Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Kapcsolattartás a szülői házzal
SZOCIÁLPEDAGÓGIA INTÉZETI TANSZÉK
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Az iskolai szociálismunka
Gyermekvédelmi munka áttekintése
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf.
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
A szociálpedagógia színterei
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Kapcsolat a vér szerinti családdal © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 3. Nevelőszülői módszertan.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Integráció és inklúzió
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Team munka egy többcélú intézményben
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Család – és Gyermekjóléti Központ
Csókay László KPSZTI április 13.
Szociális segítő a kollégiumokban
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013. November 28. Müller Mónika szociálpedagógus

„SÉF” Vendéglátóipari, Kereskedelmi és Idegenforgalmi Szakképző Iskola 8200 Veszprém, Halle u. 3.

Néhány gondolat a szociálpedagógusról tanulásra, munkára, gondolkodásra, küzdelemre nevel. A szociálpedagógus felfogása, hogy nem a kliens helyett, hanem VELE EGYÜTT keresi a kivezető utakat. A problémákat mutató gyermekek és fiatalok legtöbb esetben nem képesek megnevezni nehézségeik okát, ezért a szociálpedagógus munkája, a tanácsadást megelőző, felderítő tevékenység is.

A munkakör és a feladatok meghatározásakor szem előtt tartott szempontok Egy iskolában dolgozó, segítő szakember vagyok. Egészség-fejlesztéssel, prevencióval is kell foglalkoznom. A felmerülő életvezetési, szociális problémák megoldásához segítséget kell nyújtanom. Összekötő vagyok az OTTHON az ISKOLA és a KÖZÖSSÉG között. Tudnom kell segíteni és támogatni a diákokat a tanulás és a szocializáció folyamatában.

Racionális képességek Aránytalanságok Racionális képességek Érzelmi szféra állapota

Mindennapi tevékenységek a tanév során Egyéni segítő beszélgetések Csoportfoglalkozások Nyomon követés Kérdőíves felmérések Kapcsolattartás a családdal Esetmegbeszélések Az együttműködés a gyermek – és ifjúságvédelmi intézményekkel

Fontos feladat a prevenció Prevenciós előadások, szakmai napok Szabadidős tevékenység szervezése

Szem előtt tartott célkitűzések a szabadidős tevékenységek szervezésekor egészségnevelés

Szem előtt tartott célkitűzések a szabadidős tevékenységek szervezésekor környezettudatosság

szociális érzékenységre való nevelés Szem előtt tartott célkitűzések a szabadidős tevékenységek szervezésekor szociális érzékenységre való nevelés

művészet iránti érzékenység kialakítása Szem előtt tartott célkitűzések a szabadidős tevékenységek szervezésekor művészet iránti érzékenység kialakítása

Miért szociálpedagógus? a gyermekszegénység kérdése kiemelt probléma, a jelenlegi gyermekvédelmi rendszer nehezen győzi a problémák kezelését, az iskolai erőszak is komoly problémakör, az értékválság pedig megoldásra vár, az iskolába járó gyermekek családjai közül sokan életvezetési nehézségekkel küzdenek. A krízishelyzetekre gyakran nincsen megoldási stratégiájuk a diákoknak, illetve a családoknak.

A diákok véleménye az iskolai szociális munkáról A megkérdezettek száma: 109 fő Jónak és hasznosnak tartja: 72 fő Közömbös ezzel kapcsolatban: 21 fő Feleslegesnek tartja: 2 fő Nem tud róla, hogy van az iskolában: 5 fő Nem adott választ: 9 fő

Pedagógusok támogatása szakmai konzultációk, melynek céljai: a tanulók szociális, mentális, pszichés problémáinak feltérképezése, több szempontú áttekintése (pedagógiai, pszichológiai, szociális) nevelőtanári kompetenciák erősítése a csoportok mindennapjainak megismerése, segítése

Kapcsolatrendszer Külső szakemberek, intézmények Veszprémi Ifjúságvédelmi Felelősök Munkacsoportja Veszprém Megyei Bűnmegelőzési és Közbiztonsági Bizottság Család-, Gyermek- és Ifjúságvédelmi Munkacsoport

Akikre oda kell figyelni! Hátrányos helyzetű, veszélyeztetett tanulók Vándorló családok Más nyelvi környezetből érkező tanuló Elhanyagolt, durva környezetből érkező diák Iskolakerülő, csavargó Alkohol, drogfogyasztó Teljesítmény, tanulási nehézséggel küzdő, viselkedészavaros Bűnelkövető Terhes diáklány Tragédiát, krízishelyzetet megélt diák

„Be kell valahova kötődni ahhoz, hogy a viharoknak ellen tudjunk állni „Be kell valahova kötődni ahhoz, hogy a viharoknak ellen tudjunk állni! – Egyedül ez a védőháló segíthet, hogy baj esetén ki tudjunk kapaszkodni a gödörből.” prof. Dr. Bagdy Emőke

A legerősebb védőháló a család, ha az valahol megsérül, kell, hogy segítséget kapjanak a fiatalok! KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Müller Mónika mmoni@sef.hu

Mi a szociálpedagógia? „A szociálpedagógia mindaz, ami „nevelés, de nem iskola és nem család” (Gertrud Bäumer) „A szociálpedagógia végső célja az egyén nevelése a társadalomba való beilleszkedésre” (Heinrich Tuggener) A szociálpedagógia magában foglalja: A klasszikus pedagógia körén túl azokat a nevelési metódusokat, amelyek a szociálpedagógia körébe vont célcsoportok társadalmi (re)integrációját, az esélyegyenlőséget és a különböző devianciákkal szembeni prevenciót szolgálják.