1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel e-mailben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Global Distribution System
A korrupció észlelése, elfogadása és gyakorlata Keller Tamás – Sik Endre Tárki Európai Társadalmi Jelentés, 2009.
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Turisztikai szuksegletek
A Turizmus sajátosságai a marketingben
HAJDÚSZOBOSZLÓ ⁄ Hajdúszoboszló Közép-Európában, Magyarország keleti részén található. Európa híres pusztája, a Hortobágy és a mozgalmas nagyváros, Debrecen.
Szakmai alaptréning 3. fejezet Készítette: Balázs Zoltán.
Célcsoportok és marketing
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Repülőtéri Hotelek és a Turizmus fejlesztésének lehetőségei.
Korszerű interaktív alkalmazások Dynamic packaging Készítette: Mező Ildikó március 25.
A nemzetközi és a hazai turizmus területi folyamatai, piaci tendenciái a globalizáció korában Dr. Aubert Antal – Berki Mónika PTE TTK Turizmus Tanszék.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Előadó: Mihály Mariann TDM menedzser TDM szervezetünk működéséről, eddigi munkájáról.
A turizmus rendszer környezete
A gazdaságfejlesztés jelentősége a települések és a térségek megélhetése és életben maradása szempontjából Az önkormányzatok működési és beruházási költség.
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Táborozzunk! 3 napos gyermektábor tervezete
Idegenforgalmi statisztika
Árpolitika a turizmusban
TDM Szakmai Nap november 21.
Ügynök.
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
Makroökonómia Pénzpiaci egyensúly.
A turizmus gazdasági hatásai
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
A vállalkozás aktuális kérdései II. félév
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Készítette: Magyar Orsolya
N. Tóth Ágnes egy. doc. Erasmussal Szombathelyen Mit tapasztal nálunk a külföldi hallgató? AVAGY Mire készüljön a magyar, ha külföldi egyetemre pályázik?
Dr. Csapó János Egyetemi tanársegéd PTE-TTK-FI Turizmus Tanszék
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Éves tervezés a magyar bankszektorban
1458/18 tétel Kiutazási árualapjának közkedvelt desztinációjában váratlanul olyan politikai zavargások történtek, melyek lehetetlenné teszik további csoportok.
A turizmus alapfogalmai
1. tétel Ön a munkahelyén az iroda kialakításáért felel. Tervezze meg az irodában milyen eszközök szükségesek ahhoz, hogy adminisztrációs munkáit pontosan.
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
Munkaerőmigránsok és hazatérők - kísérlet a válság hatásának mérésére
Österreich Werbung Magyarország Budapest, november Szedlák Péter Osztrák Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet Sajtókapcsolatok.
Az egyenlőséggel kapcsolatos attitűdök Lelkes Orsolya European Centre for Social Welfare Policy and Research, Bécs.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Turizmus gazdaságtan 3..
A kulturális turizmus trendjei és a
Szakmai alaptréning 1. fejezet
VIDÉKI TURIZMUS, VÁLSÁG, KISTÉRSÉGI FEJLESZTÉS Borsodi-Mezőség – Tisza-tó Dr. Dávid Lóránt
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
Katalógusok szerepe az értékesítésben. Katalógusok szerepe A turisztikai termék egyik tulajdonsága, hogy szolgáltatásokból áll, megfoghatatlan, nagyon.
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
Horvátországi szállások összehasonlítása Készítette: Herczeg Boglárka.
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
Kovács Györgyi Budapest Kártya Divízió Vezető BFTK Nonprofit Kft.
Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus.
Elindultunk! Beszámoló a legutóbbi közgyűlés (2015. november 25.) óta eltelt időszakról Sousse,2016. Április 8.
1990. évi C. törvény a helyi adókról MUISZ közgyűlés, Sousse.
Szállodák és utazási irodák kapcsolata az idegenvezetőkkel (idegenvezetéssel) február 24. Kundi Viktória Kodolányi János Főiskola.
Erasmus+ tapasztalatok
Utazási Irodák Speciális Felelősségbiztosítás 2017
Hagyja Margie-ra a következő téli vakáció megtervezését!
Ahogy én látom a helyi turizmust Radics Vendégház Máza
9. tétel.
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

1458/17. tétel

17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az Ön utazási irodája számára. Az ajánlatot vonzónak találta. Milyen munkákat kell elvégeznie egy árualap felőli döntés előtt, és elfogadás után? Foglalja össze a kiutaztatási árualap utazásszervezési folyamatát!

Kereslet felmérésének lehetőségeiről

Mérés lehetőségek A munkát információgyűjtéssel, keresletfelméréssel kezdjük. A kereslet alakulását befolyásolhatja a diszkrecionális jövedelem, a szabadidő, a motíváció, utazási trendek, adminisztratív rendelkezések, politika.

Diszkrecionális jövedelmek Gazdasági válsággal csökkennek. Csökken a kereslet a kiutazások iránt.

Szabadidő A szabadidő az elmúlt időszakokat vizsgálva nőtt. A hagyományos nyári utazások mellett különböző időszakokban további egy-két (őszi szünet, tavaszi szünet, síszünet) utazásra nyílt lehetőség

Motíváció vizsgálat Motívációk vizsgálatakor arra kell gondolnunk, hogy alapvetően a turizmusnak két fajtája van (UNWTO Hágai Nyilatkozat szerint): hivatásturizmus és vakációs turizmus. Az utazásszervező feladata az adott helyzetben lévő motívációk felismerése.

Trendek Utazási szokásoknál, divatirányzatoknál mindig figyelembe kell venni, hogy az új célországok, célterületek, hogyan válhatnak elérhetővé közlekedés szempontjából és a fogadó terület infrastruktúrája, idegenforgalmi infrastruktúrája, politikai, egészségügyi tényezők megfelelők-e.

Tradíció Tradícionálisnak számító célterületek: Görögország, Spanyolország Ezeken túl az utazásszervezőknek tisztában kell lennie a statisztikai adatokkal (KSH), konkurencia változtatásaival (beújuló piacok) valamint a törzsutasok megújuló igényeivel.

Új trendek Magyarországi új idegenforgalmi divatos célterületek: Thaiföld, Dél-Afrikai Köztársaság, Dominikai Köztársaság, Kenya, Etiópia, Málta, Korzika-szigete. A partner által ajánlott desztinációból trend lehet-e a közeljövőben?

A tervezés fontos alapdokumentuma a már elkészült statisztikák áttekintése, a már lebonyolított túrákon való részvétel elemzése. Nyilván az idegenvezetői beszámolók is segítenek bennünket az értékelések elkészítésében, valamint az utasok véleménye, főként a törzsutasoké jelentősen meghatározó, hiszen mi lenne fontosabb cél, mint a vendég, a visszatérő vendég

Kínálat felmérésének lehetőségeiről

Ki a partner utazási iroda? Ki kell választani a megfelelő partnereket (partneriroda: utazásszervező, utazási iroda, szolgáltató: szálloda) (Lehet a partneriroda egy harmadik ország utazásszervezője is, főként a nagy tour operatorok működnek így.)

Közlekedési eszköz választás A legoptimálisabbat célszerű kiválasztani a megközelíthetőség szempontjából. Útvonal megtervezésekor figyelembe kell venni az ésszerű idő- és programbeosztást. Busz? Repülő?

Idegenvezető kiválsztása Van –e megfelelő idegenvezető, aki a csoportokat kísérheti

Autentikus információ gyűjtése Autentikus= eredeti, hiteles

Szerződéskötés Partnerek adatai (tour operator- bizományos, vagy ügynök) Szerződés tárgya: csomagok/szériacsomagok értékesítése, közvetített szolgáltatás Ár, fizetési-, foglalási feltételek, lemondási határidők

Előkalkuláció (Külföldi szolgáltatások) 1. Szállás 2. Ellátás (R, FP, TP, AI) 3. Programok (helyi idegenvezetés, folklórműsor, múzeumlátogatás, … egyéb)

Járulékos költségek BBP? Idegenforgalmi adó? Terítési díj? Vízum?

Értékesítési formák Ügynök Bizományos