KDOP /2F A közoktatás tartalmi feladataihoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések Közép-dunántúli Regionális Döntés-előkészítő, Javaslattevő Testület Tatabánya, október 29.
Előadás – érintett témák 1.KOMPLEXITÁS! 2.Célok/részcélok 3.Fejleszthető feladat-ellátási helyek típusai 4.Kötelezően megvalósítandó tevékenységek 5.Kiegészítő és előnyt jelentő tevékenységek 6.Esélyegyenlőség (HH/HHH - SNI) 7.KDOP /2F – mérföldkövek 8.Támogatott feladat-ellátási helyek típusa KD régió 9.Tartalomfejlesztés – kapcsolódási pontok: TÁMOP 10.Informatikai fejlesztés - kapcsolódás: TIOP (IKT eszközök beszerzésének tilalma mellett az IKT fogadására alkalmas intézményi környezet megteremtése) 11.Ilyen volt…ilyen lett!
KOMPLEXITÁS Infrastruktúra (intézménylétesítés, új építés) Eszközbeszerzés Pedagógiai módszertan, tartalomfejlesztés Esélyegyenlőség (SNI integrált, HH/HHH integrációs nevelés) FIZIKAI ÉS TARTALMI MEGÚJULÁS EGYBEN!!
Célok/részcélok Energiatakarékos közoktatási intézmények infrastrukturális beruházásainak támogatása különös tekintettel –demográfiailag növekvő/stagnáló gyereklétszámú területekre/településekre, –ahol magas a HH gyermekek száma; A versenyképes tudás megszerzése érdekében az intézmények eszközellátottságának javítása; Az oktatás minőségének és hatékonyságának növelése a HH és SNI tanulók integrált nevelését, oktatását felvállaló intézményekben; A XXI. század iskolája programmal összhangban az iskolai környezet akadálymentes átalakítása, és akadálymentes informatikai fejlesztése, úgy, hogy megalapozzák a pedagógiai és módszertani reformokat, támogassák tartalomfejlesztéseket; Egészséges és korszerű tanulási feltételek megteremtése IKT eszközrendszer komplex kialakításának támogatása
Fejleszthető feladat-ellátási helyek típusai óvoda általános iskola szakiskola gimnázium, szakközépiskola alapfokú művészetoktatási intézmény gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési – oktatási intézmény diákotthon, kollégium többcélú intézmények (gyakorlati helyek/műhelyek fejlesztésére irányuló beruházás nem támogatható)
Kötelezően megvalósítandó tevékenységek 1.Tartalmi fejlesztés egyetlen fejlesztés sem történhet meg a hozzá kapcsolódó tartalmi fejlesztés nélkül!! (ROP 1. forduló - nyilatkozat) szolgáltatói kosár ROP Kedvezményezett – TÁMOP jogosultság! 2. Akadálymentesítés 3. IKT komplex eszközrendszerének fogadására alkalmas intézményi környezet kialakítása (strukturált, optikai és/vagy telefonkábelezés) 4. KEH/KET (tárulási, települési, intézményi) 5. Szelektív hulladékgyűjtés – feltételek megléte esetén: hulladékgyűjtő edények tárolási helye és szállítási útvonala KIZÁRÓ OKOK: SNI gyermekek tekintetében szegregáló vagy szegregációt eredményező oktatás-szervezés!!
Kiegészítő és előnyt jelentő tevékenységek 1. Kiegészítő tevékenységek: udvarfejlesztés, szabadidős programok helyiségei – tanulást segítő tér eszközbeszerzés – speciális fejlesztő eszközök beszerzése konyhafelújítás, szelektív hulladékgyűjtés feltételeinek megteremtése, tornaterem sportudvar fejlesztés – OLLÉ műszaki specifikáció 2. Bírálatnál előnyt jelentő szempontok: SNI integrált, HH/HHH integrációs nevelés kis-és mikrotérségi társulások által fenntartott intézmények többcélú intézmények, egységes iskola teljes körű akadálymentesítés társulási pályázók – „40%-os lista” 80% feletti kapacitáskihasználtság 64/2004. (IV.15.) Korm.rendelet – 4. és 5. sz. melléklet
Esélyegyenlőség (HH/HHH) Esélyegyelőség dimenziói: területi intézmény működéséhez kapcsolódó pedagógiai- módszertani HH/HHH gyermek nevelésének támogatása: infrastrukturális feltételek megteremtése; eszközbeszerzés támogatása; pályázatok előnyben részesítése, melyek vállalják az HH/HHH gyermekek integrált oktatásának bevezetését szakmai kiválasztás szempontjai: iskolai szegregáció, lemorzsolódás csökkentése KEH/KET készítése és végrehajtása;
Esélyegyenlőség (SNI) SNI integrált nevelés támogatása: infrastrukturális feltételek megteremtése; eszközbeszerzés támogatása; azon pályázatok előnyben részesítése, melyek vállalják az SNI gyermekek integrált oktatásának bevezetését - szakmai kiválasztási eljárás; testi és érzékszervi fogyatékossághoz kapcsolódóan az épületek teljes körű akadálymentesítése (fizikai és infokommunikációs); támogatásra kerülhetnek a nem integrálható gyermekek nevelését, oktatását felvállaló speciális gyógypedagógiai intézmények is!!
KDOP /2F – mérföldkövek I. Kétfordulós eljárásrend – többszörös túljelentkezés KDOP /2FKDOP /2F (1. forduló): oKDOP /2/2F: KDOP /2F-2fKDOP /2F-2f (2. forduló): PF végén – oKDOP /2/2F-2f: PF végén TÁMOP-3.1.4/08/2TÁMOP-3.1.4/08/2: MEGVALÓSÍTÁS (24 hónap) Lezárt projektek száma 5.1.1/2F-2f /2/2F-2f1
KDOP /2F – mérföldkövek II. Beérkezett pályázat (db) Támogatott pályázat (db) Támogatott igényelt tám. (Ft) Támogatott megítélt tám. (Ft)TSZ Leszerződött támogatás (Ft) Fel.hely szám 5.1.1/2F /2F-2f /2/2F /2/2F-2f
Támogatott feladat-ellátási helyek típusa KD régió
Tartalom- és informatikai fejlesztés: kapcsolódási pontok A) PÚ C.1.1.: kötelező tartalomfejlesztés TÁMOP vagy HEFOP/2004/3.1.2., HEFOP/2005/3.1.3., HEFOP/2005/ TÁMOP-3.1.6/08/1., TÁMOP/3.1.6/08/2., TÁMOP B) PÚ C.1.: Informatikai fejlesztés = intézmények IKT eszközellátásának fejlesztése = TIOP
Ilyen volt…
…
…ilyen lett!
Köszönöm a figyelmet! Horváth Éva Programmenedzser VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Nonprofit Kft. Közép-dunántúli Területi Iroda