PROJEKT OKTATÁS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Bálint Márton Általános és Középiskola
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Iskolánkról.
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
Nyílt napok látogatottsága
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Angol nyelvi kompetencia
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A tudatos zenehallgatás
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Helyzetkép a differenciálásról. Differenciált házi feladat előző órai következő órai Gyakoriság%Gyakoriság% igen 11,7610,2 nem 3661,04271,2 nem válaszolt.
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
A gyerek nem az életre készül, hanem él
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
A gyerek nem az életre készül, hanem él
magyar nyelv és irodalom
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Gimnáziumi statisztika
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Ponte de Lima- Freixo 3. projekttalálkozó (2017. október )
Előadás másolata:

PROJEKT OKTATÁS

Történeti áttekintés Dewey és Kilpatrick - komplexitás Magyarországon: a két világháború között reformpedagógiai irányzat ’80-as évektől alternatív pedagógia

Projektmódszer sajátosságai Több tantárgyból tevődik össze Közvetlen kapcsolatban van az iskolán kívüli világgal Különféle tanulási technikák elsajátítása kiemelt feladat Képességeket, attitűdöt fejleszt Indirekt a tanulás irányítása A gyerekek együttműködésére épít Végső megjelenési formája valamilyen közös termék, produkció A tanulók a projekt alakításának aktív közreműködői Időtartama változó Továbbépíthető

Kooperatív technikák Kis (4-6 fős), vegyes csoportok Együttes munka Alapcsoportok 4 alapelv Építő egymásrautaltság Egyéni felelősség Egyenlő részvétel (szerepek) Párhuzamos interakciók

Projektpéldák Tantárgyhoz kapcsolódó Osztályon belüli (Utazás, Falu) Osztályok közötti (Angol délután) Tagozati szintű – ünnephez kapcsolódó Vásár, Szülinap Egész iskolát érintő Szülinap, Könyvünnep

MEDVE PROJEKT KOROSZTÁLY TARTALOM Hat-, hétéves korosztálynak ajánlott projekt. TARTALOM A mackó, mint alteregó (gyereknek, tanítóknak). A beszoktatási időszakban az óvoda és iskola közötti átmenetet segítő személyes tárgy. Pénteki hétértékelésen megkapja valaki. Hétfőn reggel a beszélgetőkörben elmeséli, mi történt a hétvégén. Hagyománnyá válik.

ÉRINTETT TANTÁRGYAK FUTAMIDŐ PRODUKTUM: Magyar nyelv és irodalom (Kormos István: Vackor az első bében, Bodó Béla: Brumi az iskolában, Weöres Sándor: A medve elmélkedése…) Vizuális kultúra (Mackó kartonból jancsi szeggel, mesék illusztrálása, meghívó…) Természetismeret (Látogatás az állatkertben a medvéknél, a medve és az ember testrészei, medvefajták…) Matematika (Összemérés, párosítás :ugyanakkora, hosszabb, rövidebb, soványabb stb.) Ének-zene (Micimackó dalai, Bartók Béla: Medvetánc…) Testnevelés (Mackó torna babzsák helyett mackóval, medvék mozgásának utánzása…) FUTAMIDŐ Négy hónap (szeptembertől a téli szünetig) PRODUKTUM: A project lezárása a Mackókiállítás

MACKÓS MESÉK

MACKÓKIÁLLÍTÁS

UTAZÁS PROJEKT

FALU PROJEKT