KDOP-2007-5.1.1/2F A közoktatás tartalmi feladataihoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések Közép-dunántúli Regionális Döntés-előkészítő, Javaslattevő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az akadálymentesítés szakmai háttere, indokoltsága Horváth Péter SZMM Országos Fogyatékosügyi Tanács titkára Budapest, június 7.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Alcím mintájának szerkesztése Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
A Délegyházi Napköziotthonos Óvoda komplex fejlesztése KMOP-4.6.1/B
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
a Nyugat-dunántúli Operatív Program
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
1 Közép-magyarországi Operatív Program Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása c. pályázati felhívás.
Educatio Nonprofit Kft.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Legyen jobb a gyermekeknek!
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
GÖDÖLLŐI KIRÁLYI KASTÉLY A Gödöllői Királyi Kastély, komplex, környezetbarát üzemeltetést lehetővé tevő újjáépítése és családbarát szolgáltatásokkal történő.
Az Új Széchenyi Terv - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt TIOP /1 kódszámú, Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program TIOP Kecskemét, június 21.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
TISZK létrehozása és a TIOP-3. 1
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
EU-s források ökoiskolák számára Takács Eszter Könczey Réka Budapest, június 6. Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója.
Klaszter és egyéb vállalkozásfejlesztési pályázatok 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Széchenyi Programiroda Nkft. Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
Türje Község Önkormányzata az Új Magyarország Fejlesztési Terv Nyugat-dunántúli Operatív Program keretén belül a „Türje Községben az egészségügyi alapellátás.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Akadálymentesítés az ÚMFT ROP humán-infrastruktúra fejlesztés prioritás konstrukcióiban.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Előadás másolata:

KDOP /2F A közoktatás tartalmi feladataihoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések Közép-dunántúli Regionális Döntés-előkészítő, Javaslattevő Testület Tatabánya, október 29.

Előadás – érintett témák 1.KOMPLEXITÁS! 2.Célok/részcélok 3.Fejleszthető feladat-ellátási helyek típusai 4.Kötelezően megvalósítandó tevékenységek 5.Kiegészítő és előnyt jelentő tevékenységek 6.Esélyegyenlőség (HH/HHH - SNI) 7.KDOP /2F – mérföldkövek 8.Támogatott feladat-ellátási helyek típusa KD régió 9.Tartalomfejlesztés – kapcsolódási pontok: TÁMOP 10.Informatikai fejlesztés - kapcsolódás: TIOP (IKT eszközök beszerzésének tilalma mellett az IKT fogadására alkalmas intézményi környezet megteremtése) 11.Ilyen volt…ilyen lett!

KOMPLEXITÁS Infrastruktúra (intézménylétesítés, új építés) Eszközbeszerzés Pedagógiai módszertan, tartalomfejlesztés Esélyegyenlőség (SNI integrált, HH/HHH integrációs nevelés) FIZIKAI ÉS TARTALMI MEGÚJULÁS EGYBEN!!

Célok/részcélok Energiatakarékos közoktatási intézmények infrastrukturális beruházásainak támogatása különös tekintettel –demográfiailag növekvő/stagnáló gyereklétszámú területekre/településekre, –ahol magas a HH gyermekek száma; A versenyképes tudás megszerzése érdekében az intézmények eszközellátottságának javítása; Az oktatás minőségének és hatékonyságának növelése a HH és SNI tanulók integrált nevelését, oktatását felvállaló intézményekben; A XXI. század iskolája programmal összhangban az iskolai környezet akadálymentes átalakítása, és akadálymentes informatikai fejlesztése, úgy, hogy megalapozzák a pedagógiai és módszertani reformokat, támogassák tartalomfejlesztéseket; Egészséges és korszerű tanulási feltételek megteremtése IKT eszközrendszer komplex kialakításának támogatása

Fejleszthető feladat-ellátási helyek típusai óvoda általános iskola szakiskola gimnázium, szakközépiskola alapfokú művészetoktatási intézmény gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési – oktatási intézmény diákotthon, kollégium többcélú intézmények  (gyakorlati helyek/műhelyek fejlesztésére irányuló beruházás nem támogatható)

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek 1.Tartalmi fejlesztés egyetlen fejlesztés sem történhet meg a hozzá kapcsolódó tartalmi fejlesztés nélkül!! (ROP 1. forduló - nyilatkozat) szolgáltatói kosár ROP Kedvezményezett – TÁMOP jogosultság! 2. Akadálymentesítés 3. IKT komplex eszközrendszerének fogadására alkalmas intézményi környezet kialakítása (strukturált, optikai és/vagy telefonkábelezés) 4. KEH/KET (tárulási, települési, intézményi) 5. Szelektív hulladékgyűjtés – feltételek megléte esetén: hulladékgyűjtő edények tárolási helye és szállítási útvonala KIZÁRÓ OKOK: SNI gyermekek tekintetében szegregáló vagy szegregációt eredményező oktatás-szervezés!!

Kiegészítő és előnyt jelentő tevékenységek 1. Kiegészítő tevékenységek: udvarfejlesztés, szabadidős programok helyiségei – tanulást segítő tér eszközbeszerzés – speciális fejlesztő eszközök beszerzése konyhafelújítás, szelektív hulladékgyűjtés feltételeinek megteremtése, tornaterem sportudvar fejlesztés – OLLÉ műszaki specifikáció 2. Bírálatnál előnyt jelentő szempontok: SNI integrált, HH/HHH integrációs nevelés kis-és mikrotérségi társulások által fenntartott intézmények többcélú intézmények, egységes iskola teljes körű akadálymentesítés társulási pályázók – „40%-os lista” 80% feletti kapacitáskihasználtság 64/2004. (IV.15.) Korm.rendelet – 4. és 5. sz. melléklet

Esélyegyenlőség (HH/HHH) Esélyegyelőség dimenziói:  területi  intézmény működéséhez kapcsolódó  pedagógiai- módszertani HH/HHH gyermek nevelésének támogatása:  infrastrukturális feltételek megteremtése;  eszközbeszerzés támogatása;  pályázatok előnyben részesítése, melyek vállalják az HH/HHH gyermekek integrált oktatásának bevezetését  szakmai kiválasztás szempontjai: iskolai szegregáció, lemorzsolódás csökkentése  KEH/KET készítése és végrehajtása;

Esélyegyenlőség (SNI) SNI integrált nevelés támogatása:  infrastrukturális feltételek megteremtése;  eszközbeszerzés támogatása;  azon pályázatok előnyben részesítése, melyek vállalják az SNI gyermekek integrált oktatásának bevezetését - szakmai kiválasztási eljárás;  testi és érzékszervi fogyatékossághoz kapcsolódóan az épületek teljes körű akadálymentesítése (fizikai és infokommunikációs);  támogatásra kerülhetnek a nem integrálható gyermekek nevelését, oktatását felvállaló speciális gyógypedagógiai intézmények is!!

KDOP /2F – mérföldkövek I. Kétfordulós eljárásrend – többszörös túljelentkezés KDOP /2FKDOP /2F (1. forduló): oKDOP /2/2F: KDOP /2F-2fKDOP /2F-2f (2. forduló): PF végén – oKDOP /2/2F-2f: PF végén TÁMOP-3.1.4/08/2TÁMOP-3.1.4/08/2: MEGVALÓSÍTÁS (24 hónap) Lezárt projektek száma 5.1.1/2F-2f /2/2F-2f1

KDOP /2F – mérföldkövek II. Beérkezett pályázat (db) Támogatott pályázat (db) Támogatott igényelt tám. (Ft) Támogatott megítélt tám. (Ft)TSZ Leszerződött támogatás (Ft) Fel.hely szám 5.1.1/2F /2F-2f /2/2F /2/2F-2f

Támogatott feladat-ellátási helyek típusa KD régió

Tartalom- és informatikai fejlesztés: kapcsolódási pontok A) PÚ C.1.1.: kötelező tartalomfejlesztés TÁMOP vagy HEFOP/2004/3.1.2., HEFOP/2005/3.1.3., HEFOP/2005/ TÁMOP-3.1.6/08/1., TÁMOP/3.1.6/08/2., TÁMOP B) PÚ C.1.: Informatikai fejlesztés = intézmények IKT eszközellátásának fejlesztése = TIOP

Ilyen volt…

…ilyen lett!

Köszönöm a figyelmet! Horváth Éva Programmenedzser VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Nonprofit Kft. Közép-dunántúli Területi Iroda