Nevelési terv Helyi tanterv Szakmai program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

EURÓPA MAGYARORSZÁG.
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Az olvasástanítás módszere:
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Iskolánkról.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
SZIGORÚ ERKÖLCS SZÍNVONALAS OKTATÁS
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beiskolázási tájékoztató december
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Árpád Fejedelem Általános Iskola
A kolozsvári Báthory Líceum
SAMUNÉ CSERTÁN VALÉRIA intézményvezető
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Testvérvárosok Terei Általános Iskola
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Inklúzív nevelés Magyarországon
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Dunaszegi Körzeti Általános Iskola
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Tanórán kívüli tevékenységek gazdagítási lehetőségei Varga Attila február 4.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Barcsák Marianna - KPSZTI
DARUS a gyermekekért.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Év Vége.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
DARUS a gyermekekért.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Év végi értekezlet.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
DARUS a gyermekekért.
Előadás másolata:

Nevelési terv Helyi tanterv Szakmai program Pedagógiai program Nevelési terv Helyi tanterv Szakmai program

Iskolánk mozgósítható erői az elérendő cél érdekében

AMIRE ÉPÍTHETÜNK … A pedagógusok nagy szaktudással, tapasztalattal rendelkeznek – elsajátították és alkalmazzák az új módszertani ismereteket Személyiségfejlesztés a középpontban Kiemelt oktatási területek: sport, művészeti oktatás, informatika, idegen nyelv Gazdag tanórán kívüli tevékenység Jó tanulmányi eredmények Sokszínű tanórán kívüli tevékenységek, erdei iskolák Iskolai hagyományok ápolása Partneri együttműködés, jó kapcsolatok kialakítása

Nevelési program pedagógiai alapelvek, célok, feladatok, eszközök eljárások Személyiség és közösségfejlesztés Tehetséggondozás, felzárkóztatás Gyermek és ifjúságvédelem Eszköz és felszerelésjegyzék Együttműködés formái

Pedagógiai alapelvek Személyiség tiszteletben tartása Egyéni képességek figyelembe vétele Mindenoldalú személyiségfejlesztés Teljes körű képességfejlesztés Szellemileg, erkölcsileg, testileg egészsége nemzedék nevelése Rendszeresség és fokozatosság elve

PEDAGÓGIAI ALAPELVEK Személyiségközpontúság Különbségek tisztelete Tanítási-tanulási folyamat: Cselekvéses, felfedező tanulás A tanulás örömforrás Optimális, személyre szabott terhelés Differenciált tanulásszervezés Differenciált tananyag-rendezés

Személyiségközpontúság A gyermek a fontos nem a tananyag Intellektuális képességek mellett az egész személyiség középpontba állítása Optimális, személyre szabott terhelés

Kiemelt céljaink Hasznosítható, korszerű alapműveltség Tervszerű alapkészség, képességek egyénre szabott fejlesztése Tanulási módszerek elsajátíttatása Szorgalom fejlesztése Az egyén és a közösség iránti tiszteletre nevelés Színvonalas, módszertanilag megújuló nevelő-oktató munka Információs és kommunikációs kultúra fejleszt

Célokból adódó feladatok Elméletközpontú oktatás helyett gyakorlatközpontúság Színvonalas differenciálás Egyéni haladási utak biztosítása Tanítás helyett tanulásszervezés Helyes és hatékony tanulási módszerek átadása Új módszertani kultúra alkalmazása

Eszközök, eljárások Változatos motiválás Tanórai és tanórán kívüli tevékenységek összehangolása ( pl. erdei iskola) Gyakorlati tapasztalatszerzés túlsúlya Kooperatív tanulás Projekt módszer Beszélgető körök

Sikerkritériumok Bővíthető, biztos ismeretek, készségek képességek, jártasságok Megfelelő viselkedés és magatartásformák, tolerancia Javuló mérési eredmények Megfelelő továbbtanulási mutatók Szellemileg, testileg egészséges gyermek

Egyéb pedagógiai feladatok Személyiségfejlesztés Közösségfejlesztés Tanulási nehézségek kezelése – integrációs és képesség kibontakoztató program Tehetséggondozás Gyermek és ifjúságvédelem Együttműködés formái

Tanórán kívüli tevékenységek Hagyományőrzés – sokszínű szabadidős programok Diákönkormányzat Napközi – iskolaotthon, tehetséggondozás Szakkörök – nyelv, informatika, kézművesség, dráma, magyar, matematika, környezetvédelem

Tanórán kívüli tevékenységek Iskolai sportkör – kézilabda, labdarúgás, atlétika, tömegsport Gyógytestnevelés Úszásoktatás Művészetoktatás – zeneművészet, táncművészet (népi tánc, társastánc) Versenyek Iskolai könyvtár

Iskolaotthonos oktatás Az iskolaotthonos nevelés és oktatás lényege: az oktatás megszervezése a délelőtti és a délutáni tanítási időszakban - melyben a tanulók elsajátítják az új ismereteket, tananyagot, és a következő tanítási napokra is felkészülnek.

Iskolaotthonos oktatás Új pedagógiai módszer, megoldás, szervezeti forma – az iskolaotthonos oktatás, amely megkönnyíti az óvoda és az iskola közötti átmenetet. Egész nap biztosítja a tanulók egyenletes terhelését. A gyerekeknek nem kell a nehéz táskát naponta cipelni, (minden tankönyv, füzet az iskolában marad). Mivel a következő tanítási napra is felkészülnek nincs házi feladat (pl. minden alapkészségi tanórát egy önálló, gyakorló, feladatmegoldó óra követ). Az otthoni munkát teljes mértékben pótolja.

Iskolaotthonos oktatás Nincs a hagyományos értelembe vett csengetési rend, a délelőtt sem olyan feszített tempójú, mivel az ismeretszerzés áthúzódik a délutánra is. Így e szervezeti forma jobban alkalmazkodik az alsó tagozatos gyerekek életkori sajátosságaihoz. Mivel a tanulók egész nap együtt vannak, sokat dolgoznak csoportmunkában egymáshoz való viszonyuk is jobb, alkalmazkodóbb megértőbb.

Tehetséggondozó napközi Az emelt szintű oktatásban, illetve művészetoktatásban résztvevő tanulók számára A délutáni foglalkozások közötti várakozási idő kitöltése Pedagógusok vezetésével Felkészülés, szabadidős tevékenységek

Emelt szintű angol oktatás 1-3.évfolyamon a választható tanítási órák terhére heti 2 órában Cél – idegen nyelv megszerettetése, szóbeli kommunikáció, szöveges értékelés 4.évfolyamtól heti 5 órában – az emelt szint követelményeinek megfelelően

Emelt szintű testnevelés Alsó tagozatban heti négy óra testnevelés órarendbe építve Választható sportfoglalkozások heti 2-3 órában Szivacskéziladba ( leány ) Kölyökfoci ( Góliát program keretében ) Széleskörű versenyzési lehetőség

Művészetoktatás kiváló minősítéssel Zeneművészet – első osztályban a zeneóvodai foglalkozások folytatásaként heti 2 óra szolfézs Második osztálytól választható hangszerek: zongora, hegedű, furulya, fuvola, trombita, gitár, ütős hangszerek ( 2 óra szolfézs + 2 óra hangszeres oktatás )

Művészetoktatás Néptánc és társastánc Első osztályban heti 2 óra előkészítő Második évfolyamtól heti 2X90 perc elsősorban gyakorlati jellegű, a mozgáskultúrát fejlesztő csoportos foglalkozások

Speciális programok Integráció – sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztése Logopédiai foglalkozások Pedagógiai szűrések Képességfejlesztés - fejlesztőpedagógus Integráció és képesség kibontakoztató program – tanulási nehézségekkel küzdő, törvényi előírásoknak megfelelő tanulók számára

Erdei iskola A nevelési és tantervi követelmények teljesítését segíti A részvétel önkéntes A program költségeihez pályázati, alapítványi és önkormányzati támogatást biztosítunk A felmerülő többletköltségeket a szülők fedezik

Egészségnevelési program Korszerű, gyakorlati ismeretek nyújtása Egészséges életmódra nevelés: táplálkozás, drogprevenció, aktív életmód, személyes higiénia Mindennapos testedzés, fizikai állapot rendszeres mérése Iskolai egészségügyi szolgálat Valamennyi pedagógus, valamennyi tantárgy, tanórán kívüli tevékenység feladata

Környezeti nevelési program - ÖKOISKOLA Környezettudatos magatartás fejlesztése Gyakorlati ismeretek nyújtása tanórai és tanórán kívüli keretek között Környezet megóvásával kapcsolatos ismeretek életkornak megfelelően Környezetvédelmi szakkör, Föld napja, hulladékgyűjtés, kirándulások, táborok

Helyi tanterv – új elemek Modulok értékelése, minősítése Fizikai állapotmérés módszerei Írásbeli beszámoltatás formái, korlátai Házi feladatok meghatározásának elvei Szakmai alapozás Értékelés Projektoktatás fogyasztóvédelem

Értékelés Hangsúlyozottan fejlesztő jellegű Alsó tagozat – szöveges értékelés Szöveges értékelés : kiválóan teljesített, jól teljesített, megfelelően teljesített, felzárkóztatásra szorul Magatartás, szorgalom Felső tagozat – modulok szöveges értékelése ( tánc-és dráma, honismeret, etika, egészségtan, informatika, médiaismeret )

Otthoni felkészülés 1-4.évfolyam: hétvégére, szünidőre nem kapnak házi feladatot 5-12.évfolyam: egyik óráról a másikra esedékes feladatok Egy tanítási nap legfeljebb két írásbeli dolgozat íratható

Legitimáció A diákönkormányzat és az iskolában működő szülői szervezet képviselői a minőségirányítási program és a pedagógiai program tervezetét 2004.június 14-én megtartott értekezleteken megismerték és véleményezték.

A pedagógusok: A világ erkölcsi és kulturális értékének átörökítői, akikben összpontosul a tudás, a magatartási példa és a humánumba vetett hit. ŐK AZOK, AKIKNEK ÚJRA és ÚJRA MEG KELL ÚJULNI, ÚJRA és ÚJRA TANULNIUK KELL, hogy HALADJANAK A VILÁG VÁLTOZÁSAIVAL, mert CSAK ÍGY TUDJÁK a JELENBEN BETÖLTENI a MÚLT és JÖVŐ KÖZÖTTI HÍD SZEREPÉT.

A gyermek: Az ideális iskola: „… egy olyan hely ahol arra bíztatnak, hogy saját magad légy. A legjobbat várják el tőled, és otthon érzed magad benne. Ez egy olyan hely, ahová gondolatban mindig visszatérsz. Ez egy olyan hely, ami a jelenben él, és a jövőbe tekint.”