A MEGYE ÉS A RÉGIÓ ÁTALAKULÓ SZEREPE II.PLAN-NET.HU TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONFERENCIA.
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Szakmafejlesztés a gyermekvédelemben
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Az autizmusról É l e t e m a s p e r g e r - s z i n d r ó m á v a l.
Készítette: Susuk Judit Boroznaki Zita
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Javaslat az ÁVF számára Etikai Kódex elkészítésének szempontjai
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
Resztoratív eljárások bevezetésének lehetőségei a pártfogó felügyelői munkában “A harmonikus szabad életért” Közösségi Szolgáltatások Alapítványa Negrea.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Resztoratív módszerek az iskolában
MIÉRT ÉS HOGYAN SEGÍTHETNEK A RESZTORATÍV MÓDSZEREK?
A Mediáció.
Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, november
Mediation and Restorative Justice in Prison Settings Empirikus kutatás- OKRI Kísérleti modellprogram –Foresee Partnerek: Balassagyarmati Fegyház.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Amilyen korán csak lehet
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
A középiskolai oktatás szabályzatai
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe a felsőoktatási állampolgári nevelésben Kocsis Mihály.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
RESZTORATÍV TECHNIKÁK BEÉPÍTÉSE AZ INTÉZMÉNYI SZABÁLYZÓKBA
BEVEZETŐ.

Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Resztoratív megközelítés a konfliktuskezelésben
Felelősen, egészségesen, biztonságosan
Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során: a elv alkalmazása Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során:
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Az alternatív vitarendezés, az érdekalapú tárgyalás és a resztoratív technikák bevezetése a szakképző intézmények működési és nevelési gyakorlatába.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Konfliktusok az iskolában
A MUNKAJOGI JOGFORRÁSOK RENDSZERE
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet térségi tevékenysége Budapest, november 30. Hálózatépítés - kapacitásbővítés – OFI-Pontok /távmunka/
Szakiskolai fejlesztési program Önfejlesztés-intézményfejlesztés terület Jó gyakorlat konferencia június 3. SZEKCIÓ: „Agressziókezelés, szocializáció”
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
A mediáció szerepe a büntető igazságszolgáltatásban
A szakiskola jelene és jövője
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
CSOPORTNAPLÓ MÓD - SZER - TÁR ANYAGÁNAK FELHASZNÁLÁSÁVAL.
Pálfi Erika főosztályvezető Köznevelési Tartalomfejlesztési Főosztály
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
A MUNKAJOGI JOGFORRÁSOK RENDSZERE
Előadás másolata:

A vitarendezési, konfliktuskezelési technikák használata. Pappné Somogyi Ildikó igazgatóhelyettes Nagy Éva facilitátor, az egyeztető bizottság elnöke Kalmár Margit facilitátor, az egyeztető bizottság elnökhelyettese Pogány Frigyes Szakközépiskola Új utak az iskolai konfliktusok kezelésében c. konferencia 2012. december 13.

Resztoratív gyakorlatok skálája Iskolai stratégia (Morrison és Thorsborne alapján 2004) Resztoratív gyakorlatok skálája A diákok 1-5%-a Formális konferencia Kapcsolatok helyreállítása Intenzív Rögtönzött konferencia Kör ( reaktív) Sérelmek orvoslása Fókuszált Kör (proaktív) vagy csoportmegbeszélés Általános Affektív kijelentések Affektív kérdések Kapcsolatok megerősítése; Szociális és érzelmi kommunikációs készségek erősítése Egész iskola

Egy új jogi-pedagógiai lehetőség: egyeztető eljárás jóvátételi konferencia mediáció

Resztoratív konferencia Fegyelmi eljárás START EGYEZTETŐ ELJÁRÁS Resztoratív konferencia IGEN MEGOLDÁS NEM MEGHALLGATÁS VITATOTT TÉNYÁLLÁS NEM IGEN LEZÁRÁS (utókövetés) FEGYELMI TÁRGYALÁS ELSŐFOKÚ DÖNTÉS

Jóvátételi konferencia = egyeztető eljárás Az egyeztető eljárás célja: „A fegyelmi eljárást egyeztető eljárás előzheti meg, amelynek célja a kötelességszegéshez elvezető események feldolgozása, értékelése, ennek alapján a kötelességszegéssel gyanúsított és a sérelmet elszenvedő közötti megállapodás létrehozása a sérelem orvoslása érdekében.” 20/2012. EMMI rendelet

(DÖK szabályok, SZM szabályok) Jogszabályi háttér Alaptörvény; Kn. tv.; Kjt;… Törvények Rendeletek 20/2012. EMMI rendelet Intézményi szabályok Házirend, SZMSZ (DÖK szabályok, SZM szabályok) (DÖK, szülői SZMSZ)

Resztoratív kérdések Az „érintettek” számára Mi történt? Mit éreztél akkor? Mit gondolsz erről most? Szerinted kire hatott ez az eset? Hogyan hatott rájuk? A „többiek” számára Hogyan reagált, amikor megtudta? Mi a legnehezebb a történetben? Mi a legfontosabb a történetben? 7

Köszönöm a figyelmet! Az előadás prezentációja megtekinthető a www.ofi.hu oldalon.