Az IKSZT beruházások fenntartási időszakának kötelezettségei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kultúra a fenntartható életminőség szolgálatában
Advertisements

2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
Az IKSZT-k szakmai beszámolása a tapasztalatok tükrében Budapest, március 5. Erdős Balázs osztályvezető.
103/2013. (XI.8.) VM rendelet az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból nyújtandó, a vidéki gazdaság és a lakosság számára nyújtott alapszolgáltatások.
Budapest, március 5. Az MNVH és a NAKVI szerepe az IKSZT program lebonyolításában Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Tájékoztatás a as EMVA társfinanszírozású vidékfejlesztési program évi éves végrehajtási jelentésben foglalt eredményekről ÚMVP MB 2013.
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Az Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér (IKSZT) program VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet április 21. Erdős Balázs osztályvezető.
Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér Új Magyarország Vidékfejlesztési Programban Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér Földművelésügyi és Vidékfejlesztési.
Tájékoztató Fórum Észak Kelet-Pest Megyei Leader Egyesület 2170 Aszód Pesti út
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Integrált közösségi és szolgáltató terek Koncepció, megvalósulás, kilátások Beke Márton FVM-VKSZI, HROD Közösségi Társadalomfejlesztési Központ.
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
LEADER nemzetközi együttműködés „A projekt útja” Parizán Anna Tanácsos Vidékfejlesztési Minisztérium Szeptember 26.
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM ÉVES JELENTÉS 2008.
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
IKSZT A támogatás igénylésének feltételeit érintő változások, aktualitások.
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelyes nem horizontális intézkedéseinek és a IV. tengelyes intézkedéseinek végrehajtási folyamata.
„… a szorgalmas munka meggazdagít…”
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
AZ IKSZT program bemutatása Eperjesi Tamás vidékfejlesztési igazgató Kecskemét-Imrehegy, július 16.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
IKSZT PROGRAM Helyzet, célok, együttműködés. Értékválasztás Szükséglet Kistelepüléseken is szükség van a közösség tudásának, ismereteinek elsajátítására.
Teleházas Konferencia május 16.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Integrált közösségi szolgáltató terek
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
A VM VKSZI aktuális feladatai a LEADER Akciócsoportokkal kapcsolatban Országos LEADER HACS értekezlet Kismaros, április 16. Tar Gyula Osztályvezető.
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelyes nem horizontális intézkedéseinek és a IV. tengelyes intézkedéseinek végrehajtási folyamata.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
IKSZT Kötelezően és opcionálisan ellátandó szolgáltatások Mecsekvidék Helyi Közösség Egyesület.
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Pongrácz Máté megyei referens Somogy megye
A vidékfejlesztés helye és szerepe Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében Baracsi Endre Terület- és Vidékfejlesztési Bizottság.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Ügyintézés az új típusú, második generációs kormányablakban
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Hálózatos vidékfejlesztési együttműködések
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
Gersekaráti IKSZT – esély és lehetőség a közösség szolgálatára IKSZT Szakmai nap, Bak,
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A kistelepülési könyvtári ellátáshoz kapcsolódó támogatások hatékony felhasználása Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság Kulturális.
Az Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér program bemutatása Rózsa Judit IKSZT programkoordinátor
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
A SZÉCHENYI PROGRAMIRODA KONCEPCIÓJA A TÁMOGATÁSI SZOLGÁLTATÁSOKRÓL.
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
Urbánné Malomsoki Mónika
Ifjúsági feladatok az IKSZT-ben
Előadás másolata:

Az IKSZT beruházások fenntartási időszakának kötelezettségei Budinszki István 2014. december 18.

A NAKVI feladatai

Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból nyújtandó, a vidéki gazdaság és a lakosság számára nyújtott alapszolgáltatások fejlesztése

Az intézkedés kódja: 321 többfunkciós szolgáltató központok fejlesztése (IKSZT) kistérségi közlekedési szolgáltatások fejlesztésének támogatása („tanyabusz” szolgáltatás ) állatmenhelyek létesítése

Többfunkciós szolgáltató központ IKSZT 112/2009 (VIII.29.) FVM rendelet Többfunkciós szolgáltató központ 103/2013 (XI.8.) VM rendelet

Települési egyenlőtlenségek – fejlettségi térszerkezet Forrás: Németh Nándor

Település szintű infrastrukturális/intézményi változások

Település szintű társadalmi változások 1980, 1990, 2000, 2011.

Helyzet, szükséglet közösségi együttműködési formák átalakulása; kulturális-közösségi szolgáltatások sorvadása; közösségi terek eltűnése; helyi kulturális-közszolgáltatási infrastruktúra fenntartási költségeinek megnövekedése; folyamatosan csökkenő feladat-finanszírozás; fiatalok elvándorlása; a vidék versenyképességének hátránya, a fejlődést biztosítható innováció hiánya

Megoldási lehetőség A kulturális, oktatási, szociális, munkaügyi, mezőgazdasági, igazgatási és egyéb rendszerek csonkák önmagukban. A kulturális kínálat, a feladatok és szolgáltatások új szemléletű szervezése lehetőséget adhat a vidéki települések megújulására. Ennek egyik formája lehet az Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér program

Fejlesztési célok Közösség Szolgáltatás Infrastruktúra A közösségek megerősítése, megerősödés feltételeinek megteremtése Jó színvonalú közszolgáltatások hozzáférésének biztosítása a legelmaradottabb térségekben A pusztulófélben lévő közösségi infrastruktúra revitalizálása

Az IKSZT modell Épület, amely keretet biztosít minden ágazat, szakterület számára, hogy közszolgáltatásait elérhetővé tegye a vidéki településeken és térségekben Szolgáltatásszervezési modell, amely hozzájárul az egyes (köz)szolgáltatások fenntarthatóságához, szakmai és finanszírozási szinergiájuk megteremtéséhez Közösségi tér a helyi közösségi indíttatású kezdeményezések, folyamatok befogadó, támogató (szín)tere, a közszolgáltatásokat végponti jelleggel, a közösségi tudást hatékonyan elérhetővé tévő, kisugárzó kultúraközvetítő tér Szolgáltatás Közösségi tér Épület

Elvárt eredmények Infrastruktúra Szolgáltatás Közösség A működés eredményeként a közösség igényeivel lépést tartó, célszerűen megújuló és bővülő közösségi, közművelődési infrastruktúra Az igényeknek és szükségleteknek megfelelően épülő és elérhető jó színvonalú közszolgáltatások, közösségi, közművelődési szolgáltatások Hatékony és eredményes közösségi szolgáltatásokat használni és fenntartani képes, gazdasági, kulturális és közéleti értelemben reproduktív („méltóságában teljes”) közösségek Infrastruktúra Szolgáltatás Közösség

Újszerű finanszírozási forma (A fenntarthatóság segítése) A támogatás formái: infrastrukturális fejlesztés támogatása; a szolgáltatásokhoz kapcsolódó eszközök beszerzésére; működési támogatás személyi kiadásokra; Legfeljebb 200 000 euró ÚMVP támogatás vállalkozói terek, üzleti szolgáltatások kialakításának lehetősége, ezáltal bevételszerző képesség növelése; szakmai-módszertani támogatás.

A modell sajátosságai Kötelező és választható feladatok széles skálája; További feladatok és lehetőségek a helyi igényeknek megfelelően; Komplex, egy helyen történő szolgáltatásszervezés; Integráltságából adódóan költséghatékony fenntarthatóság; Kapcsolódási lehetőség az önkormányzati reformhoz; A különböző szakpolitikák összefogásával végponti jelleget biztosít(hat);

Eljáró hatóságok Vidékfejlesztési Minisztérium NAKVI Működés (szakmai ellenőrzés) MVH Támogatáskezelő (beruházás-pénzügyi ellenőrzés)

A NAKVI IKSZT Programiroda feladatai Szakmai módszertani támogatás: Telefonos és e-mailes ügyfélszolgálat: szolgáltatás tervezés, programok megvalósítása, együttműködési lehetőségek Online felületek használata (tematikus honlap, hírlevél) Széles körű, közösség- és vidékfejlesztési szakmai felkészítés Akkreditált Közösségi Animátor Képzés Helyi Aktivációs Műhely Országos IKSZT találkozó Adminisztratív ellenőrzési feladatok IKSZT szolgáltatási és programtervének félévenkénti hatósági ellenőrzése IKSZT szakmai beszámolók negyedévenkénti hatósági ellenőrzése

Az IKSZT program eredményei Működő IKSZT-k száma: 457 db Első átadott IKSZT: Úrhida (2010. október 15.) Legutóbb átadott IKSZT: Orgovány (2014. március 7.) 100.-ként kezdte meg működését: Hollóháza, 200.-ként Gyomaendrőd, 300.-ként Zalatárnok… 400. IKSZT átadás: Kuncsorba (2013. szeptember 6.) A programmal érintett települések összlakosságszáma: mintegy 1,2 millió fő Közösségi Animátor Képzés: eddig 4 „forduló”, összesen 206 fő vizsgázott. Helyi Aktivációs Műhely (HAM): eddig 14 helyszínen Országos IKSZT Találkozó: eddig 3 alkalommal

A NAKVI együttműködései Együttműködési megállapodások: Magyar Posta Zrt. (a VM kötött megállapodást) Országos Egészségfejlesztési Intézet Nemzeti Művelődési Intézet Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány Nemzeti Család-és Szociálpolitikai Intézet Könyvtári Intézet Informatikai és Könyvtári Szövetség Falusi és Agroturizmus Országos Szövetsége Katolikus Karitász Magyar Református Szeretetszolgálat

Kötelező feladatok

Választott feladatok

Többfunkciós szolgáltató központok kötelező feladatai A lakosság és a vállalkozások információhoz való hozzájutásának elősegítése és MNVH tájékoztatás nyújtása Közművelődési programok szervezése, lebonyolítása és a folyamatok nyomon követése Közösségi programok szervezése, lebonyolítása és a folyamatok nyomon követése Könyvtári szolgáltató hely működtetése, vagy fiókkönyvtári ellátás működtetése Opcionális szolgáltatás

Az IKSZT működésének megkezdése Az IKSZT 5 éves üzemeltetési kötelezettsége az utolsó beruházást érintő kifizetési kérelem MVH felé történő benyújtásának időpontjától, tehát az IKSZT megvalósulási helyszín külső és belső felújítására, bővítésére, korszerűsítésére, az IKSZT megvalósulási helyszínhez közvetlenül kapcsolódó kisléptékű infrastruktúra-fejlesztésére, az IKSZT részét képező szolgáltatásokhoz kapcsolódó eszközök beszerzésére irányuló tevékenységekhez kapcsolódó kiadások teljes elszámolását lezáró utolsó kifizetési kérelem benyújtásának időpontjától kezdődik.

Nyitva tartási kötelezettség IKSZT Az ügyfél köteles az üzemeltetési kötelezettség ideje alatt a nyitvatartási időt meghirdetni és kifüggeszteni: a hét 5 napján, amelyből legalább 1 napnak szabadnapra vagy munkaszüneti napra kell esnie; napi 6 órában, amelynek magában kell foglalnia a 16.00-18.00 óra közötti időszakot, valamint havonta legalább egy alkalommal a 18.00-21.00 óra közötti időszakot is; az IKSZT nyitvatartási ideje nem lehet rövidebb az ügyfél által a támogatási kérelemben vállalt nyitvatartási időnél, azonban az ügyfél ünnepnapokon a vállalt, vagy meghirdetett nyitva tartástól eltérhet.

Az IKSZT működési támogatásának elszámolása Működési támogatás személyi kiadásokra az üzemeltetési kötelezettség teljes ideje alatt felhasználható legfeljebb 6 500 000 forint értékben, azonban erre irányuló kifizetési kérelem legkésőbb 2015. április 30-ig nyújtható be.

IKSZT szolgáltatási- és programterv Az első programterv elkészítése és a NAKVI részére jóváhagyás céljából történő megküldése az üzemeltetési kötelezettség megkezdésétől számított 30 napon belül esedékes, időtartama a naptári félév végéig érvényes. A továbbiakban az első naptári félévre vonatkozó programtervet a tárgyévet megelőző év november 30., illetve a második naptári félévre vonatkozó programtervet tárgyév május 31. napjáig az IKSZT szolgáltatás-tervezési felületen elkészítve a NAKVI részére jóváhagyás céljából megküldeni.

IKSZT szolgáltatási- és programterv A közösségi programok megvalósítása során a programtervtől való eltérés megengedett, azonban eltérés esetén figyelemmel kell lenni a jogcímrendeletben foglalt követelményekre. Szakmai beszámolási időszak = naptári negyedév bevezetése

Szakmai beszámolási időszak = naptári negyedév. Az üzemeltetési kötelezettség ideje alatt az IKSZT szolgáltatási- és programterv alapján megvalósított tevékenységéről a NAKVI részére a szakmai beszámolási időszakra vonatkozóan negyedévenként elkészített és elektronikus úton benyújtott beszámoló. Szakmai beszámolási időszak = naptári negyedév.

Szakmai beszámoló benyújtása Szakmai beszámolási időszak utolsó napját követő 5 munkanapon belül szükséges a szakmai beszámolót benyújtani a NAKVI részére, a programterv adott időszakra vonatkozó megvalósításáról 2013-tól kezdődően: január 5-ig, április 5-ig, július 5-ig, valamint október 5-ig.

A működési támogatás kifizetésének feltétele! Teljesítésigazolás A NAKVI által kiállított, a szakmai beszámoló értékeléséről szóló, az IKSZT címbirtokosság alapján az ügyfelet terhelő szakmai kötelezettségek teljesítését igazoló okirat. A működési támogatás kifizetésének feltétele!

Korlátozás és térítésmentesség A rendeletben előírt alkalmakon felül az adott szolgáltatásokat az ügyfél térítés ellenében is nyújthatja; A címbirtokos a beruházás helyszínét a szolgáltatásainak teljesítését követően bérbe adhatja; Amennyiben a szolgáltatásokhoz kapcsolódó programok a program jellegéből adódóan e rendelet alapján támogatással érintett ingatlanon nem valósíthatók meg, akkor eltérő helyszínen, de kizárólag az ügyfél által történő szervezésben megvalósíthatók.

„A vidékfejlesztéshez nemcsak népességmegtartó képességre van szükség, hanem képességmegtartó népességre” Kemény Bertalan