Titokzatos vásárlók.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Szervezetfejlesztési Program
Sales támogató kutatások a gyógyszeriparban Előadó: Malonyai Katalin
A tervezés mint menedzsment funkció
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Mikulás Gábor ”Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia, Budapest, február
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
A fogyasztói magatartás
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Benchmarking.
Készítette: Magyar Orsolya
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Teljesítménymérés és értékelés
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
E-beszerzés Bravo csoport.
Webbányászat (web mining) Mártonffy A: Kutakodom, tehát vagyok cikke nyomán.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
DoktorInfo Egészségügyi telefonos és internetes tanácsadó rendszer előkészítése (és megvalósítása) Dr. Gaál Péter, Lendvai Ferenc március 30.
TERVEZÉS - SZERVEZÉS - VEZETÉS
Ellenőrzés, visszacsatolás
Titokzatos vásárlók.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.
Teljesítménymérés és értékelés
9. A személyes eladás (Personal Selling)
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Tervezési feladat Nanotechnológia tervezése és összehasonlító értékelése egy megadott szennyezett terület remediációjára Témavezetők: Molnár Mónika.
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.

Digitális, vagy információs? Műveltség! Koltay Tibor.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
A piackutatás alapjai E-Learning.
Az eredményesség kulcsa egy önkormányzati gazdaságfejlesztési projekt esetében The keys of success in case of an economic development project implemented.
Házi dolgozat szolgáltatásmarketing mystery shopping máv
Életen át tartó tanulás/ személyi fejlődés/ minőségirányítás Bevált gyakorlatok A szociális munkások/ szociálpedagógusok munkájában a bécsi.
Szakdolgozat címe Szakdolgozó neve Konzulens: Konzulens neve
Konkrét ügyfélkezelési technikák, gyakorlatok egy cég életében
TERVEZÉS CÉLMEGHATÁROZÁS KÖRNYEZETELEMZÉSEK
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Készítette: Trajer Péter
CMMI 1.3 – Verifikáció Készítette: Kis Gergely. Bevezetés A specifikációt, követelményt vetjük össze a kész/készülő termékkel Itt nem vizsgáljuk, hogy.
Készítette: Derecskei Nikolett
TERVEZÉS CÉLMEGHATÁROZÁS KÖRNYEZETELEMZÉSEK
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
2015.május 14.. A kérdőív elkészítésének a célja A szoftvert használók mindennapos problémáinak bemutatása A jelenlegi helyzet javítása a felmérés alapján.
Járdán Tamás MBA, PMP, PCC
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
A TITOKZATOS OLVASÓ : Juhász Éva Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár INFORMATIO MEDICATA Budapest, 2007.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Hagyományok és kihívások V
CÉLMEGHATÁROZÁS KÖRNYEZETELEMZÉSEK IDŐTERVEZÉS
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Erősségek gyengeségek.
OLVASÓI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS EREDMÉNYEI, 2014
Előadás másolata:

Titokzatos vásárlók

Mystery shopping Mi is ez?

Mi is ez? Kreatív piackutatás, amelynek során valódi vásárlónak tűnő személyek értékelik egy-egy termék, szolgáltatás minőségét, a vizsgált személyek munkamorálját, szakértelmét, az ügyfelekkel való kapcsolatát. Kémkedés (?!)

Miért marad el az ügyfél? Forrás: Michelson, M.Taking the Mystery Out Of Mystery Shopping http://www.mspa-eu.org/about/MysteryShopping1.ppt

A titokzatos vásárlás helye a menedzsment folyamatokban Irányítási, értékelési eszköz Rendszeres felmérés esetén átfogó ösztönzési rendszer, melynek során kijelölésre kerül az adott időszak legkiemelkedőbben teljesítő egysége illetve munkatársa. Forrás: Magyari, Ildikó: Kvalitatív kutatási módszerek Mystery Shopping, Mystery Calling http://www.tns-global.hu/kut_meg/mys.php?Container=fo4_al_14

Miért is alkalmazzák? Panaszkezelés (?) – NEM! Panasz megelőzés Egy intézmény terméke, szolgáltatása csak akkor lehet sikeres, ha megőrzi magas színvonalát, újakat vezet be, illetve új ügyfelelet szerez. 10-szer többe kerül egy új ügyfelet szerezni, mint megtartani. Egy elégedetlen vásárló/ vendég/ látogató stb. legalább öt másikat riaszt el. Panaszkezelés (?) – NEM! Panasz megelőzés Forrás: Michelson, M.Taking the Mystery Out Of Mystery Shopping [http://www.mspa-eu.org/about/MysteryShopping1.ppt

A felhasználás okai A folyamat fejlesztése A személyzet viselkedésének javítása Hasonló intézményekkel való összehasonlítás A gyakorlatban keveredés

Tervezés és végrehajtás Relevancia megteremtése Hitelesség megteremtése Időpontok kiválasztása Kérdőívek megtervezése Rövid, érthető – emlékezetből töltik ki Tényekre összpontosító kérdések tárgyilagosság

A sikeres titokzatos vásárlás titka Secret #1: Lay the groundwork Secret #2: Involve all stakeholders Secret #3: Establish model behaviors Secret #4: Design an effective mystery shopping instrument Secret #5: Set your shoppers up for success Secret #6: Share the findings

Kik is azok? Különféle könyvtártípusok

A sikeres titokzatos vásárlás titka Secret #1: Lay the groundwork Secret #2: Involve all stakeholders Secret #3: Establish model behaviors Secret #4: Design an effective mystery shopping instrument Secret #5: Set your shoppers up for success Secret #6: Share the findings

Megfelelő viselkedés minták

A sikeres titokzatos vásárlás titka Secret #1: Lay the groundwork Secret #2: Involve all stakeholders Secret #3: Establish model behaviors Secret #4: Design an effective mystery shopping instrument Secret #5: Set your shoppers up for success Secret #6: Share the findings

Megfelelő viselkedés minták és az ellenőrzés Eeach behavior to be measured, we created a scale identifying what is unacceptable, acceptable, and optimal for each measured behavior. Example: Behavior to be measured: Were you greeted promptly? Possible answers: Unacceptable: I was not greeted. Acceptable: I was greeted after I said hi or hello. Optimal: Employee immediately greeted me.

Mit keres a könyvtárakban?

Miért is van rá szükség? 1. Van mit javítani a személyzet viselkedésén. A szolgáltatás folyamatában Jó tudni, mi történik máshol

Miért is van rá szükség? 2. ha a szolgáltatásnál valamilyen probléma van, ha panasz merül fel a szolgáltatással kapcsolatban, minőségi problémák kiszűrése, újabb felhasználók szerzése, a szolgáltatás színvonalának emelését kívánjuk elérni.

Megbízó könyvtár vezetés v. fenntartó stakeholder

Mennyire elégedett a vásárló? Kemény tényezők – nyitva tartás, kényelem, büfé, ruhatár, weblap Puha tényezők- munkatársak figyelmessége, segítőkészsége, rugalmassága, panaszkezelés

Alkalmazható módszerek személyes igénybe vétel reklamáció telefonos érdeklődés e-mailben történő érdeklődés ‘Kérdezd a könyvtáros’ funkciót tesztelése értékelés a megadott szempontok szerint - pl.weblap, blog

Etikai kérdések ne okozzon kellemetlenséget – hacsak nem ez a feladata ne fedje fel magát bizalmasan kezelni az adatokat

Lehetséges vizsgálati szempontok eligazodás az épületben, tájékozató táblák hogyan használjuk a katalógust hogyan használjuk az adatbázisokat referensz kérdés a könyvtároshoz

Milyen kérdésekre kaphatunk választ még…? mennyire figyelmesek és udvariasak a munkatársaink; mennyire magabiztosak szakmai kérdésekben; milyen minőségi problémák merülnek fel, hogyan hárítják el azokat; megfelelő volt-e a munkatársunk oktatása, továbbképzése; tudják-e alkalmazni a tanultakat; mennyire aktívak a szolgáltatások teljesítések.

Célja Javítani a hibákon Motiválni a személyzetet Elégedett, visszatérő felhasználók

Összefoglalás A titokzatos látogatók alkalmazásának célja egy-egy intézmény erősségeinek gyengeségeinek feltérképezése fogyasztói / látogatói szemmel. A módszer nagy előnye, hogy rengeteg olyan információ nyerhető általa, amelyeket más kutatási módszer nem tár fel.

FELADAT Milyen tevékenységekből áll a titokzatos vásárlás előkészítése és megvalósítása? Készítsenek Gantt diagramot a tevékenységek és az időpontok ábrázolására. Készítsenek folyamatábrák a tervezésről és végrehajtásról.

Titokzatos vásárlás megtervezésének és végrehajtásának lehetséges lépései A megfelelő személyek kiválasztása– céget megbízni? A konkrét vizsgálati cél kitűzése, forgatókönyv elkészítése A „vásárló(k)” felkészítése A ‘vásárlás” végrehajtása, a kérdőívek kitöltése és a tapasztalatok értékelése Az eredmények feldolgozása

Folyamatábra

IDŐTERVEZÉS GANTT DIAGRAM HENRY GANTT (1861-1919) - HATÉKONYABB MUNKAVÉGZÉS TEVÉKENYSÉGEK RÁJUK FORDÍTANDÓ IDŐ EGYMÁS UTÁNISÁG (FÜGGŐSÉG) EGYMÁS MELLETTISÉG (PÁRHUZAMOSSÁG) MÉRFÖLDKÖVEK

Gantt diagram

Ajánlott irodalom Juhász Éva: Titokzatos olvasók: a 'mystery shopping' alkalmazása könyvtári környezetben. In: TMT, 2009. 6. sz. p. 259-269 Elizabeth Kocevar-Weidinger and Candice Benjes-Small: Reaching Reference Service Excellence: Developing a Mystery Shopping Program to Measure Service Quality, Performance, and the Patron Experience. www.ala.org/acrl/sites/ala.org.acrl/files/content/conferences/confsandpreconfs/national/seattle/papers/181.pdf Candice Benjes-Small and Elizabeth Kocevar-Weidinger: Secrets to successful mystery shopping: A case study. College and Research Libraries. May 2011. no. 5.  274-287 http://crln.acrl.org/content/72/5/274.full