Egy európai vizsgarendszer és a nyelvi érettségi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Távközlési és Médiainformatikai Tanszék Gáspár-Papanek Csaba Ügyvivő szakértő
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Felsőoktatás a közjó szolgálatában Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
A víz mint magyar EU-elnökségi prioritás
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
10 STEPS TOWARDS YOUR E-BUSINESS Grundtvig Learning Partnerships Projekt száma NL1-GRU
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Stratégiai tervezés.
ERASMUS: Nagy lépésekkel Európába Külföldi tanulmányok szerepe az életpálya-tervezésben ERASMUS Információs Nap - NYME SEK december 7.
Az egyéni fejlesztési terv
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont 1 SZAKMAI NAP Az akkreditált egynyelvű és kétnyelvű középfokú francia nyelvvizsgák bemutatása 2. Ebédszünet.
Dátum: Solvency II. Mennyiségi hatástanulmány (QIS) Előkészítő helyszíni tanulmány (PFS) Gaálné Kodila Diána, Pados Patrik
Képesítési Keretrendszerek Európában
TÁMOP / A kétszintű érettségi vizsgarendszer követelményeivel kapcsolatos tanári tapasztalatok felmérése április Pongrácz.
Határon átnyúló vállalkozásfejlesztési kapcsolatok.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. A LEKTOR projekt és a Lexelerator platform szolgáltatásainak és eszközeinek ismertetése.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Kotulyák Tamás, Get Energy Magyarország Kft.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
A team-munka elméleti alapjai
1 A nemzeti ITS rendszer-felépítési terv a magyar úthálózatra, valamint a nemzeti rendszerfelépítések harmonizációja HITS – Hungarian ITS Framework Architecture.
Szegények reménytelensége és reménysége. SSSSzegénység: szűkölködés az anyagi javakban DDDDepriváció: a különböző javaktól való megfosztottság,
2008. november 11. E lszámoló egységes nyilvántartó rendszer kialakítása Elvégzendő feladatok, felmerült problémák Kozek András.
Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek)
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
INEXTEX INnovative EXchange of knowledge, experiences and methods based on cultural heritage of TEXtile A textilörökségen alapuló tudás, tapasztalatok,
Turizmus gazdaságtan 3..
A szakképzés helyzete Magyarországon
ECDL Az ECDL European Computer Driving Licence - Európai Számítógép-használói Jogosítvány Az ECDL egységes nemzetközi szabályok alapján működő moduláris.
Dr. Makra Zsolt projektvezető
Lépésről lépésre… Szita Gábor elnök Magyar Geotermális Egyesület.
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika június 13.
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
„A szép tettek közösek…” Visszatekintés a projekt eddigi szakmai megvalósítására.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Felnőttoktatási tájékoztatója
LÉPÉSELŐNY EGYESÜLET. LEGYEN JOB(B) A NŐKNEK! LEGYEN MUNKA A NŐKNEK !
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
Tulajdonos és ügyvezető közötti viszonyok megváltozása „Az ügyvezetői tévedés ára” konferencia május 8. dr. Fehérváry Ákos, ügyvéd / partner Kajtár.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Az egynapos sebészet helyzete Magyarországon, jövőbeni elképzelések
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium Érettségi eredmények május.
A tanácsadás szerepe és jellemzői a munkaügyi mediációban 2013.március 21.
MIÉRT AZ AVASI FRANCIA NYEK?
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
Projekt neve Cég neve Előadó neve
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Ötletek mára és holnapra
Gimnáziumi statisztika
Nagy Attila1,2, Rovó László1, Kiss József Géza1
Előadás másolata:

Egy európai vizsgarendszer és a nyelvi érettségi

A vizsgarendszer viszonya az új nyelvi érettségi rendszeréhez -Vizsgarendszer önmeghatározása -Vizsgarendszer korábbi és jelenlegi viszonya a nyelvi érettségihez -Elmúlt évek tapasztalatainak elemzése

Vizsgarendszer viszonya az új szabályozáshoz -megismerni a tervezett szabályozást -megpróbálni megváltoztatni /ennek eszközei/ -elfogadni -elkerülni -javunkra fordítani annak hiányosságait

Felkészülés az új rendszer belépésére -piaci viszonyok felmérése -saját rendszerünk előnyeinek és hátrányainak felmérése -vizsgarendszerünk nemzetközi tapasztalatainak hasznosítása -más országok tapasztalatainak hasznosítása

Lépések saját érdekünkben I. -vizsgák választékának szélesítése : szaknyelvi vizsgák új szintű vizsgák -más korcsoportok megcélozása: felnőttoktatás fiatalabb korcsoportok -megkülönböztető vonásaink hangsúlyozása -rendszer egyéb elemeinek erősítése

Lépések a saját érdekünkben II. -felhasználhatóság kérdésének megismertetése, európai tapasztalatok -hálózatjelleg kiemelése, partnerek a rendszeren belül -nemzetközi tapasztalatok hazai megjelenítése

Szabályozás szerepe az új helyzetben -segítse az egymás mellett élést -életkori határ eltörlése -nemzetközi szintek érvénybe léptetése