Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/12-2012-0001 AZ ÚJ GENERÁCIÓS ÁLTALÁNOS ISKOLAI MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM TANKÖNYVEKRŐL Készítette: Andok Zsuzsa.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Advertisements

8 Klikkelj az egérrel!.
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Tanyapedagógia Gazdálkodási gyakorlat a magyar iskolai oktatásban.
Kognitív nyelvészet Készítette: Molnár Dániel és Herczeg Renáta.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei
A kompetencia alapú oktatás gyakorlati megvalósítása a Damjanich János Általános Iskolában szakmai beszámoló Készítette:Kézérné Tótok Bernadett.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
A MŰNEMEK ÉS A MŰFAJOK RENDSZEREZÉSE
 Klikkelj az egérrel! :20:48
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Jung Károly: Dal a hazáról
A MUNKA VILÁGA Alapfogalmak.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Idegen nyelvek tanulása
Kedves Fiam ....
Antropológa IV. rész Az emberi ismeret. Az ismeret fontossága Van-e kapcsolat a külvilág és a gondolat közt? (Mátrix) Van-e lét, van-e igazság? - a lét.
Internetalapú intelligens eszköz fejlesztése az együttműködésen és vitán alapuló középiskolai tanulás segítésére.
HURO/1001/138/2.3.1 Egy határon átívelő magyar- román idegen nyelvi dráma tehetségprogram megvalósítása.
Gyermekvilág régen és ma
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Házi kedvencek – Haramiáné Kovács Mária.
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Az olvasóvá nevelés (tév)útjai Jó és rossz példák iskolákból, könyvtárakból Gombos Péter Kaposvári Egyetem április 28.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Az óvodai tevékenységterv
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Szakértelmek és tudások integrációja Horváth Zsuzsanna Budapest 2013.
Az Élet Igéje szeptember.
ELBESZÉLÉS ÉS TÖRTÉNET
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ ILLESZKEDŐ TANKÖNYV , TANESZKÖZ ÉS NEMZETI KÖZOKTATÁSI PORTÁL FEJLESZTÉSE TÁMop B/ Műhely
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
SZÓLÁSOK Minden lében kanál. fukar, szűkmarkú
AZ IGEHIRDETŐ ÉS GYÜLEKEZETE Pápa - DRA Steinbach József - I. Teológiai alapelvek a prédikáció és a gyülekezet kapcsolatában - II. Homiletikai.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
Új skála – új lehetőségek
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Szegedi Tudományegyetem
Kovács Gergely Péter Az egyed-kapcsolat modell
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
3. osztályban.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ AZ ÚJ GENERÁCIÓS ÁLTALÁNOS ISKOLAI MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM TANKÖNYVEKRŐL Készítette: Andok Zsuzsa

Miért beszélhetünk „kísérleti” tankönyvekről? -Nem azért, mert egy pedagógiai kísérlethez kapcsolódik, nem új követelményekre épít. Hanem → - Másfajta tankönyvi modellt szeretne magvalósítani.

A legfőbb alapelvek Legyen a tankönyv: - Életszerű. - Vonja be ez előzetes tudást. - Érthető, ismerős. - Strukturált. - Érdekes. - A lényeget megragadó.

A tankönyvek struktúrája a tanulóközpontú oktatás modelljén alapul

Az általános iskolai irodalomkönyvekről -Kiemelt fontosságú a szövegalkotás. -Egyensúlyra törekszik mai és klasszikus irodalomban. - Részben tematikus, részben időrendi felépítés jellemzi. - Állandó elem a grafikus rendező. - A könyveken – évfolyamokon át húzódó fogalomháló vonul végig.

Vezérfonal: a kommunikáció. 5.osztály Mit jelent, hogy értjük? Nincsenek abszolút jelentések és értelmezések. Mindennek mi adunk jelentést. Kinek mit jelenthet ugyanaz a dolog? (A mesében a kutyaugatás a rókának félelmetes, a parasztnak biztatás.)

6. osztály Vezérmotívum: a nézőpontok. Más valaki máshogy látja. Rege a csodaszarvasról: többféle kódrendszerben is el lehet mondani egy eseménysort. Botond-monda: két csoport nézőpontja különböző lehet. Bika-kaland: a máj odaadása a mészárosok szempontjából természetes, Toldiéból elkeserítő.

7. osztály Vezérmotívum: a beszédhelyzet. Mondanivalónkat mindig ehhez igazítjuk. Parainesis: egyszerre beszél Kálmán öccséhez és az olvasóhoz. Borozó: ki a versben megszólaló lírai én? Himnusz: mit sugall az alcím? Ki a megszólaló?

Magyar nyelv Célok és elvek -Megkönnyíteni az átlépést 4-5. között. -A leíró nyelvtan helyett kommunikáció központú, amihez kapcsolódik a viselkedéskultúra, nyelvi értéktudat és ízlés alakítása is. -Megjelenik a motivációs jelleg: még a címek is kérdés formájúak. -Játékokkal, nyelvi ötletekkel zárulnak a leckék.

- Nagy szerepük van a grafikus szervezőknek. - Az internet eszközjellegű. - Gyakoriak a visszautalások. - Feladatlapok, megoldó kulcsok letölthetők. - A fogalmazási ismeretek új területeit is megcélozza: sajtó és internet világa, technikai kommunikáció

Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!