Értékesítési csatorna HEFOP 3.3.1.
Értékesítési csatorna fogalma Önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeként a termék vagy a szolgáltatás használatra vagy fogyasztásra rendelkezésre áll. HEFOP 3.3.1.
A termékek áramlásának klasszikus útja Termelő Nagykereskedő Kiskereskedő Végső fogyasztó HEFOP 3.3.1.
Értékesítési út Szűkebb értelemben azt az utat érjük, amelyet egy-egy termék megtesz a termeléstől a végső fogyasztásig. HEFOP 3.3.1.
Csatornaszintek I. Minden közvetítő, aki részt vesz a munkában a csatorna egy-egy szintjét alkotja. Zérószintű csatorna: gyártó közvetlenül a végső fogyasztónak értékesít pl.: Tupperware, AVON, Sunrider, stb. HEFOP 3.3.1.
Csatornaszintek II. Egyszintű csatorna: egyetlen közvetítőt tartalmaz Kétszintű csatorna: két közvetítő tevékenykedik Háromszintű csatorna: három közvetítőből áll (nagykereskedő-közvetítő-kiskereskedő) HEFOP 3.3.1.
Csatorna által a végső fogyasztóknak nyújtott szolgáltatások Megfelelő tételnagyság Kényelmes térbeli elhelyezkedés Termékválaszték Vevőszolgálat HEFOP 3.3.1.