KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, 2005. szeptember 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Reform ételek kutatás Trend International Market Research Kft.
Advertisements

Likviditás a Budapesti Értéktőzsdén Mennyire felel meg a kibocsátók és befektetők elvárásainak, illetve mitől függ? Jaksity György elnök Budapesti Értéktőzsde.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
A Budapesti Értéktőzsde Részvénytársaság éve december 15. Jaksity György elnök Budapesti Értéktőzsde.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Közösségi marketing aktivitások a sertéshús piacon Dr. Simon Péter MT Zrt. – AMC 2013.
Trade Marketing Klub Kozák Ákos GfK Hungária Piackutató Intézet 2009
BFA SPAR – A magyar áruk elkötelezett kereskedője
Dr. Csermely Tibor GÉPJÁRMŰBIZTOSÍTÁSI HELYZETKÉP
Témavázlat Draft bevásárlóközpontok retail centers
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Instore Média a döntés előtti pillanatban
Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
IAB Hungary Adex április 9.. IAB Adex Az IAB 1996 óta teszi közzé az online reklámköltési adatokat (US) Az IAB Europe 2006-ban indította.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
ARCOK ÉS KUDARCOK A téma a lényeg vagy az arc, akivel az eladható? DR. SIMON ANDRÁS senior partner, Ispiro Consulting.
Dr. Mikulás Ildikó november 3. A borpiaci helyzet és a borpiaci rendtartás várható reformja.
Készítette Elmer Elizabet Primusz Flóra
A vágósertés felvásárlási ára ( ) Ft/kg élősúly.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Egészségügy átalakítás előtt Nógrádi Tóth Erzsébet egészségügyi szerkesztő Világgazdaság Konszenzus az egészségügyért II. konferencia szeptember.
A reklámköltések alakulása Magyarországon Forrás: Mediagnózis Milliárd Forintban.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
ATL - mit hirdessünk és hol?
Zsugorodik az óriás(plakát) vagy tovább nő?
„Vegyszerezett világ” Növényvédő szerek Pál János, Levegő Munkacsoport.
Növény monitoring Ambrus Á., Györfi L., Vásárhelyi A. Az élelmiszerekben elforduló növényvéd-szermaradékok élelmiszerbiztonsági megítélése 5/2002. (II.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
MultiMOL, avagy a regionális multivá válás folyamata a MOL-nál március 6. Jerkovits Éva, Pál Zsófia.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
FoodManufuture WP3 - Nemzeti Workshop Budapest, FoodManufuture Nemzeti Workshop Jövőbeli lehetséges forgatókönyvek Berczeli Attila Campden.
Torma Dorisz május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
A szerzői jogi iparágak magyarországi helyzete DAT 2006 a Magyar Tartalomipari Szövetség XVI. Konferenciája november 21. Dr. Bendzsel Miklós Dr.
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
Bevásárlóközpontok harca Tatabányán Kovács András Selye János Egyetem Kutatóintézete.
Az értékkategóriák.
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
A MAGYAR ÉTKEZÉSI TOJÁS TERMELÉS HELYZETE
Dr. Stummer Ildikó Budapest, szeptember 29.
NAGY SZEKTOROK 2011 Magyar Média 2012 konferencia Mihálszki Zsuzsa.
Média '13 Gondolatcsere és networking – Telekommunikáció Liptay Gabriella.
FMCG média trendek FMCG MÉDIA TRENDEK. FMCG média trendek Miről is szól mindez? FOGYASZTÁS.
Kapronczai István A magyar élelmiszeripar helyzete, az élelmiszeripari kis- és középvállalkozások lehetőségei Ágazati Párbeszéd Központ Élelmiszeripari.
ÁLRUHÁS REKLÁMOK NYOMÁBAN Kreatív ̶ Márkázott Tartalom Konferencia szeptember 20. Mihálszki Zsuzsa.
GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Fogyasztói kötődés, kiskereskedői hűségprogramok GfK Hungária Kovács Krisztina.
Szalókyné Tóth Judit ügyvezető igazgató február 13.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
A kereskedelem alakulása
<Fejléc - Előadás címe>
2017. Június Élelmiszer kosár Júniusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Augusztus Élelmiszer kosár Augusztusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Szeptember Élelmiszer kosár Szeptemberben a legolcsóbb: Ft.
2017. Március Élelmiszer kosár Márciusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Október Élelmiszer kosár Októberben a legolcsóbb: Ft.
2018. Január Élelmiszer kosár Januárban a legolcsóbb: Ft.
2018. április Élelmiszer kosár Áprilisban a legolcsóbb: Ft.
Hogyan előzz be kisvállalkozóként
2018. május Élelmiszer kosár Májusban a legolcsóbb: Ft.
Előadás másolata:

KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.

2 KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE 1.FMCG TERMÉKEK A REKLÁMPIACON Részesedésük a teljes reklámköltésből Reklámozási szokások, tendenciák 2.KERESKEDELMI LÁNCOK HIRDETÉSI SZOKÁSAI Súlyuk a reklámpiacon Átalakuló piac Kommunikációs trendek a)Médiahasználat b)Kreatív tendenciák 3.MIT HOZ A JÖVŐ? KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE – SZEPT. 29.

3 KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE 1.FMCG TERMÉKEK A REKLÁMPIACON Részesedésük a listaáras reklámköltésből Teljes reklámpiac 2004: 440 milliárd Ft KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE – SZEPT. 29.

4 KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE REKLÁMOZÁSI SZOKÁSOK, TENDENCIÁK AZ FMCG PIACON Sok szereplő, koncentrált médiabüdzsék A top 30 cég adja az szektor reklámköltésének 75%-át Aktív és kevésbé aktív FMCG kategóriánk Növekvő reklámköltés: OTC, tejtermék, élelmiszerüzlet Csökkenő reklámköltés: alkoholmentes ital, édesség, tisztítószer, hústermék Átalakuló médiamix Nő a televízió súlya Csökken a sajtó, különösen a magazinok részesedése A rádiók részesedése növekszik A köztér és a mozi súlya csökken KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE – SZEPT. 29.

5 KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE KERESKEDELMI LÁNCOK SÚLYA A REKLÁMPIACON Részesedésük a teljes reklámköltésből Teljes Piac224 milliárd Ft440 milliárd Ft FMCG45 %43 % Élelmiszer14 %15 % Kereskedelmi láncok1,2 %2,7 % KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE – SZEPT. 29.

6 KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE KERESKEDELMI LÁNCOK SÚLYA A REKLÁMPIACON Élelmiszerek, élelmiszerüzletek és hipermarketek reklámköltése KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE – SZEPT. 29.

7 KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE VIZSGÁLT KERESKEDELMI LÁNCOK CBA Coop, Maxi Coop Kaiser’s Match, Smatch Penny Market Plus Reál ÉLELMISZERÜZLETHIPERMARKET Auchan Cora Interspar Tesco KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE – SZEPT. 29.

8 KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE ÁTALAKULÓ PIAC Terjeszkedés, felvásárlás, profiltisztítás Kereskedelmi márkás termékek térnyerése Saját üzemek és logisztikai központok építése Hűségkártyák, pontgyűjtő akciók Értéknövelt szolgáltatások megjelenése (áruhitel, üzletsor, benzinkút, utazási iroda stb.) Új szereplők piacra lépése KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE – SZEPT. 29.

9 KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE KOMMUNIKÁCIÓS TRENDEK Médiahasználat Kiugró reklámköltés 2004-ben Nő az egyes láncok médiabüdzséje közti különbség Továbbra is túlsúlyban van a televízió Feljövőben a napilap és a közterület Alternatív megjelenési formák (pl. televíziós műsor-szponzoráció) Kreatív tendenciák Image kampányok száma csökken, nyereményakcióké nő Ismert személyiségek szerepeltetése a reklámokban Középpontban az ár és a gazdaságosság Nő a nagy értékű háztartási gépek, szórakoztatóelektronikai termékek aránya a hirdetéseken KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE – SZEPT. 29.

10 KERESKEDELMI LÁNCOK REKLÁMOZÁSI SZOKÁSAI HIPERMARKETEK MÉDIAMIXE hó KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE – SZEPT. 29.

11 KERESKEDELMI LÁNCOK REKLÁMOZÁSI SZOKÁSAI ÉLELMISZERÜZLETEK MÉDIAMIXE hó KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE – SZEPT. 29.

12 KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE HIPERMARKETEK REKLÁMJAIN MEGJELENŐ TERMÉKEK Összesen1. Hústermék2. Szórak. elektr. 3. Zöldség- gyümölcs Plakát TV Plakát + TV Arány17%12%9% Összesen1. Hústermék2. Szórak. elektr.3. Tejtermék Plakát TV Plakát + TV Arány21%17%9% KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE – SZEPT. 29.

13 KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE ÉLELMISZERÜZLETEK REKLÁMJAIN MEGJELENŐ TERMÉKEK Összesen1. Hústermék2. Üdítőital3. Szeszesital Plakát TV Plakát + TV Arány23%16%12% Összesen1. Hústermék2. Tejtermék3. Üdítőital Plakát TV Plakát + TV Arány25%17%16% KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE – SZEPT. 29.

14 KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE MIT HOZ A JÖVŐ? Ha beindul a Lidl reklámgépezete… Újabb láncok megjelenése várható (Wal-Mart, Hofer) Jelenlegi szereplők további terjeszkedése / kivonulása Olcsó import termékek árnyomása Szigorodó hatósági ellenőrzések Televíziós piac átalakulása KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE – SZEPT. 29.