A KIP Stratégiai Megvalósítási Terve Dr. Balassy Zsolt – főtitkár Magyar Nemzeti Host, KIP Iroda.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szerzői jogi ágazatok hozzájárulása a hazai nemzeti jövedelemhez Dr. Kiss Zoltán – Magyar Szabadalmi Hivatal CreaSpace - Kreatív iparágak a digitális.
Advertisements

Néhány fontos terület a Kreatív Ipar fejlődéséhez
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
E-nemzeti könyvtári szolgáltatások fejlesztése
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
2009. november 30. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 12. előadás.
2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 6. előadás.
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 2. előadás.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Eddigi eredmények, további feladatok Egyházy Tiborné dr. projektvezető október 27.
Az elektronikus könyvtárak hálózata Moldován István OSZK MEK Osztály Hódmezővásárhely, július 5-7. Digitalizálási konferencia.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Lesz-e magyar tartalompiac? És mi lesz a könyvtárak szerepe? Kitzinger Dávid ügyvezető igazgató Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ.
Nyelv-ész-gép Új technológiák az információs társadalomban.
Az informatika szerepe a XXI.század múzeumaiban
A Neumann Kht. a kreatív iparágak szolgálatában Mátrai Julianna Pályázati szakértő Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht november.
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. okt. 19.-nov.2. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7-8. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Hozzáférés és szerzői jog - a digitális könyvtári archívumok Dr. Szinger András Artisjus.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Magyarország: 3D nAgyhatalom Nemzeti k+f+i lehetőségek a globális 3D iparban Korcsok Zoltán – alapító, ügyvezető igazgató iPONT international Kft.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
Máté István Multimédia fejlesztő Máté István
Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során: a elv alkalmazása Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során:
Egyházi Könyvtárak Egyesülése Pécs, június 28. Szakmai továbbképzés.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
A szerzői jogi iparágak magyarországi helyzete DAT 2006 a Magyar Tartalomipari Szövetség XVI. Konferenciája november 21. Dr. Bendzsel Miklós Dr.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
2009. szeptember 7. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Nemzeti Technológiai Platform a
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Programzáró szakmai nap Szolnok, november 12. Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Verseghy Ferenc Könyvtár és Művelődési Intézet.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Projektorientált matematikaoktatás
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
A digitális kompetencia fejlesztése
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Szerzői jogi reform az Európai Unióban
Előadás másolata:

A KIP Stratégiai Megvalósítási Terve Dr. Balassy Zsolt – főtitkár Magyar Nemzeti Host, KIP Iroda

Definíciós kérdések Mi az a Kreatív Ipar ? Definíciós sémák: Ágazatok konkrét leírása (TEAOR) Kulturális iparok – Kreatív iparok WIPO nomenklatúra – szerzői jogi ágazatok (elsődleges, részleges, kiszolgáló, technikai) Hogyan mérhető ? Copyright faktorok, nemzetközi sztenderdek A KIP milyen szerepet vállalt a feltárásában?

Miről beszélünk !

A kreatív szektor a hagyományos gazdasági ágakkal összemérhető gazdasági értéket hoz létre, gazdasági teljesítményt produkál, jövedelmet generál, foglalkoztatási szerepet tölt be. Fejlesztéspolitika szempontból elengedhetetlen a kreatív szektornak a valós gazdasági súlyával arányos kezelése a gazdaságpolitikai döntéshozatalban.

A KIP Platform tervezett kutatási programjainak áttekintése Alapkutatások KIP-A-01 A megismeréstudomány (kognitív tudomány) eredményeinek felhasználása és alkalmazása a tanulási folyamatokba. Ezen megközelítésre épülő módszertanok alkalmazási területeinek illetve eszköztárainak feltárása, különös tekintettel a Magyarországon rendelkezésre álló, nemzetközileg ismert eljárásokra, gyűjteményekre és kutató-fejlesztői kapacitásokra.

A KIP Platform tervezett kutatási programjainak áttekintése Alkalmazott kutatások KIP-ALK-01 A kognitív tanulás eredményeinek alkalmazása az oktatásban a/.Kiemelkedő képességű tanulók képzése (kreatív diák) (tehetség-gondozás, kreativitás fejlesztése, Kömál-ra alapozott matematikai, fizikai tehetséggondozás, Kodály/Bartók módszer) b/.Fogyatékkal rendelkező tanulók képzése (kreatív tanár) (Pető módszer elterjesztése, új technológiák alkalmazása - motion capture, lokalizált megjelenítés)

A KIP Platform tervezett kutatási programjainak áttekintése KIP-ALK-02 Az oktatási ismeretanyagok eljuttatása a hallgatókhoz a/.Új üzleti modellek az oktatási tananyagoknak a hallgatókhoz való eljuttatásában (technológia kérdések, másolásvédelem, szerzői jogok biztosítása, hallgatói általános rendelkezésre állás biztosítása) b/.Szerzői jogi korlátok lebontása a tananyagok terjesztésében (szerzői jogok az interneten, szabadfelhasználás kiterjesztése, idézés, átvétel, többszörözés, átdolgozás, másolás, szabad megjelenítés fogalmainak kiterjesztése, az árva művek engedélyezése, munkaviszonyban és hallgatói jogviszonyban alkotott művek felhasználása)

A KIP Platform tervezett kutatási programjainak áttekintése KIP-ALK-03 Mozgóképi anyagok felhasználhatóságának kiterjesztése, kereshetőségük biztosításával a/.A filmfelvételek tartalmi leírására szolgáló kiegészítő információk (meta adatok) előállítása (hang és kép feldolgozás, szöveggé alakítás, feliratozás, jelenetek narrálásával releváns információ hozzáfűzése pl. vakok, idősek, színtévesztők, térben nem látók számára) b/.A filmfelvételek megjelenítési környezetének optimalizálása (web lapok minősítése)

A KIP Platform tervezett kutatási programjainak áttekintése KIP-ALK-04 3 dimenziós megjelenítési technológiák és a kiterjesztett valóság elemeinek alkalmazása a/.3D technológia és tartalom fejlesztés speciális alkalmazási területekre (videokonferencia, orvosi- ipari- és tudományos vizualizáció, 3D játékok, új generációs, 3D látványt nyújtó kijelzők fejlesztése) b/.A kiterjesztett valóság alkalmazási területeinek bővítése (kulturális turizmus, mozgóképek tartalmára vonatkozó kiegészítő információk szolgáltatása)

A KIP Platform tervezett kutatási programjainak áttekintése KIP-ALK-05 Termék- és ipar-specifikus, a kreatív technológiát intenzíven hasznosító területek támogatása a Design konstrukció keretében Textil- és ruhaipar Építészet és építőipar Egyéb kreatív iparok

Néhány kidolgozott alkalmazási terület Entitás-orientált keresőrendszerek fejlesztése és alkalmazása (ontológiai alapú játékos online történelmi vetélkedő indítása) Mozgóképek audio anyagainak valós idejű szöveggé konvertálásával a multimédiás anyagok kereshetővé tétele Mozgóképek tartalmára utaló kiegészítő információk (meta adatok) közvetítése Nemzetközi szinten is elismert színvonalú, magyar oktatási területek (matematika-fizika, zene, konduktív pedagógia) értéknövelt digitalizálása és hálózati képzési rendszerének fejlesztése (A KöMaL archívumától az egységes, többnyelvű európai feladatbankig) Digitális tananyag előállító, terjesztő, beszállító hálózatok fejlesztése. Elektronikus Tananyag Szerzői Jogkezelő Rendszer bevezetése A felhasználók/tanulók és szerzők közös érdekére alapozott üzleti modellek megvalósulásának támogatása A kreatív tanulási környezet fejlesztésének szerzői jogi korlátainak lebontása Interaktív könyvtár és múzeum kialakítása a digitális térben. A kulturális turizmus támogatásának egy lehetséges eszköze Digitális tesztkörnyezetek létrehozása új termékek és üzleti modellek kipróbálásához (a Design-t támogató váltórendszer bevezetése)

Javaslatok A Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal (NKTH) által meghirdetett, 2010-ben záródó Nemzeti Technológiai Platformok létrehozását támogató pályázati konstrukció keretében 20 Platform került kiválasztásra, mint a nemzetgazdaság fejlődése szempontjából meghatározó, illetve perspektivikus terület. Úgy véljük, hogy a Nemzeti Technológiai Platformok eredményeit az Új Széchenyi Tervben megfogalmazott egységes rendező elvek mentén néhány szakterületi tematikus csoportba lehet rendezni. Ehhez a munkához a Konferencián megjelenő Platformok felajánlják segítségüket. A KIP Platform fő tevékenységként a kreatív iparágak támogatását vállalta fel, ezt a platform elnevezésével (KIP – Kreatív Iparágak Platformja) is tükrözve. Tekintettel arra, hogy több társplatform tevékenysége is valamilyen szinten kapcsolatba hozható a kreativitás iparilag általánosan értelmezhető fogalmaival, ezért javasoljuk, hogy a korábban létrehozott és évek óta működő Technológia Platformok tevékenységéből érdemes lenne a kreativitáshoz kapcsolódó területeket összegyűjteni és ezek eredményeinek értékelésével további támogatásukról dönteni.