TÁMOP 4.1.3. D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

2008. november 26. Gáti József Pályakövetés intézmény- vezetői szemmel Gáti József.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Vezetéstudományi Intézet Vezetés és szervezés tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
DPR kommunikáció alapelvei
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Educatio Kht. - Országos Felsőoktatási Információs KözpontKözponti Diplomás Pályakövető Rendszer Kerekes Gábor április 16.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
DPR kommunikáció lehetőségei
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
DPR és a Karrier Iroda kapcsolata Koreferátor: Bolgár Zsolt Június 10. Hallgat ó i é s int é zm é nyi szolg á ltat á sfejleszt é s a Szegedi Tudom.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
A Szegedi Tudományegyetem DPR programjának eredményei és tapasztalatai.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP ) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER

Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi kimeneti mutató, visszacsatolás a képzés fejlesztésére; versenyelőny, marketing; minőségbiztosítási eszköz; pályaorientációhoz információ (mit ér a diploma?); alumni programok, m.piaci kapcsoltok (szponzoráció); mesterképzésre hallgatói bázis

DPR fejlesztés indokoltsága képzési kínálat és munkaerő-piaci igények: kevés az információáramlás, nincs visszacsatolási mechanizmus a pályaorintációhoz; nincsenek jó intézményi DPR-alumni gyakorlatok, nincs központi módszertani és anyagi támogatás kevés pályakövetési adat, nem aggregálhatók végzettek együttműködési (válaszadási ) hajlandósága gyenge (intézményi kötődés) nincs informatikai háttere, ami többivel (ETR, FIR, AVIR) integrálható

Központi DPR fejlesztés Központi DPR ≠ központi pályakövetéses kutatás (pl. FIDÉV kutatás) Cél: központi szolgáltatások, az intézmények helyzetbe hozása, központi támogatása, információk az államigazgatásnak Központi DPR erősség: módszertan kidolgozás, központi adatbázisok, disszemináció Intézményi DPR erősség: kapcsolat a hallgatókkal, intézményi visszacsatolás, marketing

Központi és intézményi DPR? Központi DPR („egymondatos”) célja: hatékony és fenntartható intézményi pályakövető programok kidolgozását és nyomon követését, az ebből nyert adatok összegzését támogató központi rendszer és szolgáltatások megvalósítása. Részei: TevékenységMegvalósítóProgram jellege központi koordináció, szakmai- módszertani támogatásEducatio Kht.kiemelt program Intézményi DPR és alumini programokintézmények nyílt pályázati program

Központi tevékenységek intézményi módszertani modell adatgyűjtést támogató, aggregáló informatikai rendszer, kapcsolódó kutatások szakmai támogató rendszer (képzések, disszemináció, tanácsadás) központi disszemináció – „diplomás portál”

DPR fejlesztés szakaszai – szakasz: „FEJLESZTÉS” - Intézményi DPR modell kidolgozása helyzetfeltárás: jó gyakorlatok, nemzetközi tapasztalat, igényfelmérés empirikus kutatások: nagymintás hallgatói, végzett, regionális és munkaadói körben informatikai központi rendszer, intézményi rendszerterv, központi és intézményi DPR központi adatbázisokkal integráció, lekérdezések (Diákhitel, APEH, szakképzési DPR) pályakövetés disszeminációja, nemzetközi együttműködések, adatbázisok, EUROPASS

DPR fejlesztés szakaszai – szakasz: „TESZTELÉS” - Intézményi DPR monitoring és adatok összesítése Intézményi DPR modell kialakítása, követelményrendszer az intézményi pályázathoz (TÁMOP ) Intézményi DPR központi monitoringja, támogatás (szakmai-módszertani, informatikai): kézikönyv, DPR szakértő képzés, helpdesk Intézményi adatok összesítése, aggregálása – jelentések, elemzések OKM, intézmények felé

Intézményi modell Központi program célja az intézményi DPR modell követelményrendszer leírás, részei: Kutatás-módszertan: pályakövetés, kompetencia felmérés, transzparencia Informatika rendszerterv, Kommunikáció: nyilvánosság, honlap Pénzügyi fenntarthatóság (pl. értékesítés, szponzoráció), alumni szolgáltatás portfólió, intézményi-szervezeti fenntarthatóság (visszacsatolás, SZMSZ, személyi-szakmai fenntarthatóság (HR igény, képzés) adatgyűjtés jogi háttere Kimenet: -Kézikönyv (intézményi DPR pályázati követelmények) -kvázi minőségbiztosítási eljárás - folyamatszabályozás

Intézményi DPR monitoring -szakmai támogatás: kézikönyv, képzés, helpdesk, monitoring rendszert felügyelő szakértői bizottság, helyszíni látogatások, intézményi pályakövető kutatások; -intézményi DPR-ek közbenső értékelése, jó gyakorlatok; -intézményi pályázat (TÁMOP ) követelmény specifikáció kidolgozása -intézményi adatgyűjtések összegzése, aggregelása – jelentések, elemzések OKM, intézmények, jelentkezők, munkaerőpiac felé

Intézményi DPR adatok Közösségi portálok Központi panelvizsgálatok DHKApehAFSZ Visszajelzés az intézmények felé Aggregált adatok OKM felé Jelentkezők tájékoztatása FIR Közoktatási, szakképzési pályakövetés

DPR - adatforrások TevékenységKimenet, eredmény Kutatások: központi/regionális; hallgatói/végzett/munkaadó; motiváció/kompetencia (háttér is) tendenciák, képzési területenként Adatbázis integráció (APEH, AFSZ, DHK): aggregált adatok intézményenként (anonim) minőségi mutatók, rangsorok (munkanélk, jöv., elhelyezkedés) Egységes intézményi DPR adatszolgáltatás a központ felé: alapadatok a végzettekről trendek, tendenciák (később adatbázis) Intézményi DPR kutatások: intézményi „szubjektív szempontok” (közös módszertan) – intézményi visszacsatolás

Mit kap az intézmény a központi DPR-től? Előkészítés: -tudástár, hazai és nemzetközi szakirodalom, jó gyakorlatok -intézményi modell: kézikönyv, folyamatszabályozás Megvalósítás: -képzés, szakmai támogatás -informatikai rendszertervek, központi interfész, online kérdőív felület -pályakövetés kommunikáció Adatszolgáltatás: -panelvizsgálat –tendenciák -központi adatbázisok – riportok -DPR adatgyűjtés – intézményi helyzet

DPR – szakmai felügyelet Szakpolitikai: OKM, IH, OKMT, OFI, OH, MRK, FTT – programot felügyelő szervezet, 3 havonta prezentáció Felsőoktatás intézményi: igényfelmérő road-show (minden intézmény), regionális kutatások képzési területenként szakértői munkacsoportok DPR szakértői, kutatói hálózat MRK, FTT, főtitkári konf.-k tájékoztatók Szakértői: „agytröszt”: operatív szakértői testület (3-4 fő, havonta) kutatás módszertan szakértői testület (DPR 2008 kutatás) eseti szakértők alprojektekre

Nemzetközi gyakorlat (17 országjelentés) 1.Nincs legjobb gyakorlat 2.Sokszínű elválik az alumni programoktól elérés ≠ válaszadás/visszaküldés nincsenek munkaerő-piaci jelző funkciók, rangsor célok, központi DPR-k sosem intézményi szintűek heterogén gyakorlat: (kik végzik?, módszertan -postai, online, típus), általában intézmény, vagy ágazati, kérdések: munkahely, munkanélküliség, tanulmány- és intézmény-értékelés, elégedettség, szakmai kompetenciák célok: Tájékoztatás, információ; Pályatanácsadás, orientáció segítése; Visszacsatolás, stratégiai tervezés, tananyag-fejlesztés, marketing-célok; Tudományos elemzések, regionális elemzések;

Hazai tapasztalatok

KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!