1458/17. tétel
17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az Ön utazási irodája számára. Az ajánlatot vonzónak találta. Milyen munkákat kell elvégeznie egy árualap felőli döntés előtt, és elfogadás után? Foglalja össze a kiutaztatási árualap utazásszervezési folyamatát!
Kereslet felmérésének lehetőségeiről
Mérés lehetőségek A munkát információgyűjtéssel, keresletfelméréssel kezdjük. A kereslet alakulását befolyásolhatja a diszkrecionális jövedelem, a szabadidő, a motíváció, utazási trendek, adminisztratív rendelkezések, politika.
Diszkrecionális jövedelmek Gazdasági válsággal csökkennek. Csökken a kereslet a kiutazások iránt.
Szabadidő A szabadidő az elmúlt időszakokat vizsgálva nőtt. A hagyományos nyári utazások mellett különböző időszakokban további egy-két (őszi szünet, tavaszi szünet, síszünet) utazásra nyílt lehetőség
Motíváció vizsgálat Motívációk vizsgálatakor arra kell gondolnunk, hogy alapvetően a turizmusnak két fajtája van (UNWTO Hágai Nyilatkozat szerint): hivatásturizmus és vakációs turizmus. Az utazásszervező feladata az adott helyzetben lévő motívációk felismerése.
Trendek Utazási szokásoknál, divatirányzatoknál mindig figyelembe kell venni, hogy az új célországok, célterületek, hogyan válhatnak elérhetővé közlekedés szempontjából és a fogadó terület infrastruktúrája, idegenforgalmi infrastruktúrája, politikai, egészségügyi tényezők megfelelők-e.
Tradíció Tradícionálisnak számító célterületek: Görögország, Spanyolország Ezeken túl az utazásszervezőknek tisztában kell lennie a statisztikai adatokkal (KSH), konkurencia változtatásaival (beújuló piacok) valamint a törzsutasok megújuló igényeivel.
Új trendek Magyarországi új idegenforgalmi divatos célterületek: Thaiföld, Dél-Afrikai Köztársaság, Dominikai Köztársaság, Kenya, Etiópia, Málta, Korzika-szigete. A partner által ajánlott desztinációból trend lehet-e a közeljövőben?
A tervezés fontos alapdokumentuma a már elkészült statisztikák áttekintése, a már lebonyolított túrákon való részvétel elemzése. Nyilván az idegenvezetői beszámolók is segítenek bennünket az értékelések elkészítésében, valamint az utasok véleménye, főként a törzsutasoké jelentősen meghatározó, hiszen mi lenne fontosabb cél, mint a vendég, a visszatérő vendég
Kínálat felmérésének lehetőségeiről
Ki a partner utazási iroda? Ki kell választani a megfelelő partnereket (partneriroda: utazásszervező, utazási iroda, szolgáltató: szálloda) (Lehet a partneriroda egy harmadik ország utazásszervezője is, főként a nagy tour operatorok működnek így.)
Közlekedési eszköz választás A legoptimálisabbat célszerű kiválasztani a megközelíthetőség szempontjából. Útvonal megtervezésekor figyelembe kell venni az ésszerű idő- és programbeosztást. Busz? Repülő?
Idegenvezető kiválsztása Van –e megfelelő idegenvezető, aki a csoportokat kísérheti
Autentikus információ gyűjtése Autentikus= eredeti, hiteles
Szerződéskötés Partnerek adatai (tour operator- bizományos, vagy ügynök) Szerződés tárgya: csomagok/szériacsomagok értékesítése, közvetített szolgáltatás Ár, fizetési-, foglalási feltételek, lemondási határidők
Előkalkuláció (Külföldi szolgáltatások) 1. Szállás 2. Ellátás (R, FP, TP, AI) 3. Programok (helyi idegenvezetés, folklórműsor, múzeumlátogatás, … egyéb)
Járulékos költségek BBP? Idegenforgalmi adó? Terítési díj? Vízum?
Értékesítési formák Ügynök Bizományos