2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola
Tanterv Eredmények Tanulás és tanítás Fejlesztés és felzárkóztatás Iskolai ethosz Eszközök, feltételek Irányítás, vezetés
1. Tanterv: - szerkezete, - kurzusok, programok minősége, - tanári tervezés minősége. 2.Eredmények: - a kurzus munkában - OKÉV mutatók - tanulók tanulásának minősége - találkozás a tanulók szükségleteivel
3. Tanulás és tanítás: - tanítási folyamat minősége, - tanulási folyamat minősége, - a tanulói szükségleteknek való megfelelés, - értékelési módszerek, - szülőkkel folytatott kommunikáció,
4. Fejlesztés, felzárkóztatás: - lelki gondozás, - személyes és szociális fejlődés, - tantárgyi és szakmai útmutatás minősége - útmutatás vizsgálata az eredmények tükrében, - fejlesztés hatékonysága a tanulásban, - speciális nevelési szükségletekkel kapcsolatos törvény végrehajtása.
5. Iskolai ethosz: - az iskolához tartozás tudata, - barátságos környezet, - tanulói közösség erkölcse, hozzáállása, - tanári közösség erkölcse, hozzáállása, - tanulók és dolgozók kapcsolata, - tanári közösséggel szembeni elvárások, dicséret és önfegyelem megvalósulása, - tanulói közösséggel szembeni elvárások, dicséret és fegyelmezés módja, - kapcsolat más intézményekkel, fenntartóval, társadalommal.
6. Eszközök: - készségek, képességek gondozása, - eszközök gondozása, - eszközök és a tér szervezése, használata, - tantestület ismeretbázisa, képzettsége, - tantestület hatékonysága, szerveződése, - a testület értékelése és fejlesztése, - a vezetés pénzügyi felelőssége.
7.Irányítás, vezetés és a minőségbiztosítás: - önértékelés, - fejlesztési terv irányelvei, - fejlesztési terv megvalósulása, - a vezetés hatékonysága, - a vezető tanárok és a testület fejlődésének hatékonysága.
A nevelőtestület számára a - kimagaslóan jó, - hosszú távon eredményes, - esélyteremtő, - innovatív, - szakmai és emberi munkáért.
IRÁNYÍTOTT ÖNÉRTÉKELÉS A./HELYZETELEMZÉS B./PARTNERKÖZPONTÚ MINŐSÉGFEJLESZTÉS OKTATÁSI ÉS NEVELÉSI CÉLOK, PROGRAMOK: T Á M O P - Projektek - Témahét - Moduláris oktatás - Tömbösítés - Műveltségterületek tantárgyi bontás nélküli oktatása, - Kompetencia alapú oktatás TÁMOGATÓ SZERVEZET
Fő feladat az egyensúly kiépítése: Program- értékelés Szervezet kultúra fejlesztés Célok Team Oktatás Team munka Folyamat szabályo- zás Probléma- megoldás Fejlesztés Intézményi folyamatszabályozás Szervezeti kultúra és etika