Az elektronikus szolgáltatások előnyei és veszélyei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Elektronikus ügyintézés e-ügyfelek részére
Advertisements

A kommunikáció és a grammatika új megközelítése
Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
IKT = információs és kommunikációs technológia
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
ÁLLAM AZ INTERNETEN ÁLLAMI ,SZOCIÁLIS ÉS EGYÉB KÖZHASZNÚ E-SZOLGÁLTATÁSOK Lőrincz Róbert.
Internetes banki szolgáltatások, elektronikus ügyintézés
Elektronikus ügyintézés
Hálózati és Internet ismeretek
E-ügyintézés.
DIGITÁLIS PÉNZ.
Élethosszig tartó tanulás a jobb közérzet érdekében
A biztonságos netes bankolás Pap Gyula Gyermekmentő szolgálat, Médiakonferencia szeptember 26.
IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Internet magyarul? Széphalom, 2009 okt.2. Internetezés és nyelvhasználat A magyar nyelvű tartalmakon kívül milyen tartalmakat használ az interneten? (internetezők.
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
BARÁTOM AZ INTERNET! Készítette: TZ03.
Az Internet adta lehetőségek
Készítette: Schiszler Anett Szekeres Kornél H7T9UZ IQCPCZ
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Készítette: Farkas Éva, Ilon Gergely, Kleinhappel Miklós, Sándor Kinga Internet Fiesta 2007 március
Az Állam, az állampolgár és az elektronikus fizetés viszonya II. E-Money Symposium november 20. Budapest Vilmos András
Tanfolyami oktatásunk sajátosságai Készítette : Pohner Lászlóné október 10.
HP MultiSeat az oktatás szolgálatában Kocsis István technikai konzultáns Hewlett-Packard Magyarország.
DIGITÁLIS ALÁÍRÁS HASZNÁLATA A KÖZIGAZGATÁSBAN Készítette: Molnár Csaba közszolgáltatási közgazdász Konzulens: Pántya Róbert adjunktus.
2007. március 28.Verseghy Ferenc Könyvtár1 E-polgár e-ügyei Mire jó az Ügyfélkapu?
Adatbiztonság, Internetbiztonság
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
2004. március eEgészség – Digitális Aláírás Workshop 2004 Március Tim Zoltán, CISA Insurance Technology Kft. „Megbízható harmadik fél szolgáltatás,
A számítógép jelentősége a hétköznapokban
Levelezés, és a többiek Takács Béla Irodalom Bodnár –Magyari: Az Internet használata I. (Kiskapu) Bodnár –Magyari: Az Internet használata.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Mobil eszközök biztonsági problémái
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
IKT struktúra.
Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
A Digitális Pénz Kállay Petra Zsirkai Noémi.
Béren kívüli juttatások új generációja!
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Élet az Interneten.
Elektronikus jelentéstovábbító portál vagyonkezelő szervezet számára Ügyfélkapu használatával.
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Információs és Kommunikációs Technológiák
TANULNI AZ INTERNETET - TANULNI AZ INTERNETEN Sulyok Tamás.
Információbiztonsági képzések a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen
Digitális írástudás fejlesztése korhatár nélkül, okoseszközökön június 25.
Jogi informatika1 INFORMATIKA III. alkalom szeptember ELŐADÓ.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
TANULNI AZ INTERNETET - TANULNI AZ INTERNETEN Sulyok Tamás.
TÁVMUNKA LEHETŐSÉG ÉS VESZÉLY DR. FRANK RÓZA PHD NYME SAVARIA EGYETEMI KÖZPONT KÖNYVTÁR- ÉS INFORMÁCIÓTUDOMÁNYI TANSZÉK.
Az Európai Unió Információs-társadalom politikája
Információtechnológiai alapismeretek
Információ és kommunikáció
Tájékoztató AK011 Dr. Szigeti Cecília.
Elektronikus ügyintézés
Internet-szolgáltatások I/13. évfolyam
„Biztonságban lenni nem kell félnetek jó lesz” Alföldi István
Segédlet a Főpolgármesteri Hivatal
Internet-szolgáltatások I/13. évfolyam
Internet és kommunikáció
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
Merre tovább a középiskola után?
Előadás másolata:

Az elektronikus szolgáltatások előnyei és veszélyei Készítette: Szerdahelyiné Czigler Ágnes

Az elektronikus szolgáltatások feltételei IKT eszközök és rendszerek fejlődése Internet sebességének növekedése Internethez csatlakozó számítógépek számának növekedése Az adatvédelem lehetőségeinek folyamatos bővülése Fokozódó társadalmi igény

Az elektronikus szolgáltatások területei Oktatás Elektronikus felvételi rendszer Tanulmányi adminisztráció (pl. NEPTUN, elektronikus napló) Távoktatás, elektronikus tananyagok Nyelvtanulás, nyelvvizsga

Az elektronikus szolgáltatások területei Munka Álláskeresés Továbbképzés Munkával kapcsolatban felmerülő problémák, kérdések megvitatása

Az elektronikus szolgáltatások területei Kultúra, szórakozás Mozi, színház (jegyrendelés, helyfoglalás) Könyvtár (elektronikus könyvtárak) Játékok Zene, film és video megosztás Társkeresés

Az elektronikus szolgáltatások területei Kommunikáció Telefon E-mail Levelezési listák Chat, skype Fórum Blog Közösségi oldalak

Az elektronikus szolgáltatások területei Közlekedés Menetrendek Jegyfoglalás, jegyvásárlás Térképek Útvonaltervezés

Az elektronikus szolgáltatások területei Kereskedelem Vásárlás Eladás Pénzügy Bankügyek Biztosítások

Az elektronikus szolgáltatások területei Okmányirodai, és állami szervekkel kapcsolatos ügyek Egészségügy Szociális ellátás

Az elektronikus szolgáltatások előnyei Gyorsaság Kényelem Folyamatos elérhetőség Alacsonyabb költség Aktuális információk Lehetőségek széles köre Interaktivitás

Az elektronikus szolgáltatások veszélyei Elavult, téves, félrevezető információk Személytelenség Vírustámadás Adatlopás Kamucégek, kamuszemélyek, kamuoldalak

Az elektronikus szolgáltatások biztonsága növelésének lehetőségei Erős jelszavak használata és gyakori cseréje Az operációs rendszer folyamatos frissítése Víruspajzs, tűzfal használata, folyamatos frissítése Böngésző biztonsági lehetőségeinek kihasználása Védett protokoll használata Körültekintő információszerzés Vásárlás csak ellenőrzött oldalon

Az elektronikus szolgáltatások biztonsága növelésének lehetőségei vásárlásnál Fizetési lehetőségek Postai utánvét Átutalás Bankkártya (biztonsági beállításokkal) Webkártya PayPal

Az elektronikus szolgáltatások biztonsága növelésének lehetőségei ügyintézésnél Az ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Segítségével a felhasználók biztonságosan és hitelesen léphetnek kapcsolatba a hatóságokkal, közigazgatási szervekkel és ügyeiket elektronikusan intézhetik. Az elektronikus aláírás elektronikus úton rögzített, digitálisan tárolt és ellenőrzött kézi aláírás. A Digitális aláírás az "elektronikus irat" tartalmát és az aláíró(k) személyazonosságát is igazolja.