2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
A tanári munka értékelése
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Alakulóban az ekoiskolák (?) hálózata MNB Tanárszeminárium, április 17.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
ELTE PPK VIZSGAANYAG Felhasználva: Holland-magyar KÖVI Tóth Béla által szerkesztett anyagait.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Illyés Gyula Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Pedagógus értékelési rendszer
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
Előadás másolata:

2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola

 Tanterv  Eredmények  Tanulás és tanítás  Fejlesztés és felzárkóztatás  Iskolai ethosz  Eszközök, feltételek  Irányítás, vezetés

1. Tanterv:  - szerkezete,  - kurzusok, programok minősége,  - tanári tervezés minősége. 2.Eredmények:  - a kurzus munkában  - OKÉV mutatók  - tanulók tanulásának minősége  - találkozás a tanulók szükségleteivel

3. Tanulás és tanítás:  - tanítási folyamat minősége,  - tanulási folyamat minősége,  - a tanulói szükségleteknek való megfelelés,  - értékelési módszerek,  - szülőkkel folytatott kommunikáció,

4. Fejlesztés, felzárkóztatás:  - lelki gondozás,  - személyes és szociális fejlődés,  - tantárgyi és szakmai útmutatás minősége  - útmutatás vizsgálata az eredmények tükrében,  - fejlesztés hatékonysága a tanulásban,  - speciális nevelési szükségletekkel kapcsolatos törvény végrehajtása.

5. Iskolai ethosz:  - az iskolához tartozás tudata,  - barátságos környezet,  - tanulói közösség erkölcse, hozzáállása,  - tanári közösség erkölcse, hozzáállása,  - tanulók és dolgozók kapcsolata,  - tanári közösséggel szembeni elvárások, dicséret és önfegyelem megvalósulása,  - tanulói közösséggel szembeni elvárások, dicséret és fegyelmezés módja,  - kapcsolat más intézményekkel, fenntartóval, társadalommal.

6. Eszközök:  - készségek, képességek gondozása,  - eszközök gondozása,  - eszközök és a tér szervezése, használata,  - tantestület ismeretbázisa, képzettsége,  - tantestület hatékonysága, szerveződése,  - a testület értékelése és fejlesztése,  - a vezetés pénzügyi felelőssége.

7.Irányítás, vezetés és a minőségbiztosítás:  - önértékelés,  - fejlesztési terv irányelvei,  - fejlesztési terv megvalósulása,  - a vezetés hatékonysága,  - a vezető tanárok és a testület fejlődésének hatékonysága.

A nevelőtestület számára a - kimagaslóan jó, - hosszú távon eredményes, - esélyteremtő, - innovatív, - szakmai és emberi munkáért.

IRÁNYÍTOTT ÖNÉRTÉKELÉS A./HELYZETELEMZÉS B./PARTNERKÖZPONTÚ MINŐSÉGFEJLESZTÉS OKTATÁSI ÉS NEVELÉSI CÉLOK, PROGRAMOK: T Á M O P - Projektek - Témahét - Moduláris oktatás - Tömbösítés - Műveltségterületek tantárgyi bontás nélküli oktatása, - Kompetencia alapú oktatás TÁMOGATÓ SZERVEZET

Fő feladat az egyensúly kiépítése: Program- értékelés Szervezet kultúra fejlesztés Célok Team Oktatás Team munka Folyamat szabályo- zás Probléma- megoldás Fejlesztés Intézményi folyamatszabályozás Szervezeti kultúra és etika