SPORTJOGÁSZ SZAKKÉPZÉS Sportmenedzsment tantárgy

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyarországon új sportként, minél szélesebb körben megismertetni az általunk oly szeretett játékot. Olyan környezetet teremteni, ahol harmonikus közösségben.
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Marketingkommunikáció és PR
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Hitelek – pénzt kölcsönbe?. Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy.
A szponzorálás.
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
MAGYAR LÁBTENISZ SZÖVETSÉGI VERSENYEK  Magyar Lábtenisz Szövetség.
Wolf Gábor könyve alapján 2. Rész Moldvai Levente Kisvállalati Marketing.
Eurosport Média ajánlat 2014.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
A direkt marketing fogalma
- Nézőszámok - Stadionunk befogadóképessége összesen: fő - Tervezett átlag nézőszám a követekző 3 évben: fő - Tervezett átlag nézőszám
Reklámeszközök, reklámhordozók
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
SPORTJOGÁSZ SZAKKÉPZÉS Sportmenedzsment tantárgy 0. óra
MRGSZ Stratégiai terv Verzió: 2. RC2. JÖVŐKÉP Aktuális MRGSZ cél: Láthatóvá tenni a a rögbit Magyarországon és a Magyar rögbit Európában!
A reklámeszközök jellemzöi
Szigorlati mintafeladat megoldása (folytatás)
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
A világ atlétikája, az atlétika világa Miért üzlet az atlétika?
Árpolitika a turizmusban
Kérjük halkítsák le telefonjukat!
A REKLÁM KOPCSAY LÁSZLÓ.
Marketingkommunikáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
ATL - mit hirdessünk és hol?
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketingkommunikáció
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
29. Feladat 6-7-es Termelő Kft..
Sponsorare necesse est
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
E – kereskedelem - e? jótékony online árusítás Cseh Henriett
Avagy mire is emlékezem…
Z T E F C „90 ÉV TRADÍCIÓ” „MÚLT, JELEN, JÖVŐ” „EGY SZÍV, EGY DOBBANÁS”
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
AMC a siker záloga!  Akár ingyenesen regisztrálhatsz  Vagy1.200,-Ft induló tőke kell  3 olyan partnert keress magadnak akiket érdekel  Kövesd a javaslatokat.
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
3. szabály A játékosok száma. A A játékban két csapat vesz részt, alapesetben játékossal, Akik közül 1-1 fő kötelezően a kapus. A mérkőzés nem kezdhető.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
A reklám centruma.
NAGY SZEKTOROK 2011 Magyar Média 2012 konferencia Mihálszki Zsuzsa.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
Magyar Egyetemi - Főiskolai Országos Bajnokság Döntők.
The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A piac és a piacgazdaság
Szponzorációs lehetőségek
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Előadás másolata:

SPORTJOGÁSZ SZAKKÉPZÉS Sportmenedzsment tantárgy Dr. Muszbek Mihály okleveles szakközgazdász, Sportunio vállalatcsoport ügyvezető igazgató. mmm@sportunio.hu

7-8. óra Regionális sportesemények reklám, marketing és közvetítési jogainak értékesítése A MARKETING ÉS REKLÁM SZEREPE A SPORTVÁLLALKOZÁSOKBAN Miért fontos, mi a reklám és a marketing a sportban és mi a szerepe? Mi a sportvállalkozás terméke és ebben hogyan jelenik meg a reklám üzenet? Hogyan értékesül a termék? Sportvállalkozás, mint reklámeszköz. Mi mit ér?

1. Miért fontos, mi a reklám és a marketing a sportban és mi a szerepe? információt hordoz és közvetít piacot befolyásol; közvetlen vagy közvetett módon vásárlásra, ösztönöz bevételt eredményez a költségvetés meghatározóan fontos része. Megjelenése: A sportreklám a XX. század közepének „találmánya” a tv megjelenésével egyidejűleg terjedt el tömegesen, mert a tv volt az az eszköz, amely emberek milliói felé elvitte a sporton keresztül a hirdetői reklám üzenetet. Indokoltság: Sokáig a sport szellemétől idegennek találták a sportban a reklámot, de a gazdasági szükségszerűség áttörte az ellenállás falát. Kivétel: Ma az Olimpia az egyedüli jelentős sportrendezvény ahol nincs tömeges reklám.

2. Mi a sportvállalkozás terméke és ebben hogyan jelenik meg a reklám üzenet? Sportszolgáltatás – üzleti alapon való szórakoztatás – mérkőzés, verseny – Bár nem vagyok a pályán, de tevékeny része a küzdelemnek, átélem, vele vagyok, neki drukkolok, hozzá tartozom, vagy csak jól akarom érezni magam  kikapcsol, szórakoztat. A termék A sport, a küzdelem élménye, a sportolóval való azonosulás, a valahová tartozás gondolata viszi a sportpályára a szurkolót, illetve ülteti le a tv elé a sportközvetítést néző drukkert. A motiváció A néző a mérkőzés nézése közben válik a reklám fogyasztójává azáltal, hogy a játékosokon mezreklámot a pályán pedig hirdetőtáblát olvas érzékel. A megjelenés A reklám ilyen fogyasztása nem tudatos, hanem tudat alatti cselekvés, érzékelés.

3. Hogyan értékesül a termék? Megnézik  fogyasztók Közvetlenül helyszínen, jegybevétel + reklám érzékelés: fogyasztás Közvetetten: tv, rádió, újság, médiumokon keresztül kereskedelmi termékeken keresztül felidézi a jó érzést  mez. Minél többen nézik a sporteseményt annál többen „fogyasztják” a reklámot. Bármely nagy is a helyi „fogyasztás” (helyi néző pld. 100.000 fő a stadionban), ez eltörpül a tv nézők számához képest. 200.000---110 millióig.

Az értékesülés eredménye; miből van a bevétel? bérlet, jegy eladás – páholy – helyszíni vendéglátás tv jogdíj kereskedelmi termékek: mez Stuttgart 130 EUR/Mez/ C Ronáldó mezből eddig 1 millió darabot adtak el 100 millió Ft értékben (ezzel a 93 milliós átigazolási díj megtérült) mivel a mérkőzés, verseny hatékony üzenetközvetítő  sokan látják + célközönség  hatékony reklám eszközzé vált. Közvetítés szerepe és ereje: Csak 1960-tól közvetít a tv. Addig lokális piac – azóta globális.

PROFI SPORT KÖZVETETT REKLÁMESZKÖZZÉ, MÉDIUMMÁ VÁLT: A sportesemény fontos. Sokan akarják megnézni A tv közvetíti A hirdető üzenetet közvetít, hogy eladjon (nézettség miatt) Sok hirdető Bevitel Minőségibb verseny, fizetés magasabb. A sportverseny, a mérkőzés, mint reklámeszköz nagy számok törvénye, sok nézőből sok információ értékesül  vásárlás Okvetlen elvárás: – a reklámzabálók táborát állandóan növelni. – nagy nézőszámú  stadion állandó bővítés – tv országos: magas nézettségi mutató Következmény: regionális – helyi tematikus – sport 1 fizető – csatorna

Ha csak a verseny a mérkőzés a fontos jegy, vendéglátás, kereskedelem fizető csatorna  jogdíj fizetés A stadionban a reklám nagy számban van jelen, de a kicsi nézőszám miatt nem jelentős az értéke, ha a tv nem közvetít. Max 25 hazai mérkőzés össz. nézője 2 millió, míg a legeredményesebb klubok 15 nemzetközi mérkőzését 250-350 millió néző is nézi. Szponzor  mecénás  hirdető, reklámozó Mecénás: nem vár ellenértéket  önzetlenül segít, saját jó belső, sokszor érzelem is, érzéséért nem kíván nyilvánosságot – SEGÍT, KARITATIV. Szponzor – nem piaci ellenértéket vár – annál kevesebbel is beéri, de nyilvánosságot igényel. Hirdető – üzenet közvetítő eszközt keres és talál, minél kevesebb pénzből minél több terméket eladni vagy saját magát ismertté tenni, vagy a jó hírnevet megalapozni. TESCO

szülő gyermekében önmaga céljait éli és valósítja meg A profi sportnak a mecénásra, a szponzorra és főleg a hirdetőre egyaránt szüksége van. Stadion reklám Külső reklám fogyasztja helyi + és tv néző fogyasztja jogdíj SPOTESEMÉNY hirdetési bevétel Mecénás: szülő gyermekében önmaga céljait éli és valósítja meg drukker minden pénzt megér, ha győz a csapat (A DERBI NAPJA ) társadalmi cél – sport egészség – NO DROG! Önmagát hirdeti – image.

SZPONZOR ha 10 millió Ft-ból máshól 1 millió embert ér el és 30.000 vásárol itt a sportban, beéri a felével  mert drukker  érzelem + erőteljes image. Hirdető reklám eszközök közül hatékonyság alapon választ azért hirdet a sportban, mert ezzel az eszközzel tudja a piacot a legkisebb ráfordítással a legnagyobb vásárlásra ösztönözni Érzelem is jelen van, de cégfilozófia is meghatározó.

4. SPORTVÁLLALKOZÁS, MINT REKLÁM ESZKÖZ Üzenet a hirdető, a szponzor és a mecénás felé Eszköztárak, események, módszerek Sajtótájékoztató, interjú, újság, hírlevél, magazin (vagyunk, élünk, ez fog történi, gyere az eseményre, lojalitás megteremtés jutatás) Eszköz nyilatkozó fal, interjúalany, ruházat, hirdetés. Vállalkozás tartós kapcsolat csapat elnevezés Stadion elnevezés

ESEMÉNYEN KERESZTÜL helyszín, stadion bejárat, lépcső, szektor, lámpaoszlop, cserepad, eredményjelző jegy, bérlet műsorfüzet kereskedelmi termékek kereskedelmi csomagolóanyag küzdőtér – tábla rendszer, bábu, szőnyeg, matrac öltözékek – játékos mez, cseremez segédszemélyzet, asztal, játékvezető technikai eszközök, palánk, labda, zászló hangosbemondó interaktív játék Egyéb saját tv csatorna Reál Madrid bál szurkolói klubok

5. MI MIT ÉR? Cél: 100 néző elérése legalább 30 mp tartós üzenettovábbításon keresztül legalább 3-5 néző konkrét vásárlása. 1 néző elérése eszközök függvényében – mennyire definiált a célcsoport – maximum 1 Ft-ba kerülhet. Sport mint reklámhordozó esetén 11 néző max. 10 Ft-ba. Hányan nézik: összeadni évad 10 hazai 20x500 – 90 perc – 15% érzékelési hatékonyság = 20x5000x14=1.400.000 néző (14 perc ezért x28 = 38 millió) 30mp. I. kategória RTL. 2.5 millió néző 4% közönségarány 30mp. Sugárzási ktg. 3.5 millió

2.5  3.5 millió Ft listaár 28 millió  x x = 38 * 3,5 = ∑ 52 millió Ft. (Stadion) ∑ reklámeszköz 2,5